داروهای ایرانی با نمونه های خارجی برابری می کند

یک دکتر داروساز گفت: قسمت عمده‌ای از دارو‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و این دارو‌ها قدرت برابری با نمونه‌های خارجی را دارند.

معصومه فدیشه‌ای دکتر داروساز گفت: ایران به دلیل تأمین اکثر نیاز‌های دارویی در داخل کشور در صنعت داروسازی جهان کشوری موفق به حساب می‌آید.

او افزود: به دلیل نیاز به مواد اولیه و یا تجهیزات خاص به کشور‌های دیگر ایران درتولید برخی از دارو‌ها وابسته است، اما با این حال قسمت عمده‌ای از دارو‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود و این دارو‌ها قدرت برابری با نمونه‌های خارجی را دارند.

این دکتر داروساز ادامه داد: این روز‌ها دغدغه داروسازان تأمین دارو‌هایی است که در تهیه آن‌ها دچار کمبود هستیم و همچنین یکی دیگر از مشکلات تغییر قیمت دارو‌ها در مدت زمان کوتاه است که مشکلاتی را برای داروسازان در پاسخگویی به مردم ایجاد کرده است.

فدیشه ای بیان کرد: با توجه به اطلاعاتی که امروزه در اینترنت و فضای مجازی وجود دارد ممکن است برخی از افراد را به سمت درمان‌های غلط یا استفاده‌های نامرتبط ازدارو پیش ببرد. در خصوص برخی از بیماری‌های ساده مثل سرفه و یبوست بیماران میتوانند با مراجعه سرپایی به داروخانه‌ها مشاوره گرفته و داروی مناسب را دریافت کنند، اما در خصوص بیماری‌های پیشرفته دیگر حتما باید مراجعه به پزشک متخصص انجام شوند.

او تصریح کرد: استفاده از گیاهان دارویی در صنعت داروسازی هم پیشرفت خوبی داشته است، استفاده از فرمولاسیون و فرآورده‌های گیاهی در داروسازی با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است، اما این استفاده مشکلاتی را نیز در پی دارد.

این دکتر داروساز تأکید کرد: برخی از بیماری‌ها میتواند با دارو‌های گیاهی کنترل و درمان شوند، اما بیماری‌هایی که شدت بیشتری دارند حتما باید با دارو‌های شیمیایی درمان شوند، دارو‌های گیاهی به هیچ وجه نمیتوانند جایگزین دارو‌های شیمیایی باشند.

فدیشه ای اظهار کرد: در دوران درمان بیماری‌های سخت عوارض استفاده نکردن از دارو‌های شیمیایی قطعا بیشتر از عوارض استفاده کردن به موقع و با نسخه ای داروهاست.

او افزود: موضوع خود درمانی نباید از سوی بیماران انجام شود به خصوص در مورد درمان سرخود با آنتی بیوتیک‌ها که رعایت نکردن دوره درمانی آن‌ها میتواند آسیب بسیار زیادی را به بیمار وارد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
پس چرا ما تفاوت زیادی می‌بینیم حتی مسکن هاشونم زودتر اثر میکنه ادم حس میکنه با موادی که تو مسکنهای اوناست تو ایران باهاش 4تا مسکن تولید کردند