پیش فروش بلیت اتوبوس برای پیاده روی اربعین در کرمان

فداکار گفت: پیش فروش بلیت اتوبوس برای پیاده روی اربعین از ۴ شهریور در کرمان آغاز می‌شود.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان امروز در جلسه ستاد اربعین که در استانداری کرمان برگزار شد،  گفت: اطلاع رسانی به مردم درباره زیارت پیاده روی اربعین به طورکامل و دقیق انجام شود.

او می‌گوید: برای اعزام زائران پیاده روی اربعین روزانه ۲۵۰ اتوبوس از استان کرمان برنامه ریزی شده است که قرار است ۵ هزار زائر را جابه جا کنند و درباره قیمت بلیت‌ها قرار شده، ارزیابی‌ها انجام و مجدد اعلام شود.

استاندار کرمان بیان کرد: به دلیل حجم بالای مسافر از استان کرمان تصمیم داریم از استان‌های همجوار؛ یعنی از استان یزد کمک بگیریم.

او درباره تامین اتوبوس برای زائران گفت: فعلا ۱۰ اتوبوس از اداره مبارزه با مواد مخدر تامین شده است.

فداکار بیان داشت: پیش فروش بلیت اتوبوس‌ها از ۴ شهریور در استان کرمان  شروع می‌شود و مردم باید برنامه ریزی کنند تا بلیت رفت و برگشت خود را تهیه کنند.

او با اشاره به حضور زائران کشور‌های مختلف در استان کرمان بیان داشت: حدود ۲ اتوبوس برای زائران پاکستانی در نظر گرفته شده است که در صورت ایجاد مشکل برای اتوبوس‌های آن‌ها  به این زائران توانیم به آن‌ها کمک خواهند کرد. 

به گفته استاندار کرمان اردوگاه شهید کازرونی در شهرستان اهواز اول جاده خرمشهر برای کرمانی‌ها راه اندازی می‌شود  تا زائران کرمانی بتوانند برای پذیرایی، اسکان و استراحت به آنجا مراجعه کنند. 

او  همچنین خواستار پیگیری برای در نظر گرفتن روزانه حداقل یک پرواز  برای اعزام هوایی زائران پیاده روی اربعین از کرمان شد. 

 ثبت نام بیش از ۹۸ هزار کرمانی برای پیاده روی اربعین 

عرب نژاد، مدیر سازمان حج زیارت استان کرمان گفت: تاکنون بیش از۹۸ هزار نفر از استان کرمان برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۵۲ هزار نفر مرد و ۴۶ هزار نفر زن هستند.

او افزود: ۳۲ درصد از متقاضیان زیارت پیاده روی اربعین ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

مدیر سازمان حج و زیارت استان کرمان بیان کرد: ۸۲ هزار نفر متقاضی خروج از مرز شلمچه، ۴ هزار ۶۰۰ نفر متقاضی خروج از مرز چذابه و هزار نفر متقاضی خروج از مرز خسروی هستند.

نرخ بلیت های اتوبوس برای پیاده روی اربعین

احسان عراقی زاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان نیز در این جلسه گفت: برای سوخت اتوبوس‌های زائران خارجی در موکب اربعین ماهان برنامه ریزی شده است.

او می‌گوید: ۹۸ هزار زائر پیاده روی اربعین متقاضی سفر زمینی هستند.

عراقی زاده بیان داشت: برای رفع مشکل کمبود اتوبوس اعزام زائران پیاده روی با شرکت‌های معدنی استان کرمان مذاکره کرده ایم؛ ولی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده ایم.

او تصریح کرد: نرخ بلیت یک طرفه اتوبوس معمولی از کرمان برای هر نفر ۵۵۰ هزار تومان و نرخ اتوبوس‌های وی‌ای پی برای هر نفر ۸۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است؛ اما قرار شده پس از بررسی مجدد نرخ‌های نهایی اعلام شود.

موکب ماهان برای پذیرایی زائران خارجی اربعین آماده می شود 

علی بابایی، فرماندار کرمان در این جلسه درباره موکب ماهان که پذیرای زائران از کشور‌های مختلف و استان‌های دیگر است، گفت: سرویس بهداشتی مهم‌ترین موضوع موکب ماهان است که ساخت آن در حال انجام است.

او افزود: روشنایی معابر و درمانگاه سیار برای موکب برنامه ریزی شده است و مسئولیت روشنایی معابر اطراف این موکب بر عهده شرکت توزیع است.

به گفته بابایی قرار است با کمک‌های دولت و مردم، ۳۰۰ هزار بطری آب برای موکب تهیه شود.

او تصریح کرد: جایگاه سوخت برای ۲ نقطه در این موکب برنامه ریزی شده است که تا ۱۰ روز آینده آماده می‌شود.

فرماندار کرمان بیان کرد: قرار است دکل ارتباطی در این موکب نصب شود که پاسخگوی ۱۵ هزار نفر است.

او بیان داشت: تامین موادغذایی با کمک مردم و اداره اوقاف صورت می‌گیرد و ۲ نانوایی برای تامین نان در نظر گرفته می‌شود و در صورت کمبود نان از بقیه نانوایی‌ها کمک می گیریم.

 ۳۱۳ موکب  به همت اداره اوقاف کرمان در ایام اربعین راه اندازی می شود

حجت الاسلام جلالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز در این مراسم گفت: اداره اوقاف در ایام اربعین برای ۳۱۳ موکب در عراق و استان برنامه ریزی کرده است که از این تعداد ۲۵ موکب در استان کرمان برپا می‌شود و سعی می‌شود در هر شهرستان برای راه اندازی  یک موکب در محل امام زاده آن منطقه برنامه ریزی شود. 

او افزود: از سوی اداره اوقاف یک موکب در مرز میرجاوه برای پذیرایی از زائران اربعین راه اندازی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار