وزیر صمت خبر داد؛

رتبه بندی کسب و کارها در وزارت صمت

فاطمی امین از رتبه بندی کسب و کار‌ها در وزارت صنعت و معدن و تجارت خبر داد و گفت: استفاده از معلولان و زنان سرپرست خانواده را به عنوان یک امتیاز برای کسب و کار‌ها در نظر می‌گیریم.

وزیر صنعت معدن و تجارت به همراه نویدی سرپرست فرمانداری شهربابک و حجت الاسلام انصاری امام جمعه شهرستان و مصطفی رضاحسینی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی و مسئولان به مقام شهامخ شهدا  ادای احترام کردند.

وزیر صنعت معدن و تجارت به همراه مسئولان شهرستان شهربابک با خانواده‌های شهدا غلامعباس صالحی نژاد و مقداد رضا حسینی ملاقات کردند.

سید رضا فاطمی امین سپس از یکی از کارگاه‌های فیروزه تراشی شهرستان به نمایندگی از بقیه کارگاه‌ها بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات سرمایه گذاران این بخش قرار گرفت.

وزیر صمت در شهربابک

وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس به مجتمع مس میدوک رفت و از معدن مس میدوک بازدید کرد.

وزیر صمت در شهربابک

وزیر صمت در ادامه سفرش به شهرستان شهربابک به عنوان نماینده رئیس جمهور در دیدار چهره به چهره، به مشکلات و درخواست‌های سرمایه گذاران و مردم شهرستان گوش داد و گفت: بخشی از این مشکلات و درخواست‌ها در خود شهرستان قابل حل و بخشی دیگر نیاز به زمان دارد و بنده به عنوان نماینده رییس جمهور آن ها را منتقل خواهم کرد.

در این دیدار که با حضور نمایندگان اصناف، گروه‌ها و تولید کنندگان برگزار شد، مسائل مربوط به زیرساخت‌های فرهنگی، بهداشتی، کنترل آلایندگی معادن، مشکلات دامداران و کشاورزان، کمبود آب در مناطق روستایی، ساماندهی راه‌های مواصلاتی و رفع خسارت‌های وارده از سیل اخیر مورد بحث قرار گرفت.

همچنین نماینده اتحادیه فیروزه شهرستان تسهیل مجوز صادرات فیروزه شهربابک، تفویض اختیار تامین سنگ برای اتحادیه و ساماندهی صنعت فیروزه شهرستان شهربابک را خواستار شد.

در ادامه حامیان محیط زیست در این مراسم، صدای مردم شهربابک را مبنی بر حفظ دشت ریواس شهربابک به عنوان بزرگ ترین دشت ریواس کشور و  تجاوز کارخانه‌هایی که مجوز برداشت از این دشت را اخذ کرده اند به گوش وزیر صنعت و معدن و تجارت رساندند.

مشکلاتی از قبیل کمبود تجهیزات درمانی و برخوردار نبودن از بیمارستان مجهز، درخواست اهالی روستا‌های اطراف معادن برای برخورداری از سهمیه‌ جذب نیرو در شرکت‌های معدنی، مشکلات کارگری شرکت‌های معدنی و مسائل مربوط به معلولین در ملاقات عمومی با وزیر بیان شد.

فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به دغدغه‌های مردم در جذب نیرو در شرکت ها، بر استفاده از نیرو‌های بومی تاکید کرد. 

او در ادامه بر پیگیری اختیارات به اتحادیه فیروزه تاکید کرد تا شاهد اشتغال زایی ایجاد شده و رونقی که در این صنعت اتفاق افتاده باشیم.

وزیر از رتبه بندی کسب و کار‌ها در وزارت صنعت و معدن و تجارت خبر داد و گفت: استفاده از معلولین و زنان سرپرست خانواده را به عنوان یک امتیاز برای کسب و کار‌ها در نظر می‌گیریم.

وزیر صمت در شهربابک

فاطمی امین در ادامه بیان داشت: پیشرفت در هر منطقه باید متوازن باشد؛ اگر شهرستانی صنعتی است باید در کنار صنعت همه چیز به موازات توسعه یابد.

او  تاکید کرد: پیگیر حفظ دشت ریواس خواهیم بود.

حجت اسلام انصاری امام جمعه شهربابک هم در این مراسم گفت: نباید عدالت، فدای توسعه شود.

او تصریح کرد: وقتی صنعت از امکانات شهرستان، نظیر: آموزش و پرورش، آب، جاده و ... استفاده می‌کند وظیفه دارد در بهبود بخشیدن به امکانات رفاهی، فرهنگی و ساماندهی زیرساخت‌ها شهرستان اهتمام لازم را انجام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.