تولید مکمل دارویی برای درمان بیماری‌های چشم در مشهد

مکمل دارویی برای درمان بیماری‌های چشم به همت فناوران پارک علم و فناوری سلامت در مشهد تولید شد.

محققان مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موفق به تولید مکمل دارویی (لوتئین ۲۰ میلی گرم) برای درمان بیماری‌های چشم شدند.

این محصول که دارای استاندارد سازمان غذا و دارو است، برای درمان بیمار‌های پیرچشمی، جلوگیری از آب مروارید و سالمندان کاربرد دارد.

این محصول قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد، به صورت سافت ژل تولید می‌شود و از کیفیت خوبی برخوردار است.

زهره ستار محقق مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: لوتئین از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌های موجود در طبیعت است که بدن انسان قادر به تولید آن نیست و باید از طریق رژیم غذایی بطور مداوم هر روز در بدن جایگزین شود، زیرا برای همه افراد به ویژه سالمندان برای جلوگیری از مشکلات چشمی با اهمیت است.

او افزود: محل ذخیره لوتئین در شبکیه چشم است و از اعصاب بینایی موجود در ماکولا محافظت می‌کند.

محقق مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ماکولا قسمتی از شبکیه است که مسئول دید مستقیم و واضح مثل خواندن و رانندگی است؛ لوتئین موجود در ماکولا با فیلتر کردن نور یو وی نمی‌گذارد به ماکولا آسیبی وارد شود، اما با افزایش سن، سلول‌های ماکولا نیز همانند دیگر سلول‌های بدن توانایی بازسازی خود را از دست می‌دهند و چنانچه در معرض آسیب قرار گیرند امکان ترمیم آن وجود نخواهد داشت و درنهایت باعث کوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار