بازگشت حقوق دولتی معادن به کرمان با دستور رئیس جمهور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه نمایندگان استان کرمان با رئیس جمهور تاکید شد که ۲۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن به کرمان برگردد.

محمدرضا پورابراهیمی امروز ۲۰ مردادماه در نشست صمیمانه فعالان اقتصادی استان کرمان با وزیر اقتصاد و دارایی در محل اتاق بازرگانی کرمان گفت : کرمان استان مهم صنعتی و معدنی و اقتصادی است و سال قبل ۲۰ هزار میلارد تومان حقوق دولتی معادن استان کرمان از خزانه وصول شده و از ۱۵ درصدی که باید به استان برمی گشته، عدد بسیار کمی اختصاص یافته است.

او افزود: با چالش‌ها و مشکلاتی در سال‌های قبل رو به رو بودیم که در شرایط کنونی با اصلاح رویکرد‌ها در دولت کنونی این مسائل حل شود و نمونه آن مسدودی حساب فعالان اقتصادی است که برخی از آن‌ها جزو اراد متدین هستند، اما نحوه تصمیم به شکل غیرکارشناسی است که هزاران حساب بسته شده و افرادی که حسابشان درست است، دچار مشکل شوند و باید وزیر اقدامات مهمی در این زمینه انجام دهد.

پور ابراهیمی گفت: در بحث صادرات و برگشت ارز ناشی از صادرات و تسویه تعهدات ارزی سنوات گذشته مشکلاتی داریم، همچنین بحث مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی در اجرا دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: استان کرمان در آغاز جهش‌های بزرگ اقتصادی است و علی رغم محدودیت‌های کشور، اتان کرمان توانسته کار‌های بزرگی انجام بدهد و فقط در یکی از مجموعه‌های ما حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری در حال اجراست و در شهر کرمان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری داریم.

او در ادامه گفت: خوشبختانه روند مسیر توسعه استان کرمان متوقف نشده و علی رغم همه مشکلات، رو به جلو می‌رود و از همه فعالان اقصادی استان تشکر می‌کنم که با وجود سختی ها، پای تولید و تلاش در کشور مانده اند و ما در مجلس آماده همکاری با دولت برای پشتیبانی از فعالان اقتصادی هستیم تا به حل مشکلات کمک کنیم.

 سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: خزانه از استان کرمان وصولی‌هایی دارد که قرار است بخشی از ان به استان برگردد و ۱۵ درصد حقوق دولتی استان باید به کرمان برگردد و امسال این عدد ۶۰۰۰ هزار میلیارد تومان است که برنمی گردد.

ظاهر استان کرمان توسعه یافته است، اما در عمق، منابع در اختیار توسعه پایدار استان نبوده و شاخص‌های توسعه پایدار استان عقب است و درخواست داریم ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به اخل استان کرمان برگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.