خشم صدر اعظم آلمان از اظهارات ضداسرائیلی محمود عباس

نشست خبری صدر اعظم آلمان و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اسیر حواشی شد.

انتقاد محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از رژیم صهیونیستی باعث ناراحتی صدر اعظم آلمان شد.

بر این اساس، عباس در نشست خبری مشترک با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: «اسرائیل از سال ۱۹۴۷ تا به امروز ۵۰ قتل عام را در ۵۰ مکان فلسطینی مرتکب شده است.» وی از این جنایات رژیم صهیونیستی با عنوان هلوکاست یاد کرد.

محمود عباس در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید در پنجاهمین سالگرد حمله فلسطینی‌ها به کاروان ورزشی رژیم صهیونیستی در المپیک مونیخ آیا عذرخواهی می‌کند یا خیر گفت: اسراییل هر روز افرادی از مردم بی گناه فلسطین را می‌کشد.

اولاف شولتس این سخنان محمود عباس را با حالت آزردگی دنبال کرد و سخنگوی وی بلافاصله پس از پاسخ عباس، به نشست خبری پایان داد و گفت: شولتس از اظهارات عباس خشمگین شده است.

 شولتس پیش از این نیز از اظهارات رییس تشکیلات خودگردان فلسطین که رژیم صهیونیستی را رژیم آپارتاید خواند انتقاده کرده و گفته بود: به صراحت بگویم که واژه آپارتاید را قبول ندارم و فکر نمی‌کنم که این کلمه در توصیف شرایط درست باشد.

برچسب ها: آلمان ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۱۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
اینها فقط زبان زور را می فهمند نه گفتگو و تعامل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
عجب! ما با کی ها تو این دنیا هم دوره شدیم! حتی شنیدن دو جمله از یه دست و پا بسته مقصر و شریک در این بعضی از این ظلم ها هم تحمل نمیشه!!! بیچاره مردم فلسطین که اینطور گرفتار بدترین جنایت ها هستند و بجز خدا کسی رو ندارند و خودشون باید همت شون رو افزون کنند تا این ظلم و جنایت و خیانت ۸۰ ساله رو از بین ببرند...عهده ای از این مثلا مسئولین اروپایی و آمریکایی و سازمان بین المللی یا تهدید شدند یا تطمیع شدند یا خودشون دخالت مستقیم و غیر مستقیم داشتند بنابراین نه میخوان و نه میتونند کاری انجام بدن...فقط غیرت و شهامت و شجاعت و همت فلسطینی های مومن و امیدوار و البته وجدان های بیدار آزادگان و شرافتمندان مقاومت میتونه چاره کار رفغ اشغال و دفع اشغالگر باشه...خدا کمک مون کنه انشاالله
آخرین اخبار