اعلام آمادگی روسیه برای همکاری با سازمان بین المللی انرژی اتمی در زمینه نیروگاه زاپوریژیا

میخائیل اولیانوف اعلام کرد کشورش آماده همکاری با سازمان بین المللی انرژی اتمی برای روشن شدن وضعیت نیروگاه زاپوریژیا است.

در حالی که روسیه و اوکراین اتهاماتی علیه یکدیگر در زمینه بمباران نیروگاه زاپروژیا وارد ساختند، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین امروز (سه شنبه) از آمادگی کشورش برای کمک به ژانس بین المللی انرژی اتمی، در ساماندهی مأموریتی بین المللی به این نیروگاه خبر داد.

اولیانوف در حساب توییتری خود نوشت: روسیه آماده است تا به آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ساماندهی یک مأموریت بین المللی به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا کمک کند. ما علاقه‌مند هستیم آژانس بین المللی انرژی اتمی به خصوص در سایه اظهارات احمقانه‌ای که بیان می‌دارد روسیه خودش این نیروگاه را بمباران کرده است، تصویری کامل و ملموس از اوضاع آنجا داشته باشد.

در روز‌های گذشته مقامات روسیه و چین، اتهاماتی علیه یکدیگر در زمینه بمباران نیروگاه زاپوریژیا علیه همدیگر منتشر کردند.
شرکت اوکراینی Energoatom پیش از این مدعی شده بود خسارت‌های وارد شده به این نیروگاه به دلیل بمباران روسیه بوده است.

این در حالی است که روسیه با رد این اتهام اعلام کرده است خمپاره‌های اوکراین خطوط برق را در این رآکتور هدف قرار داده است.
همچنین پیش از این آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به حمله به این نیروگاه گفته بود: هر حمله به یک نیروگاه هسته‌ای، موضوعی انتحاری است. من امیدوارم که این حملات پایان یابد و در عین حال امیدوارم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند به این نیروگاه دسترسی پیدا کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار