خسارت ۵۰ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سیل روزهای گذشته ۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان سرخه، آرادان و گرمسارخسارت وارد کرد.

قاسمی گفت: بیشترین خسارت سیل در روزهای گذشته مربوط به بخش کشاورزی شهرستان های سرخه، آرادان و گرمسار است.

وی تصریح کرد: سیل در باغبانی ۱۴ میلیارد تومان، زراعت ۱۶ میلیارد تومان، تاسیسات زیربنایی ۱۷ میلیارد تومان و ۲.۵ میلیارد تومان در بخش دام خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به بارندگی های روزهای نخست مردادماه و وقوع سیل در برخی از مناطق به ویژه روستای جوین و امامزاده شاه محمد زید در شهرستان سرخه اظهار داشت: بر اثر وقوع سیل خسارتی به امکانات زیربنایی و تاسیساتی در بخش انتقال آب و کانال آبیاری عمومی منطقه و همچنین خساراتی به محصولات باغی وارد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه برآورد میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی انجام شده است، تصریح کرد: اقدامات برای بازگشایی مسیر های آبی به باغات در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی فرمانداری و همچنین تشکیل جلسه مدیریت بحران و دستور استاندار سمنان، خاطر نشان کرد: اقدامات برای بازسازی، مرمت و بازگشایی مسیرهای انتقال آب و جمع آوری رسوبات و نخالات با همکاری دستگاه‌های مرتبط در باغات در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

قاسمی گفت: برنامه ها و اقدامات زیربنایی در ارتباط با انتقال آب با لوله در مسیرهایی که در معرض خطر سیلاب است در دستور کار است تا در آینده شاهد خسارت از این دست نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار