انجام بیش از ۱۲ هزار عمل جراحی در بیمارستان کوثر سنندج

رییس بیمارستان کوثر سنندج گفت: ۱۲ هزار و ۹۵۴ عمل جراحی مختلف از ابتدای امسال تاکنون در این مرکز درمانی انجام شده است.

دکتر بابک قطبی گفت: در مجاورت مجموعه بخش‌های ICU در بیمارستان کوثر، ۱۷ اتاق عمل مجهز به تجهیزات پیشرفته، به عنوان یک بخش فوق تخصصی با کادری مجرب، انواع جراحی‌های تخصصی و فوق تخصصی چشم، سرطان، توراکس، عروق، جراحی عمومی، جراحی‌های ترمیمی و زیبایی، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی و جراحی فک و صورت را پوشش می‌دهد.

او گفت: تخت‌های تمام اتوماتیک، تجهیزات مدرن جراحی، ماشین‌های پیشرفته بیهوشی، مانیتورینگ نصب شده روی ستون‌های سقفی، عدم وجود سیم کشی روی زمین از جمله امکانات همراه با استاندارد‌های روز جهانی، که در این اتاق عمل‌ها به‌کار رفته و قابلیت جابجایی در اطراف بیمار، سهولت در انجام پروسیجر‌ها و جلوگیری از انتقال آلودگی را تضمین می‌نمایند.

رییس بیمارستان کوثر سنندج می گوید: اتاق‌های عمل این بیمارستان با ابزار‌های مدرن همانند میکروسکوپ‌های تخصصی مختلف اعمال جراحی، اندوسکوپی گوش و حلق و بینی، جراحی چشم، فیکو، دستگاه لیزر سنگ شکن، سیتسکوپی و نیز آرتروسکوپی و ارتوپدی تجهیز و تمامی اعمال جراحی عمومی در اتاق عمل مجهز به سیستم پیشرفته لاپاراسکوپی با سیستم یکپارچه، انجام می‌شود.

به گفته دکتر قطبی، دیوار یکی از اتاق‌های عمل کاملاً سرب کوبی شده و برای استفاده از C.ARM در انجام اعمال جراحی مغز و اعصاب و ارتوپدی مناسب و مطمئن است.

او گفت: همه اتاق عمل‌ها در این بیمارستان مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم‌های الکتریکی و صوتی، مانیتورینگ، سیستم HIS بوده و اتوماسیون اداری در این سیستم به صورت کامل اجرا می‌شود.

رییس بیمارستان کوثر سنندج گفت: مجموعه اتاق عمل بیمارستان دارای اتاق آمادگی قبل از عمل با ۱۶ تخت مجزا برای آقایان و خانم ها، ریکاوری بزرگ با ۲۴ تخت مجزا و مجهز به سیستم مانیتورینگ برای بررسی کامل علائم حیاتی و کاهش ریسک خطر بعد از عمل بیماران است.

دکتر قطبی گفت: مانیتور‌های موجود در سالن انتظار در محوطه بیمارستان این امکان را فراهم می‌آورند تا همراهان بیمار در جریان کامل شروع عمل جراحی، زمان اتمام عمل جراحی، ورود به بخش ریکاوری و بخش بیماران خود قرارگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.