محسن‌نژاد:

زنجیره خدمات گردشگری با بخش خصوصی تکمیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: با فراهم شدن فضا برای بخش خصوصی گردشگری، زنجیره خدمات گردشگری تکمیل می‌شود.

سید مؤید محسن نژاد در نشست هم‌اندیشی توسعه گردشگری فارس گفت: با فراهم شدن فضا برای بخش خصوصی گردشگری، زنجیره خدمات گردشگری تکمیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: فراهم شدن این فضا تأثیر به سزایی در اشتغال‌زایی، مبادلات مالی، ایجاد رونق اقتصادی، همچنین مؤثر ایجاد امنیت اجتماعی و امید به زندگی بیشتر و نشاط اجتماعی در بین مردم خواهد داشت.

او گفت: سرمنشأ همه فعالیت‌های حائز اهمیت در گردشگری بخش خصوصی است، بخش خصوصی تا جایی که بتوانند به رسالت خود بپردازند و در گردشگری تحول و تحرک ایجاد کنند.

محسن نژاد گفت: فرصت هم‌اندیشی برای بخش خصوصی این امکان را ایجاد می‌کند که انتظاراتشان را بیان کرده و شیراز می‌تواند مغز متفکر گردشگری کشور باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: فعالان گردشگری باید خود ارزیابی داشته باشند قبل از اینکه ارزیابی شوند و بهترین باشند قبل از اینکه از آن‌ها بخواهند بهترین باشند.

ابراهیم بختیاری، سرپرست معاونت گردشگری فارس در این نشست با اشاره به توانمندی‌های همکاران اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: تیم کارشناسی گردشگری اداره‌کل به‌حق تیم قوی و پرتلاشی هستند.

سرپرست معاونت گردشگری فارس گفت: یکی از اصل‌های اصیل توسعه، مطالبه گری است و ضمن اعتقاد بر این اصل تا حدودی زیادی نیز در این امر موفق بوده‌ایم.

او گفت: بخش دولتی و خصوصی باید با نگرشی تعاملی و هماهنگ در کنار هم باشند.

سرپرست معاونت گردشگری فارس گفت: اگر می‌خواهیم در بخش گردشگری سنجشی داشته باشیم باید ببینیم آیا بخش خصوصی ما پولدار شده است یا نه؟ اگر بله پس عملکرد بخش دولتی خوب بوده است.

او گفت: رونق صنعت گردشگری موجب ایجاد انگیزه و اشتیاق در بخش خصوصی می‌شود، با نگاهی برنامه‌ریزی‌شده حمایت‌های لازم از بخش خصوصی را خواهیم داشت و از امروز باافتخار عرض می‌کنم هر کاری که به این توسعه صنعت گردشگری استان کمک کند و مطابق با ضوابط اجرایی باشد انجام خواهد شد.

بختیاری با اشاره به تشکیل اتاق فکری متشکل از بخش دولتی و خصوصی برای حل کردن مشکلات گردشگری استان فارس، بیان کرد: این افتخاری است که بتوانیم در کنار بخش خصوصی گام‌های مهمی را در توسعه این صنعت برداریم.

سرپرست معاونت گردشگری فارس گفت: برای شروع کار نیاز به نقدینگی است و همان‌طور که واضح است بزرگ‌ترین دغدغه صنف گردشگری نقدینگی است و تسهیلات کم‌بهره می‌تواند کمکی به استاندارسازی تأسیسات گردشگری کرده و در دستور کار این معاونت قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار