بازخوانی پرونده یک نفوذی / محمدباقر نمازی کیست؟

محمد باقر نمازی در سال ۹۴ به دستور قوه قضائیه به جرم همکاری با دولت‌های متخاصم دستگیر شده بود، در راستای اقدامات انسان دوستانه آزاد شد.

سال ۱۳۹۴ خبر دستگیری سیامک و محمد باقر نمازی دوتن به جرم جاسوسی در ایران منتشر شد. این اقدام دستگاه اطلاعاتی آنقدر مهم بود که واکنش‌های زیادی از سوی جامعه جهانی به همراه داشت و هجمه‌های سنگینی از سوی غرب به ایران برای آزادی این فرد وارد کرد.

شبکه سی ان ان (CNN) در سال بازداشت این دو نفر اعلام کرد آمریکادر نامه‌ای به مقامات ایرانی خواستار آزادی باقر نمازی شده است؛ بر اساس ادعای سی‌ان‌ان "رابرت او براین" نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور گروگان‌ها در نامه‌ای خواستار آزادی باقر نمازی شده بود و در این نامه نوشته بود که اگر ایران باقر نمازی را آزاد کند آمریکا وارد مذاکرات کنسولی با ایران می‌شود.


بیشتر بخوانید


نمازی‌ها؛ خاندان محبوب یهودیان و انگلیس

بازخوانی پرونده خانواده نمازی به خوبی نشان می‌دهد دلیل هجمه‌های وارد شده به ایران برای بازداشت باقر نمازی چه بوده است؛ خاندان نمازی‌ها از خانواده‌های ثروتمند شیراز بوده و از ابتدا ارتباط خوبی با یهودیان و انگلیسی‌های کمپانی هند و انگلیس داشته‌اند، در صفحه ۱۰۶ کتاب حقوق‌بگیران انگلیس نام شریعت اصفهانی (جد باقر نمازی) به‌عنوان یکی از ۱۰ نفری آمده است که در نجف ماهانه ۵۰۰ روپیه از انگلیس دریافت می‌کرده است.

محمدباقر نمازی از ابتدایی تا متوسطه خود را در مدارس انگلیسی هند از جمله مدرسه سنت جوزف و مقطع کارشناسی را در رشته علوم اقتصاد در دانشگاه سنت خاویر و در مقطع فوق‌لیسانس را در دانشگاه واندر بیلت آمریکا گذرانده است.

وی در دوران پهلوی از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۷ مسئولیت‌های مهمی را از جمله عضویت در هیئت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، معاون امور سازمان‌های محلی و عدم تمرکز وزارت کشور، استاندار خوزستان و معاونت امور محلی و عمران شهری وزارت کشور را با حکم مستقیم شاه بر عهده می‌گیرد که در نهایت این خوش‌خدمتی‌ها منجر به دریافت نشان درجه ۳ همایونی می‌شود.

نمازی همزمان با ماجرای مشکوک و دلخراش سینما رکس آبادان استاندار خوزستان بوده و تلاش بسیاری می‌کند تا در چارچوب سیاست‌های اعلامی و همراهی با ساواک از این فرصت برای تخطئه حداکثری چهره انقلابیون بهره برداری کند.

به‌گفته نمازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت غیرقانونی از مرز سیستان و بلوچستان از کشور خارج و به‌دلیل سابقه همکاری با یونیسف دوباره از طریق همین سازمان دعوت به همکاری می‌شود. وی پس از خروج از ایران به پاکستان رفته و از آنجا به آمریکا و نزد خانواده خود می‌رود و تابعیت آمریکایی می‌گیرد تا اینکه در اوایل دهه هفتاد در دوران دولت سازندگی دوباره به ایران بازمی‌گردد.

در سال ۱۳۷۶ سازمانی تحت عنوان همیاران غیر دولتی ایران (غدا) با هدف آموزش، تربیت و ایجاد ارتباط بین سازمان‌های مردم نهاد با مشارکت NGO ها، با همکاری برخی مسئولان داخلی و سازمان‌های بین‌المللی راه‌اندازی که از همان ابتدا محمدباقر نمازی به عنوان مدیرعامل این سازمان انتخاب می‌شود؛ بررسی سوابق نشان می‌دهد که این سازمان نقش با همکاری مشترک با سازمان جهانی جمعیت نقش موثری در برنامه کاهش جمعیت ایران در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ شمسی ایفا کرده است.

دیدار سیامک نمازی و تریتا پارسی در همایش تعامل ایران و آمریکا در سال ۱۳۸۰ زمینه ساز تشکیل شورای ملی ایرانیان آمریکا و با حمایت محمد باقر و سیامک نمازی می‌شود و از همان زمان تریتا پارسی دیدار‌هایی با برخی مقامات ایرانی به منظور گسترش نقش نهاد‌های اجتماعی مردم‌نهاد انجام می‌دهد. پس از آن در سال ۱۳۸۲ دیداری با محمد باقر نمازی در واشنگتن ترتیب می‌دهد و بر ظرفیت سازی برای ایجاد نهاد‌های غیر دولتی در ایران توافق می‌کند.

ادامه ردپای نمازی در پرونده کرسنت

اما علاوه بر این اقدامات ردپای نمازی‌ها در پرونده کرسنت به خوبی می‌توان مشاهده کرد؛ سیامک نمازی با به عهده گرفتن مدیریت شرکت آتیه بهار در سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۶ به‌عنوان دلال عقد قرارداد ایران با برخی شرکت‌های بزرگ نفتی از جمله کرسنت فعالیت می‌کند، سیامک نمازی در پروژه کرسنت، مدیر پروژه‌های استراتژیک این شرکت بوده است.

در نهایت سال ۱۳۹۴ و پس از بازداشت سیامک نمازی در ایران، محمدباقر نمازی که برای رسیدگی به پرونده پسرش به ایران آمده بود نیز دستگیر شده و به این ترتیب یکی از مهره‌های مهم شبکه نفوذ در ایران به تور دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی می‌افتد، اما بر اساس قانون حقوق بشر محمد باقر نمازی به خاطر مسائل پزشکی و درمانی نزدیک به چهار سال خارج از زندان و در منزل خود در تهران به سر برده و صرفا ممنوع‌الخروج شده بود.

یک بام و دوهوا به سبک آمریکایی

وزارت امور خارجه ایران بار‌ها به صورت مستقل از برجام، از کانال‌های مختلف آمادگی خود را برای پرداختن به مسأله زندانیان، به طرف آمریکایی اعلام کرده است.

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در این خصوص خاطرنشان کرد: با اجرای این توافق ایرانیان بیگناه زندانی شده در آمریکا که به اتهام واهی نقض تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا، قربانی بی عدالتی نظام قضایی آن کشور شده اند، امکان رهایی و بازگشت سریع بِه آغوش خانواده‌های خود را داشته باشند. جای تعجب است که طرف آمریکائی به جای عمل و رفع موانع در این زمینه، صرفا به اجرای نمایش‌های تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

جمهوری اسلامی ایران بنابر ملاحظات انسان دوستانه روز چهارشنبه گذشته از باقر نمازی ممنوع الخروجی را رفع و اعلام کرد هر زمانی که بخواهد، می‌تواند از کشور خارج شود که در  با واسطه‌گری عمان وی از ایران خارج شد.

منبع: برنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فاتح ۱۱۰
۱۸:۴۵ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
با توجه به اهل شیراز بودن و نگاه تاجری و البته ارتباط خوب با یهودی ها و انگلیسی ها میشود حدس زد که اجداد اینها احتمالا یهودی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
لطفا در راستای اقدامات انسان دوستانه این جوونای مردم رو که گرفتین آزاد کنین که جرمشان دقدقه آزادی و اقتصادی دیگه از جاسوسی که بدتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
جوونای مردم اگر بررتثررتهیج دستگیر شده باشن چندروزی اون تو میمونن ادب که شدن آزاد میشن نگران نباشید ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
همین جوونای مردم باید بفهمند با بی فکریشان چه بلایی سر ملت ایران میارن. بحران سوریه و اون داعش وحشی هم از همین تحمعات سازماندهی شده ایجاد شد.و نیروهاشون هم همین افراد بی فکر و ابله هستند.قطعا رافت اسلامی باید شامل حال گمراهان بشه اما هم خودشان وهم بقیه بفهمند باعث چه فجایعی میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
طمع قدرت و پول .بدبخت جاسوس داری می‌میری . چقدر برای بچه هات جون میکنی . که قدرت و پول داشته باشند .امثال تو الان هستند در ایران و در مدیریت .لعنت بر کسانی که پای این جانی را به ایران باز کردن هرکه هست..لعنت لعنت از نمازی بدتر و جنایتکار تر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
نامردی کردیم حالا که باباهه خودشو تسلیم کرد و گفت به جای بچه ام منو بگیرین باید بجه اش رو آزاد میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
از چهره مادره پیداست همیشه وحشت اخر و عاقبت شوهر و بچه هاشو داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
معلوم میشه یکی از کارشناسان و تحلیلگرای مهمشون بوده و کلی براشون پیش بینی کرده و راه حل داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
دوتابعیتی دراصل ایرانی نیست چون به بیگانگان تعهد دارد نه به ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
متاسفم که در ایران جاسوسها را اعدام نمیکنند ،به بیسوادها یاد آور بشید خیر بودن ووجهه آنان را فراماسونری برای جاسوسها یش در همه دنیا به عنوان پوشش فراهم می‌کند وامکان دزدی صدها برابری برای آنان فراهم می‌سازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
خانواده جاسوس ،اجدادشان که ظاهری مسلمان شدند تا بتوانند با پوشش مسلمانی جاسوسی کنند ،ضمنا اون احمقهایی که ساخت بیمارستان در شیراز (۱/۱۰وسعت فعلی)را که برای ایجاد شهرت ومصونیت با پول کثیف فراماسونری ساخته اند را بدون مطالعه به خیر بودن آنها نسبت می‌دهند، از بیسوادی دست بردارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
مرگ بر جاسوس آمریکایی اسرائیلی آدم از راه درست و خداپسندانه به این همه ثروت نمی‌رسه که بعد این طوری بذل و بخشش کنه و مدرسه و بیمارستان چهارتا چیز دیگه بسازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
تاریخ اسمشو به عنوان جاسوس وطن ثبت کرد نسل به نسل این ننگ رو باید به دوش بکشند ونسلهای بعدشون خجالت زده کار اجداد وطن فروش باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
بنظر بنده کسی که متولد ایران است و بعد تابعیت کشوری دیگر می گیرد تازمانی که دران کشور است تابعیت ان کشور را دارد ولی وقتی امد به کشور خود فقط و فقط ایرانی حساب می شود و باید با قانون خودمان با او رفتار کرد چرا او را اعدام نکردید و ازادش کردید پ
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۳:۳۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
جاسوس نجس دیگری که با دشمنی که خون چندین هزار شهید به گردنش است و همدست آنها بود را آزاد کردید واقعا متاسفم .ایران شده بهشت جاسوسان و وطن فروشان و تجزیه طلبان .ما مداغعین واقعی کشور غریب گیر افتادیم .خدایا این عدالت نیست .ولی حرفم به مذاق بعضیها خوش نیاد چون ایران را تا همین الان امثال من و ما با تمام وجود و با توکل بر خدا حفظ کردیم از این به بعد هم همین وظیفه را داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
بفرمائبد آقای زنگنه و دارو دسته اش این وسط چکاره بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
آقای زن... بیشتر فساد مالی در شرکت نفت را داشت و از قرار داد کرسنت خیلی حمایت کرد.دوست این دو نفر جاسوس بود.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۲:۵۹ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
این یارو زن گَنده مفسد فی الارض است که باید محاکمه و مجازات بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
با این روش برخورد با نفوذی ها هر دسی دوست دارد نفوذی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
عجب پیشینه ای داره. واویلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
چراآزادشد؟؟!!نگید اقدامات انسان دوستانه لطفا..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
خنده های ساختگی
خانواده بی خانواده
اینها خوب میدونند و که از درون مرده اند
