سابقه‌داران عرصه خداحافظی و تحریم؛ چرا این روز‌ها سلبریتی‌ها را جدی نمی‌گیریم؟

این روز‌ها برخی چهره‌های شناخته شده هنری تصمیم گرفتند درباره آشوب‌های اخیر موضع‌گیری کنند و برخی‌شان با تلویزیون خداحافظی کردند.

هرچقدر پای‌بندی روی چارچوب‌های اخلاقی و حتی کاری برای یک چهره سرشناس ارزشمند است؛ منفعت طلبی و پشت‌پا زدن به ارزش‌هایی که حتی زمانی به آن پایبند بوده می‌تواند او را از چشم بیندازد. این روز‌ها برخی چهره‌های شناخته شده هنری درباره درگیری‌های اخیر موضع‌گیری کنند و برخی‌شان با تلویزیون خداحافظی کردند، اما تجربه مخاطبین سینما و تلویزیون نشان داده است که این خداحافظی‌ها را نباید جدی گرفت و عمر این بیانیه‌ها چندان طولانی نیست.


بیشتربخوانید


«به عنوان سازنده طراح مجری و کارگردان این برنامه اعلام می‌کنم که نمی‌خوام حتی یک فریم از تصویر من در هیچ برنامه‌ای و از هیچ شبکه‌ای پخش شود. این قدر که حق دارم؟» این پیام مهران مدیری بعد از ضبط بیش از دوسوم برنامه دورهمی برای شبکه نسیم است که تصمیم گرفت بعد از درگیری‌ها و اعتراضات و اتفاقات اخیر اعلام کند که دوست ندارد تصویرش در هیچ شبکه‌ای حتی پخش شود. این در حالی‌است که بعد از انتشار این فیلم تهیه کننده این برنامه اعلام کرد مدیری همه دستمزدش را دریافت کرده است و احتمالا مدیری نمی‌تواند به همین راحتی تعیین و تکلیف کند.

مدیری پیش از این چندین و چند دفعه از تلویزیون خداحافظی کرده است و گفته است این سری آخری است که دورهمی را می‌سازد، اما بعد از ساخت یک مسابقه نه‌چندان موفق در تلویوزیون باز به ساخت دورهمی روی آورد و در تلویزیون ادامه داد. او پیش از این نیز در سال ۹۵ در برنامه هفت با اجرای بهروز افخمی گفته بود که دیگر نمی‌خواهد چه برای تلویزیون و چه برای شبکه نمایش خانگی برنامه‌ای بسازد و می‌خواهد به همان ساخت سالی یک فیلم سینمایی اکتفا کند. اما باز، هم به تلویزیون برگشت و برنامه‌سازی کرد و هم برای شبکه نمایش خانگی دو سریال ساخت تا این روز‌ها که با صدای محکم‌تری رو به دوربین می‌گوید که دیگر نمی‌سازد، به همان محکمی جدی‌اش نگیریم! چون مدیری نه تنها برنامه که حتی در برنامه‌های تبلیغاتی نیز پررنگ‌تر از قبل شده است. او که تلویزیون را تهدید می‌کند که اجازه ندارد حتی یک فریم از او پخش کند؛ روزانه چندین و چندبار چهره‌اش برای تبلیغ یک فروشگاه زنجیره‌ای پخش می‌شود تا بگوییم گویی احتیاج مدیری به تلویزیون خیلی بیشتر از تلویزیون به او است.

هیجانی شدن چهره‌هایی که تلویزیون را تهدید به عدم همکاری می‌کنند و روز دیگر با همین تلویزیون قرارداد می‌بندند فقط به مهران مدیری خلاصه نمی‌شود. یکی از خانم های بازیگر که پیش از این در جملات تند و تیزی گفته بود نه تنها تلویزیون نمی‌بیند بلکه حتی اجازه نمی‌دهد فرزندش هم تلویزیون را تماشا کند. حالا این روز‌ها اگر تلویزیون خانه‌اش را روشن کند می‌تواند خودش را در سریال «بی‌نشان» ببیند!

«محسن تنابنده» و «احمد مهرانفر» نیز بار‌ها بعد از تولید یک سری از پایتخت گفته‌اند این آخری بود و از کار با تلویزیون خداحافظی کردند، اما سری بعد را پر و پیمان‌تر ساختند و دوباره به رسانه ملی برگشتند.

