معاون رئیس جمهور:

دولت سیزدهم منتظر آمریکا نمی‌ماند

معاون رئیس جمهور گفت:دولت سیزدهم نگاه به غرب ندارد و سرنوشت و معیشت مردم را به مذاکرات و آمریکا گره نمی‌زند.

میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد گفت: دولت سیزدهم مانند دولت قبل نگاه به غرب ندارد و سرنوشت و معیشت مردم را به مذاکرات و آمریکا گره نمی‌زند.

او افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران کشوری وابسته به غرب بود که قدرت اینکه روی پای خودش بایستد را نداشت و وابسته به کشور‌های غربی مانند آمریکا بود.

میرکاظمی بیان کرد: پس از انقلاب شاهد آن هستیم که بدون وابستگی به کشور‌های شرق و غرب، جمهوری اسلامی دستاورد‌های بی شماری را هم در منطقه و هم در جهان به دست آورده است.

او تصریح کرد: ایران امروز کشوری شده است که بدون حضور او در منطقه تصمیمات گرفته نمی‌شود و این به خاطر نگاه انقلابی و ما می‌توانیم است.

وی ادامه داد: روحیه ما می‌توانیم با روحیه جهاد، تلاش و توکل در مقابل نگاه غرب زده قبل از انقلاب قرار دارد.

او گفت: دولت سیزدهم کشور را با نگاه به غرب مانند نگاهی که قبل از انقلاب وجود داشت تحویل گرفت نگاهی که حتی آب خوردن مردم را نیز به غرب و آمریکا متصل کرده بود و سرنوشت مردم را به اراده بیگانگان گره زده بود.



وی بیان کرد: دولت سیزدهم با نگاه انقلابی و جهادی در حال حل مشکلاتی است که هشت سال گذشته برای مردم به وجود آمده است.

معاون رئیس جمهور گفت: ۸ سال کشور را معطل نگه داشتند و آجر روی آجر نگذاشتند و این در حالی است که در چندسال آخر دولت قبل بیش از دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از منابع کشور را مصرف کردند که بخش عمده‌ای از آن بدهی‌هایی بود که دولت سیزدهم سعی در تسویه آن دارد

میرکاظمی بیان کرد: سال گذشته و در زمان تحویل دولت، بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی برای کشور به بار آورده بود که دولت سیزدهم در سال گذشته توانست بیش ۸۰ هزار میلیارد تومان آن را تسویه کند.

او افزود: این دولت اگر ۵ سال با نرخ ۸ درصد پیشرفت اقتصادی رو به جلو داشته باشد تازه می‌توانیم ادعا کنیم که اقتصاد کشور را به سال ۹۰ رسانده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.