تامین وسایل مدرسه ۳۰۰ دانش‌آموز نیازمند مشهد در پویش مدادرنگی

مدیر و موسس بنیاد نیکوکاری و جهادی عماد مشهد گفت: با راه‌اندازی پویش مداد رنگی هزینه‌های ثبت نام و لباس فرم، بیمه، کتاب و دفتر، کیف و کفش و لوازم التحریر به بیش از ۳۰۰ دانش آموز حاشیه این شهر اهدا شد.

سعید کاظمی مدیر و موسس بنیاد نیکوکاری و جهادی عماد مشهد گفت:برنامه‌ای داریم به عنوان دوشنبه‌های همدلی و سومین سال است که دوشنبه‌های هر هفته با کمک‌های مردمی که جمع آوری شده اجرامی‌شود، در آشپزخانه‌ای که گروه تدارک دیده است غذای گرم برای نیازمندان حاشیه شهر مشهد و کودکان کار و موسسه صاحبان مهر مخصوص شناسایی کودکان کار و فرهنگ سرای رسالت در جاده سیمان و مساجد گلشهر و بولوار دوم طبرسی، پنجتن، توزیع می‌شود.

او افزود:هر دوشنبه بیش از ۵۰۰ پرس غذا آماده و توزیع می‌شود و یکی دیگر از گروه‌های هدف ما هر هفته، بیماران مبتلا به سل و بیماران اچ آی وی مثبت (ایدز) تحت نظر مراکز بهداشت هستند.

مدیر و موسس بنیاد نیکوکاری و جهادی عماد مشهد ادامه داد:۸ سال است که چهارشنبه‌های هر هفته هم طبخ غذای گرم ویژه کارتن خواب‌ها را داریم که در مراکز و پاتوق‌هایی که عمده مراکز تجمع و کلونی معتادین و کارتن خواب‌ها در مناطقی، چون طرق، گلشهر، تاجر آباد، شهرک شهید رجایی، وسط صد متری، روبه روی بازار سپاد و مهر مادر، اسماعیل آباد، کال زرکش توزیع می‌شود.

کاظمی بیان کرد:بحث توزیع غذا بهانه‌ای است تا با این افراد ارتباط گرفته و مقدمات ترک معتادین و معرفی آن‌ها به مراکز ترک اعتیاد و پرداخت هزینه انتقال و مداوای این افراد در کمپ پرداخت شود؛ همچنین معرفی کارتن‌خواب‌های معتاد به شیلر و خوابگاه و کار و اشتغال این افراد را نیز پیگیری می‌کنیم.

او تصریح کرد: اکثر این کارتن خواب‌ها با کمک بنیاد نیکوکاری و جهادی عماد ترک کرده بعضی از آن‌ها ازدواج کرده اند و تشکیل خانواده داده‌اند و افراد موفقی هستند.

کاظمی بیان کرد: خوشبختانه با همکاری‌های خوبی که توسط اعضای گروه و خیرین صورت گرفت توانستیم در طول یک ماه اخیر به ۵ جوان کارتن خواب مبتلا به اعتیاد که روز‌ها را به جمع آوری مواد بازیافتی جهت تأمین هزینه مواد و شب‌ها را در گاراژ‌های ضایعاتی می‌گذراندند کمک‌های ویژه‌ای داشته باشیم. این ۵ نفر شرایط بسیار حادی داشتند و هم اکنون پس از بازگشت به شرایط نسبتاً عادی زندگی بهتری را تجربه می‌کنند.

مدیر و موسس بنیاد نیکوکاری و جهادی عماد گفت: معتادان و کارتن خواب‌ها علاوه بر غذای گرم و سرپناه در این مسیر طولانی و سخت، بیشتر به حمایت معنوی نیاز دارند لذا اعضای گروه مردمی ما، در دیدار‌هایی که با معتادین کارتن خواب داشته اند بر حمایت‌های معنوی و عاطفی با اینگونه افراد تاکید دارند.

وی افزود: همزمان با شروع فصل مدارس و ماه مهر، پویش مداد رنگی را راه اندازی کرده ایم که هزینه‌های ثبت نام و لباس فرم و بیمه، کتاب و دفتر، کیف و کفش و لوازم التحریر به بیش از ۳۰۰ دانش آموز اهدا شده است و البته اولویت گروه ما برای کمک به دانش آموزان بیشتر دانش آموزانی است که به نحوی کودکان کار و خیابانی... و دانش آموزان مهاجر و اتباع و جنگ زدگان نیازمند کشور افغانستان است.

کاظمی خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات، گروه جهادی عماد به توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی، توزیع گوشت، ارائه وام‌های قرض الحسنه، و وام اشتغال، وام بلاعوض ویژه پرداخت قبض‌های آب و برق نیازمندان نیز می‌پردازد و پرداخت حساب‌های دفتری نیازمندان حاشیه شهر و تسویه بدهی آن‌ها در سوپر مارکت‌ها نیز توسط این گروه جهادی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.