از همین جاست که به نظر می‌رسد برخی از این قهر و آشتی‌ها میان چهره‌ها و تلویزیون و این اظهارنظر‌های عجولانه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و یا اینکه فضای حاکم بر جو سلبریتی‌ها آن‌ها را مجبور به تولید چنین محتوا‌هایی می‌کند تا از سوی همکاران و اطرافیانشان طرد نشوند.

کشف حجاب بازیگران زن نیز چندان از این قاعده دور نیست. برخی از بازیگرانی که در چندوقت گذشته با کشف حجاب اعلام کرده‌اند که از تلویزیون می‌روند. در سال‌های اخیر تلویزیون به آن‌ها نه تنها کم لطفی نداشته است بلکه در تعداد زیادی از سریال‌های مناسبتی و پربازدید تلویزیون که چندین و چندبار بازپخش شده حضور داشتند و حتی از خیر پیشنهاد‌های تبلیغاتی تلویزیون هم نگذشتند. حالا اینکه کدام مقصد بهتری را جز تلویزیون پیدا کرده‌اند و چه سرنوشت بهتری از همکاری در تلویزیون خواهند داشت از جمله سوالاتی است که احتمالا گذشت زمان بهترین پاسخ را به آن‌ها خواهد داد. یا اینکه مثل برخی دیگر با مصاحبه‌های مختلف از اشتباه خود در این زمینه سخن خواهند گفت تا شاید بتوانند دوباره به موقعیت قبل خود برگردند.

مخالف‌خوانی چهره‌های سرشناس به خصوص تلویزیونی این روز‌ها یکی از پربازدیدترین خبر‌های رسانه‌هاست. چهره‌هایی که بسیاری از آن‌ها در خارج از مرز‌های کشور نشسته‌اند و مردم را به حضور در خیابان‌ها و حتی به آتش کشیدن اموال عمومی تشویق می‌کنند. علی کریمی که چندی پیش خبر رسیده بود برای مهاجرت به امارات رفته در ویدیو‌ها و پیام‌هایی تحریک کننده سعی در رهبری آشوبگران خیابانی دارد. احسان کریمی که پیش از این به عنوان مجری، بازیگر و خواننده در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی فعال بود، حالا دوسال است که در آمریکا زندگی می‌کند و حتی سعی می‌کند چهره‌های داخلی را نیز به همراهی با خودش تحریک کند و با اظهار تاسف و برچسب زدن چهره‌هایی که حداقل سکوت کرده‌اند را تشویق به مخالف‌خوانی کند. اما در بدترین نمونه محمود شهریاری مجری سابق تلویزیون بود که پا را فراتر از بقیه گذاشت و حتی طرز تولید کوکتل مولوتوف را به مخاطبانش آموزش داد تا به شکل علنی به شعله آشوب‌های خیابانی دامن زده باشد.

رفت و برگشت چهره‌های شناخته شده کشور و سلام و خداحافظی‌هایشان و حتی ظهور و بروزشان در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی با موقعیت لحظه‌ای آن‌ها دارد و با احتیاجات‌شان در آن لحظه تنظیم می‌شود و هیچ بعید نیست کسی که امروز غزل خداحافظی با تلویزیون را می‌خواند چند وقت بعد با اولین پیشنهاد و موقعیت دوباره سنگ تلویزیون را به سینه بزند. شاید از همین ماجراست که این روز‌ها خداحافظی چهره‌های سرشناس برای مخاطبانشان اهمیت چندانی ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۲۳:۴۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
بندازینش بیرون این کمدیه تکراری رو...
دیگه خیلی بی مزه شده هم کاراش هم برنامه هاش هم رفتاراش...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
یه زمانی میگفتن طرف گوسفنداشو فروخته اومده ماشین مدل بالا خریده طرز استفاده ازشم بلد نیست! الان مثال این سلبریتی ها و فوتبالیستها دقیقا همونه! اینها اکثرا سواد درست و حسابی ندارن و اگر مدرکی هم هست مشخص نیست از کجا به صورت پولی خریدن! اونوقت تو هر مسئله ای از سیاسی و اجتماعی گرفته تا اقتصاد اظهارنظر میکنن و چون عده ای به خاطر قیافه یا شهرت طرفدارشون هستن، اعتماد به نفس کاذبی بهشون دست داده که میتونن رهبر باشن! چندتا از این بازیگرها داریم که تو اولین سریالشون چادر پوشیدن تا فقط دیده بشن و بعد جغتک پراکنی کردن؟ ریحانه پارسا یه نمونه اش! یا کتایون ریاحی! اگر اعتقادی به این مسایل و قوانین این کشور ندارید، غلط میکنید برای بالارفتن از پله ترقی، دست به دامن همین کشور و قوانینیش میشید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۱
وقتی به کسانی که جز لوطی گری رقاصی وچرند وپرند گویی چیزی ندارند بها دادی وشدند مدیری وبزرگ شدند باید انتطار یک همچین کارهای هم از این اشخاص داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
با سلام؛چنین بنظر میرسد در چند سال اخیر صدا و سیما با بها دادن بیش از اندازه به تعدادی از این باصطلاح هنرمندان باعث بروز غرور کاذب و خود بزرگ بینی غیر قابل تصور در این افراد شده بنحویکه این آقایان و خانمها تصور میکنند اگر از رسانه ملی کشور خداحافظی کنند دیگر کسی نمیتواند جای آنها را پر نمایدیا اینکه صدا و سیما با کمبود مخاطب مواجه میشود و مخاطبین بخاطر این افراد به صدا و سیما شکایت و حجمه وارد میکنند.اگر مسئولین صدا و سیما قبل از بزرگ کردن چنین افرادی همانند بسیاری از کشورها جدای از قرارداد مالی یک قرارداد در زمینه بایدها و نبایدها و تعیین بسیاری از کارها که باید و نباید توسط این افراد تا زمان همکاری با رسانه ملی صورت گیرد،اقدام میکردند و ایشان میفهمیدند که سخنان و اعمالشان احتمال ممنوع الکاری،دادگاهی شدن،جریمه نقدی را بهمراه دارد اینگونه جفتک پرانی به صدا و سیما و در حقیقت مردم نمیکردند.اینها فراموش کرده اند که روزی آرزویشان پخش فقط یک دقیقه از کارهایشان در صدا و سیما بوده و اینک که به مدد پولهای هنگفت کسب کرده از جیب همین مردم به نان و نوایی رسیده اند آنچنان مغرور شده اند که فکر میکنند با پخش نشدن تصویر و فیلمهایشان از رسانه ملی خسارت عظیمی به کشور و مردم وارد میشود.ظاهرا فراموش کرده اند که اسم های بسیار بزرگتری همانند بنی صدر،رجوی،منتظری و.......در کوتاه زمانی بدلیل رویارویی با مردم و حکومت از یادها رفته و حتی کسی نام آنها را هم بیاد نمی آورد چه رسد به عکس و فیلم و اظهارنظرهایشان و دهن کجی کردنشان به مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ماری
۰۸:۳۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
والا این اسمایی که میگید رو نمیشناسم

فقطمهران مدیریو‌میشناسم با برنامه ی دورهمی
تازشم نه که از مهران مدیری خوشمون بیاد اصلا صرف اینکه افراد سرشناس میومد و اینکه برنامه ی نسیم چیز دیگه ای نداشت
که راز بقا هم‌ بود ما همونو نگا میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۳۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
تو رو به خون شهدا قسم حال این مثلا سلبریتی ها رو بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
آره مدیری بهتره که بری پایین برره، تو لیاقت نداری، فکر کردی نظام بر میگرده، بعدش تو میشی ریئس صدا وسیما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
لعنت به کسی که مدیری رو برگردونه صدا و سیما یا اجازه بده برگرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
خب صدا سیما اجازه نده دیگه برگردن مانمیخوایم برگردن به عنوان یک شهوند عادی میگم ازچشم مردم افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
اگر طبق حساب و کتاب مثل همه جای دنیا ازشون مالیات گرفته بشه، زبانهای درازشون کوتاه میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
با توجه به اعلام ایشان آیا ادامه برنامه دورهمی پخش خواهد شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
میخوام که هزار سال سیاه پخش نشه!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۳۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
عاشق شدی ؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۴۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
خدایی این پیرهن سیاه مهران مدیری و امین حیایی منو کشته
پول مفت این ملت رو می‌خورید بعد از شکم سیری چرت و پرت میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
مثل معروف هرکس دورانی داره و با عملکرد و گفتارش سرنوشت خودشو رقم میزنه یا در عرش و اوج یا با ذلت و تنفر در فرش اگر واقعا صادق باشند بروند جا برای جونترها باز میشه پا به میدان بزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
تلویزیون فقط محل درآمد عده ای افراد خاص شده و متاسفانه خروجی صدا و سیمای جمهوری اسلامی شده اغتشاشات هر چند وقت یکبار اراذل و اوباش که نه تنها کانال های ایرانی را اصلا تماشا نمی کنند رسانه های محبوبشان شده اینترآشغال و بی بی ملکه و منافقین دربدر بازیچه دست این رسانه ها میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
فقط اعدامشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
واقعا این ها هنرمند هستن؟!!
وای به حال ما...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
اونایی که الان خداحافظی میکنن دیگه نبایدبزارن توی هیچ برنامه ای خودنمایی کنن توبرنامه سازی چکاربه سیاست ومملکت داری کارتوبکن هرکسی رابهرکاری ساختن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۵۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
خب مگه اونها که قبلا رفتن چی شد، اینها که نباید بزارید به اینجا برسه، بیایید و استعدادیابی کنید همون جوونی که به معیشتش و بیکاری معترض هست همونها استعداد دارن و جذبشون کنید مگه یک نفر چقدر باید بودجه مملکت رو بخوره؟ اینم آخرش،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
واقعا این آقا هزار چهره بود که خودش هم تو ان سریال یه جور هایی خودش نشون داد. مهران مدیری هزار چهره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
ما خودمون هنوز به جانبازان احترام نمیزاریم و در شرایط اقتصادی کمکشون نمیکنیم ولی حرف خیانت آمیز دولبری ها بخاطر دوتا ویزا احمقانه نمک رو زخمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
حقشان برخورد شدیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
این بازیگران فقط بازیگرند نه هنری دارند و نه چیز دیگری غیر از پررویی و بی تربیتی که نه تحصیلات می خواهد و نه نیاز به دانشگاه فقط بلند ادا در آورند و احساس خود بزرگ بینی دارند.
خدا رحمت امثال مرحوم مشایخی و خدا نگهدار استاد نصیریان که انسانیت را هم آموزش می دادند و می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
آقای مدیری شما جایگاه مرحوم ابوقیس را برای ما داری. جایگاه خودت را حفظ کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
چرااون بازیگر های که کشف حجاب کردن رو دستگیر نمیکنن چرا فقط مردم عادی رو به خاطر حجاب دستگیر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
ببینید فکر می کنم یکی از دلایل این باشه که برای یک شخص معروف که به خارج رفت و آمد داره مخالفت با نظام حاکم مزیت زیادی داره و باعث حمایت و خوشایند دولت هایی مثل آمریکا و اسرائیل میشه. اگر اینها با نظام همراهی کنند احتمال اینکه در خارج براشون درسر درست بشه وجود داره. ایران که از نظر بعضی ها جای خوشی کردن نیست و اینها میخوان با پول هایی که از اینجا گرفتن اون ور آب خوش باشند و کسی مزاحمشون نشه.
