هشدار درباره شرایط بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا در اوکراین

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره شرایط نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا اوکراین هشدار داد.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل درباره وخامت اوضاع در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیای اوکراین هشدار داد. وی ضمن هشدار در این زمینه خواستار دسترسی به این نیروگاه شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسکو و کی یف در روز‌های اخیر بار‌ها یکدیگر را به بمباران این نیروگاه متهم کرده‌اند. رافائل گروسی در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس در نشست فوق‌العاده شورای امنیت برای بررسی وضع نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا پخش می‌شد، گفت: وضع وخیم است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید اجازه داشته باشد که هر چه سریعتر ماموریت خود را در این نیروگاه انجام دهد.

در حالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی از چند هفته پیش تلاش می‌کند برای بازرسی این نیروگاه هیئتی را به آنجا اعزام کند، رافائل گروسی تاکید کرد: وقت تنگ است.

این نیروگاه که بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا به شمار می‌رود، از ماه مارس گذشته تحت کنترل نیرو‌های روسیه قرار دارد و روز پنجشنبه بار دیگر بمباران شد.

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز روز پنجشنبه درباره اتهاماتی که به این سازمان به علت تاخیر در اعزام نیرو‌های وابسته به آژانس بین المللی انرژی اتمی به این نیروگاه وارد شده است، گفت: درباره نیروگاهی حرف می‌زنیم که در میدان نبرد قرار دارد. فکر می‌کنم برای برشمردن موانع سر راه اعزام این نیرو‌ها به دو سه صفحه کاغذ نیاز است.

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۲:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
اول باید نیروگاه کاملا بدست روسیه بیغتد بعد گروسی تا دلش بخواهد بیاید آنجا پرسه بزند تا جانش در بیاید. ولی تا دست روسیه نیافتاده باشد کسی حق نزدیک شدن به آن را ندارد. چه بمباران بشود چه نشود. این است سیاست خرچنگی روسیه که من آنرا دیکته میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
هر اتفاقی بیافته تقصیر آمریکای فتنه گر و جنگ افروز و خونریزه
آخرین اخبار