تأکید وزیر اقتصاد و دارائی بر لزوم اصلاح نظام مالیاتی

وزیر اقتصاد و دارائی گفت: یکی از مهمترین ارکان اصلاح در دولت و نظام بودجه‌ریزی کشور، حرکت به سمت اصلاح نظام مالیاتی است.

سید احسان خاندوزی امروز در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در مشهد گفت: یکی از مهمترین ارکان اصلاح در دولت و نظام بودجه‌ریزی کشور و هم در نظام اداری و انضباط مالی کشور، حرکت به سمت اصلاح نظام مالیاتی است.

او گزارش عملکرد شش ماهه دولت را امیدوارکننده دانست و افزود: انتخاب جشنواره شهید رجائی در خصوص ساماندهی امور مالیاتی انتخابی کاملا دقیق و کارشناسی است، زیرا این کارنامه تحقق یافته‌ای است که در سال‌های گذشته شروع شد و رسیدن به این اعداد و ارقام نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

وزیر اقتصاد و دارائی ادامه داد:تقریبا هیچ کشوری که از لحاظ اقتصادی مترقی باشد سراغ نداریم که بدون اصلاح نظام بودجه و مالیاتی خود توانسته باشد به پیشرفت اقتصادی و پیشرفت پایدار دست پیدا کند.

خاندوزی بیان کرد: تعداد مودیان مالیاتی کشور امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

او تصریح کرد: امسال بیش از دو میلیون مودی جدید شناسایی کرده ایم که از این تعداد بیش از یک و نیم میلیون مودی اظهارنامه جدید پر کرده اند.

وزیر اقتصاد و دارایی تأکید کرد: در ۶ ماه نخست امسال حدود ۲۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد. این یعنی ۵۰/۸ دهم درصد مالیات کشور محقق شده است.

خاندوزی اظهار کرد: اعتماد به فعالان اقتصادی و اهالی کسب و کار در سراسر کشور و سهولت فعالیت‌های اقتصادی به گواهی عدم بدهی مالیاتی از مهمترین تصمیمات اساسی این اجلاس است.

او همچنین یکی از مهمترین سیاست‌های اصلی دولت را مهار تورم دانست و افزود: در همین راستا کمیته واحد رصد تورم راه اندازی شده است تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت ثابت و هفتگی میزان تورم را رصد بکند.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد :در این کمیته همه دستگاه‌ها حضور دارند و گزارشی از عواملی که موجب بی انضباطی مالی و پولی در سراسر کشور می‌شود را رصد می‌کند.

 خاندوزی اظهار کرد:اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی از مهمترین سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران است.

اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور با حضور جمعی از مسئولان و مدیران ارشد مالیاتی کشور به مدت دو روز در سالن اجتماعات هتل پردیسان مشهد مقدس برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار