قوری‌چای محل تخلیه نخاله‌های سفال لالجین

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: رودخانه قوری‌چای شهرستان بهار همچنان محل تخلیه غیرمجاز نخاله‌های واحد‌ها و کارگاه‌های سفال است.

معصومه پارچیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: هنوز هم واحد‌ها و کارگاه‌هایی هستند که زیر بار هزینه حمل نخاله‌ها نمی‌روند و راحت‌ترین راه را تخلیه در مسیر رودخانه انتخاب کرده اندکه اگر در گشت و نظارت ها تخلیه بار مشاهده شود،  برای توقیف خودرو با نیروی انتظامی هماهنگی خواهدشد

او گفت:در سال های اخیر سرمایه‌گذار بازیافت قالب‌های گچی را در شهرستان بهار به ویژه لالجین نداشتیم، اما با پیگیری در کارگروه مدیریت پسماند استان، سرمایه‌گذاری کارخانه بازیافت قالب‎‌های گچی در مجاورت شهرک صنعتی لالجین را بنا کرد، اما هنوز ساخته نشده است.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار سرمایه‌گذار کارش را انجام می‌دهد و ضایعات واحد‌های شهرک صنعتی لالجین را در محل واحد جمع‌آوری و دپو می‌کند و به کارخانه‌های سیمان انتقال می‌دهد تا به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار گیرد، اما بخشی که قابل استفاده نیست را شهرداری به محل دفن نخاله‌های ساختمانی منتقل و دفن می‌کند.

کارگاه‌های سفال در شهر لالجین نیز با شهرداری قرارداد دوره‌ای یا روزانه برای انتقال نخاله‌هایشان دارند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار افزود، شهرداری لالجین پارسال پاکسازی رودخانه قوری‌چای را انجام داد و نخاله‌هایش را منتقل کرد، اما باز هم غیرمجاز تخلیه می‌شود هر چند مانند حاد نیست.

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.