راه اندازی خانه محیط زیست در همه استان‌ها

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از راه اندازی خانه محیط زیست در همه استان‌های کشور خبر داد.

سید ابوالقاسم موسوی در نخستین نشست آموزشی مشارکتی دهیاران استان همدان گفت: طرح ایجاد خانه محیط زیست تهیه شده است و به زودی برای اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

او بر بهره گیری از ظرفیت مردمیِ حفاظت پایدار در بخش‌های مختلف صنعتی، گردشگری، کشاورزی ومعدن برای جلوگیری از توسعه‌ی غیر اصولی تاکید کرد.
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، اجرای طرح محیط‌یار یا محیط‌بان جوان در مدارس را از اقدامات مهم در راستای ترویج حفظ محیط زیست دانست و گفت: دانش آموزان به همراه محیط بانان در مناطق حفاظت شده و مناطق زیرمجموعه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست حاضر و از نزدیک با محیط منطقه و داشته‌های آن‌ها آشنا می‌شوند.

سید ابوالقاسم موسوی با تاکید بر حل مشکل زباله روستا‌ها با مدیریت اجتماعی پسماندگفت: ۴۰ حوزه تخصصی در سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت دارند که در همه این حوزه‌ها تولید محتوا صورت گرفته است و می‌توان در اختیار دهیاران قرار داد.

نخستین نشست آموزشی مشارکتی دهیاران استان همدان با حضور ۷۰ دهیار با هدف بهره گیری از آموزه‌های فرهنگی، اعتقادی و ادبی با رویکرد زیست بومی جامع نگر در همدان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.