به این نمازی بی نماز بگوئید دفعه دیگری در کار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
لطفا راجع به ارتباط این خانواده ی مافیایی با بناهای عمومی که در شیراز به اسم نمازی ساخته شده (مثل بیمارستان مدرسه ایستگاه تصفیه آب و غیره) گزارش تهیه کنید. واقعا در آن زمان بی پولی بعد از جنگ جهانی دوم پول این ساخت و سازها از کجا اومده؟!
Iran (Islamic Republic of)
از مردم
۰۰:۳۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
لطفا بفرمایید کسی که تو دستگاه پهلوی و ساواک بوده و بعد از انقلاب چند سال خارج از کشور بوده، چطور پاش به ایران باز شد و سریع هم تو سمت های مهم مشغول به کار شد و اینکه چرا تا سال ۹۴ دستگیر نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
حسم اینکه یهودی نفوذی باشه
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۶:۱۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۱
حست درسته
چون بهایی کافره
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی بسیجی بسیجی
۱۶:۱۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
مرگ بر امریکا مرگ بر اغتشاش گر مرگ بر اینستاگرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
یکی از پایه گذاران دانشگاه های خیلی عالی مرتبه شیراز ودیگر مکانهای تحصیلی در رشته های دیگر مانند دانشکده مخابرات و االکترونیکوخیلی ماکز علمی وحتی بالا ترین اموزشگاه پرستاری که همگی بنام نمازی بودن وهمگی بنام پهلوی نامیده مشدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
بیمارستانی که توی شیراز ساخته هنوز بزرگترین بیمارستان جنوب کشور هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
خالی نبند.
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۷:۱۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
هرگردی گردو نیس--- اون دانشگاه که نه، بلکه هنرستان نمازیه ک هنوزهم تابلوش در شیراز ب اسم هنرستان نمازی است ، اگر این نمازی اون نمازی بود تا الان مث بقیه دانشگاه هاا و بزرگراهها و .... اسمش عوض شده بود-- حتی بیمارستان نمازی ک باوجود اینکه تمام اسامی دوران پهلوی عوض شده اما بیمارستان نمازی با همان تابلو و اسم برقرار است---- این نمازی اون نمازی نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ۲
۱۸:۴۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
بله کلی چیزای دیگه هم تو شیراز این خاندان درست کردن و وقف ماننده اما پشتش هزار تاداستان داره حفاری بخاطر ساخت بیمارستان و استخراج عتیقه ، یا یه تحقیق کنین از امازاده تقلبی خاندان نمازی که روی تپه های..... استخراج عتیقه داشتن به بهانه احداث و اعمار امامزاده تقلبی جالبه الآن بقاع متبرکه جرات تخریب اونجا روهم نداره بخاطر مردم .... نکات درمورد نمازیها زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
در امریکا این همه ادم کشته می شود و هیچ اتفاقی نمی افتند اما وقتی اینقدر پیگیر این اقا هستند یعنی خیلی خبرها است و مهره بسیار مهمی بوده است
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه حاجیوند خسروی
۱۴:۳۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
اینا نطفه شون مشکل داره اعدام باید بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
خدا لعنتشون کنه.
اینا اسمی ،ایرانی هستند و گرنه جد و آبادشون جیره خوار انگلیسی بودند....
خدا نفرینشون کنه
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
دولت سازندگى باعث كلى خسارت شده خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
خسارت را آشوبگران غرب گدا به کشور زدن.وطن فروشان خائن که عاشق کاسه لیسی آمریکا و بیحجابی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
جاسوس؟ اقدامات انسان دوستانه؟
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۳:۵۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
این خوک پیر بهایی و خوک توله هایش باید در زندان انفرادی ، حبس ابد می شدند ، تا بر اثر زجر مستمر و کهولت و بیماری ، با رنج فراوان به هلاکت می رسیدند. هرچند مجازات اصلی در دوزخ در انتظارشان است.
شوربختانه ، از این دست خانواده های بهایی (یهودی مخفی) در ایران فراوان است و همچنان بی پروا هر شرارتی انجام می دهند . شرقی ، طاهباز ، نمازی ، و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
فقط اونجاش که گفتید :
در راستای اقدامات انسان دوستانه آزاد شد
میگم در همین راستای اقدامات انسان دوستانه این دانشجوها و جوونایی که گرفتید را هم آزاد کنید . اونا که کمتر از این آقای نمازی نیستن که
فدای شما انسان دوستا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
اموال مردم بیت‌المال رااتش زدند نباید آزاد شوند باید خسارت بپردازند تا احساساتی تصمیم نگیرند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۴۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
اون دانشجوها که ازاد میشن منتها اگه جرم خاصی انجام نداده باشن وگرنه باهرکسی که به بهانه اعتراضات به مقدسات توهین کرده باید سخت برخورد بشه

