در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد ۱۵ تا ۳۰ درصدی کمک مالی وزارت علوم به پارک های علم و فناوری نسبت به سال گذشته

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۵۰ پارک علم و فناوری ، ۲۴۶ مرکز رشد و ۱۰۸۰۰ واحد فناور که از میان آن ها ۲۷۰۰ واحد شرکت دانش بنیان هستند، زیر نظر وزارت علوم داریم.

خیرالدین گفت: گرنت فناوری ، دستیار فناوری و طرح ملی ترویج کارآفرینی از جمله برنامه های در دستور کار وزارت علوم در حوزه دانش بنیان و فناوری هستند.
 
به گفته وی بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان وزارتخانه های علوم و بهداشت توانسته اند مجوز پردیس، مرکز رشد و پارک های علم و فناوری را صادر کنند. در حال حاضر  مجوز ۱۲ پردیس در حال صادر شدن است.
 
او افزود: در حال حاضر ۵۰ پارک علم و فناوری ، ۲۴۶ مرکز رشد و ۱۰۸۰۰ واحد فناور که از میان آن ها ۲۷۰۰ واحد شرکت دانش بنیان هستند، زیر نظر وزارت علوم داریم.

او گفت: اعتبار پارک علم و فناوری به صورت ملی است و توسط سازمان برنامه و بودجه به آن ها تعلق می گیرد و وزارت علوم هم با توجه به اعتبارات به پارک های علم و فناوری کمک و از آن ها حمایت می کند؛ به طوری که کمک مالی وزارت علوم به پارک های علم و فناوری از رشد ۱۵ تا ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است که در سال قبل این عدد حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

او گفت: وزارت علوم بر این موضوع تاکید دارد که علاوه بر افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان باید کیفیتشان نیز ارتقاء یابد و هدف وزارتخانه توسعه اقتصاد دانش بنیان خواهد بود.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار