انجام ۵۲ عمل باز قلب در بیمارستان توحید طی سال جاری

در سال جاری ۵۲ مورد عمل باز قلب و ۹۶ مورد آنژیوگرافی اولیه برای بیماران قلبی در بیمارستان توحید سنندج انجام شد.

 دکتر انوش آریانژامدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در شش ماهه اول امسال ۵۲ مورد عمل باز قلب (CABG) و ۹۶ مورد آنژیوگرافی اولیه (PPCI) برای بیماران قلبی در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توحید سنندج به انجام رسیده است.

 دکتر انوش آریانژاد اضافه کرد: به جز شهرستان‌های دهگلان و سروآباد، در مراکز درمانی بقیه شهرستان‌های استان، بخش قلب و عروق برای درمان بیماران قلبی و عروقی فعال است.

او به آمار پزشکان متخصص و فوق تخصص قلب و عروق شاغل در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه در شهرستان‌ها اشاره نمود و گفت: در سنندج ۹ پزشک متخصص قلب و عروق، ۳ نفر فلوشیپ اینترونشن قلب و یک نفر اکوکاردیوگراف، در سقز ۳ نفر متخصص و یک نفر فوق تخصص قلب و عروق در حال فعالیت هستند.

دکتر آریانژاد اضافه کرد: در شهرستان بانه ۳ نفر، مریوان ۵ نفر، قروه ۳ نفر، بیجار ۲ نفر، دیواندره یک نفر و کامیاران ۳ نفر پزشک متخصص قلب و عروق در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران قلبی کردستانی هستند.

او با اشاره به مهمترین دلایل مراجعه بیماران قلبی به مراکز درمانی استان، گفت: فشار خون بالا، گرفتگی عروق کرونر و درد قفسه سینه از جمله مهمترین دلایل مراجعه بیماران به بخش قلب بوده است.

مدیر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم استانی‌ها را به انجام فعالیت‌های فیزیکی منظم و روزانه توصیه نمود و گفت: مدیریت استرس، کنترل فشار خون و وزن، انجام حداقل ۴۵ دقیقه فعالیت فیزیکی روزانه و به طور کلی رعایت سبک زندگی سالم از مهمترین فاکتور‌های موثر در حفظ سلامتی قلب و عروق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.