خیلی از کسانی که میشناختم تو این روزها دستگیر شد اکثرا بعد یکی دو روز ازاد شدن به جز کسایی خاصی که باید جوابگوی اعمالشون باشن
این دانشجوها هم بنظرم بهترین مجازات براشون اخراج از دانشگاهه
اینا رفتن درس بخونن و یا دانشگاه به اشوب بکشن
خوبه که باز خیلی از مسولین کشور از دل همین دانشگاها مخصوصا شریف میان
اگه خیلی شریفن الان مثل بچه ادم درسشون بخونن و در اینده که به جای رسیدن و اداره کشور در دست گرفتن درست عمل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
ای کاش عرضه دستگیری سربازان موساد و قاتلین دانشمندان رو داشتین
دستگیری ایرانی های دوتابعیتی که برای سخنرانی در دانشگاه یا دیدن اقوام به کشور میان هنر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
این را تو میگی. دانا...یه کم فک کن سخنرانی....؟
Netherlands
روح الله
۱۳:۴۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
ما که نفهمیدیم چی شد دقیقا چه جاسوسی کرده چه اطلاعاتی به دشمن داده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
مطمئن باش کسی رو بیگناه بهش گیر نمیدن
بیگناه اون بدبختهای هستن که تو زندان های امریکا به جرم دور زدن تحریم ها تو هر کشوری دستگیر شدن به امریکا منتقلشون کردن و اونجا زندانی شدن
اینا بیگناهن و بدا به حال اون کسانی که اسما ایرانی هستن ولی رسما دارن برای دشمن دم تکون میدن
اینا منفورترین افراد هستن و حتی توی تاریخ هم میبینیم کسانی که به وطن و مردم خودشون خیانت کردن چهره های منفوری هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
با دقت بخونید! دلال قرارداد کرسننت و پروژه کاهش جمعیت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
اقدامات انسان دوستانه دیگه چه صیغه ایه باید تیکه تیکش میکردید خائن کثیف بی شرف رو .ما که راضی نیستیم دشمنها و خائن ها آزاد بشوند و مجازات نشوند ، پس خدایا ای خدای بزرگ خودت به سزای عملشون برسون خدایا دست به دامن خودت میشیم خائن های این مملکت اسلامی رو خودت به روز سیاه برسون و مجازات کن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
باز هم اشتباه کردید.
کسی جاسوس رو آزاد نمیکنه بیماریش دلیل نمیشه
لااقل چند نفر رو میگفتید آزاد کنند تا این خائن شقی را آزاد میکردید.
در شگفتیم و حیرت در مورد آزادی جاسوسها آزادی اراذل واوباش آزادی اغتشاشگران و دزدان سابقه دار
نه با عقل سازگاره نه با احکام دین و قرآن ونه با منطق وقانون
اونا انساندوستانه میفهمند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
ای کلک باشگاه قرار شده در قبال آزادسازی پولهای ایران در کشورها آزاد بشه اونوقت میگی بخاطر مسایل انساندوستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
چ راحت با این جاسوس برخورد میکنید ....که پرورتر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
خوبه باز ۷ سال حبسش رو کشید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
خوب اگه راست میکی و بچه خوبی هم هستی // چرا ازادش کردید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
تو جهل مرکبیم و غم نان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
شما اگر در جهان مرکب ابد و دهر هستی،خودت می‌دونی،غم نانت رو بخور
ما که نیستیم.جمع نبند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
تو جهل نمون بیا بیرون.دست خودته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
نفهمیدم چکاره بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
لوتی پای نقاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
پس چرا امریکای مکار از ما کسی را ازاد نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
به فرض همه اینا درست چرا جاسوسو ازاد کردید ؟؟؟
آخرین اخبار