یک دلیل دیگه هم اینه که بعضی هاشون دیگه به اخر عمر کاری مفیدشون رسیدند و سعی می کنند از طریق مخالفت با نظام همچنان سطحی از معروفیت را برای خود حفظ کنند. همچنان که قبلا گفتم نهایت تلاش فکری و فیزیکی این بندگان خدا پول و شهرت هست نه ارزش های انسانی و معنوی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
زدی وسط خال!دقیقاهمینطوره که شماگفتید!درودبرشما
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۶:۰۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
تو رو ب جد سادات قسمتون میدم، اینایی ک رفتنو دیگ راه ندید تو هیچ برنامه ای ن صداسیما ن سینمایی ن نمایش خانگی، حتی ب غلط کردن افتادن راه ندییییییید، چون حناشون دیگ رنگی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
برای یکبار هم که شده با این آدمها برخورد جدی کنید تا بفهمن که مردم بازیچه دست اینها نیستن
واقعا براشون متاسفم که نون بیت المال خوردن و اینجوری به مردم و کشورشون دهن کجی میکنن.. اگه بخواییم اسم ببریم بیشتر از این تعدادی هستن که شما نام بردید باید همشون تنبیه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مهران مدیری باید توقیف اموال بشود و محاکمه حقش است نان به نرخ روز خور های کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
خدایی حال داشتی همه این نظرها خودت تنهایی بنویسی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مطمئنید دوباره برنمی‌گردید؟
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۵:۰۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
از این کریمی و مدیری دیگه آدمی پست تر پیدا نمی شه .برای منافع شخصی خود چه ها که نمی کنند. از دولت سر همین مردم و امنیت کشور به این جا رسید حالاهم جفتک می اندازن
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسام ملکی
۰۸:۴۶ ۰۷ مهر ۱۴۰۱
احسنت،احسنت،احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
خدا ازشون نگذره
سلبریتی های واقعی از جنس وطن و مردم مثل جهان پهلوان غلامرضا تختی و شهید مجید فریدفر و شهید قاسم سلیمانی و،،،هستند و چه عمیق در دلها نشستند و چه زیبا در یادها ماندند و چه روزافزون به شکوه و جلالشان افزوده میشود.
و سلبریتی هایی مثل مهران مدیری و علی کریمی و ،،،همچون بادکنکی هستند که سعی میکنند هر چه می‌توانند در خود بدمند و خود را بزرگ کنند و در آخر وقتی می‌ترکند،هیچی از اونها نمیمونه، و
از پوچی به هیچی میرسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
برای آقازاده ها هم همین حرفو بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
دقت کنیم لغت وکلمه«سلبریتی»بیشتردرشأن همین جماعت فاسدو شکمباره وزنباره هست،سرلشکرشهیدقاسم سلیمانی راباالقابی ازجمله «سلبریتی»یادنکنیم وبه این فرمانده بزرگ،احترام قائل باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
باید از نظر تصویری ممنوع باشند و مدتی حق کار نداشته باشند تا بفهمند کجا و کی باید حرف بزنند یا نزنند
تنبیه برای اونها هم باید باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
پول مردم روپس بدید منافق های وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
خواهشا خواهشا دوباره راهشون ندهید رفته بزارید بره برای چیه اجازه می‌دهند دوباره بیاید تلویزیون و ریش ملت بخندد که هروقت دوست دارم خداحافظی می کنم وهروقت می خواهم برمی گرددم،اگردیگرراهی ندهید درس عبرتی می شود برای بقیه سلبریتی ها دوزاری
Iran (Islamic Republic of)
Ar
۱۱:۵۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
آقای مدیری پول مردم رو پس بده ! از حق مردم خوردین و حرامتون شد پس پول مردم رو به تلویزیون برگردون برو جایی که خوشی در آکجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
بله این سلبریتی ها خوب پول جمع کردندحالا که دیگه پول براشون جذابیت نداره دنبال کسب پناهندهگی هستند مطمئما کسی که به کشورش اعتبار نداره در دوران سختی در دیگر بلادم با سختی
گذران میکنند نمونه فرش قرمز اولش پهن کردن برای دختری که رفت اسراییل بعد متهم شد به جاسوسی برای ایران این افراد تحقیر شد گان مثل منافقین هستند که فقط نوکری میکنند و اواره دربدر مودشون کردند و خائن هیچ جایی قبولش ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۱
افسار گسیخته ها از شل و ولی تلویزیون کاملا سوء استفاده می کنند . میدانند علیرغم سر دستگی آشوبها مجددا به تلوزیون می ایند . به جای محاکمه و قصاص .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
زمانی که یه سلبریتی اولش میادبه یک نفرباکلمات زشت ورکیک آن هم درشبکه های اجتماعی توهین میکنه بعدبه۵۰پنجاه ضربه شلاق محکوم میشه امابه دلیل موقعیت اجتماعی این خانم سلبریتی حکم رااجراءش،نمی کنندباعث جسارت بیشتربه یک قوم کهن ایران میشه بازهم مجازات۵۰پنجاه ضربه شلاق چرارواجراءنمی کنند؟حسابی این سلبریتی ادب بشه،بنشینه برسرجای خودش،حدوحدودش رابفهمه