کمک به اسکان زائران دهه آخر صفر در پویش هر خانه یک زائرسرا

مردم متدین مشهد با شرکت در پویش هر خانه یک زائر سرا واحد‌های اقامتی و مسکونی خود را در اختیار زائران قرار می‌دهند.

جواد علما مدیر کانون خادمیاری امام رئوف و دبیر پویش مردمی هر خانه یک زائرسرا گفت: یکی از خدمات اولیه مورد نیاز زائران در ایام دهه پایانی صفر، بحث اسکان است که هر ساله در ایام اوج حضور زائران امام رضا (ع) در مشهد به موضوع محوری این کلانشهر بدل می‌شود.

او با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ میزبانی، افزود:  سال ها است که مردم خونگرم مشهد به خصوص در محلات ورودی شهر مانند طُرُق، منازل خود را در اختیار زائران آقا قرار می‌دهند. ولی نیاز داریم که هم این سنت حسنه به عنوان یک فرهنگ عمومی، به دغدغه همه مردم مشهد تبدیل شود و هم بحث ساماندهی و مدیریت یکپارچه این حرکت معنوی توسط یک مجموعه مردمی هماهنگ شود.

مدیر کانون خادمیاری امام رئوف ادامه داد: از سال ۹۸ با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با حوزه زائر و آستان قدس رضوی، اقدام به ثبت یک کانون تخصصی خادمیاری در حوزه اسکان زائران کردیم و تاکنون ۲۰۰ منزل در این پویش ثبت نام کرده اند که در بخش‌های مختلف مرکز شهر، قاسم آباد، رضاشهر، طبرسی، طلاب و مطهری شمالی واقع هستند.

علما بیان کرد: برخی از این افراد یک بار و بعضی چندین مرتبه واحد اقامتی خود را در اختیار زائران قرار داده‌اند. حتی مواردی داریم که منزل خود را کاملا وقف این کار کرده اند.

او تصریح کرد:کسانی که مایل به خدمت به زائران هستند می‌توانند برای ثبت نام در سامانه‌های zaer.masjedona.ir و www.razavi.city که به منظور ساماندهی اسکان و خدمت زائر طراحی شده اقدام کنند. با این سامانه‌ها می‌توانیم ظرفیت‌های اسکان مردمی را شناسایی و ساماندهی کرده و هم موضوع را به گونه‌ای مدیریت کنیم که هم منازل در روز‌های مختلف خالی نمانند و هم زائر بدون سرگردانی مستقیم، از همان مبدا محل اسکان خود را انتخاب و با فراغ بال به مشهد مراجعه کند.

مدیر کانون خادمیاری امام رئوف تأکید کرد: اکنون شاهد هستیم اقشار مختلفی از مردم متدین و دلداده حضرت رضا (ع) منازل خود را در اختیار زائران آن حضرت قرار داده اند که امیدواریم این پویش گسترش یابد. سامانه ۹۰۰۰۲۰۰۸ نیز به منظور ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر زائران و مجاوران، راه اندازی شده و آماده پاسخگویی در این خصوص است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار