اردبیل در توسعه بزرگراهی ۴۰ درصد از میانگین کشوری عقب است

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در توسعه بزرگراهی ۴۰ درصد از میانگین کشوری عقب است.

علی یوسف زاده با بیان اینکه این استان در توسعه بزرگراهی ۴۰ درصد از میانگین کشوری عقب است، گفت: همه پروژه‌های بزرگراهی استان دارای ردیف ملی هستند و تلاش می‌شود طی سه سال به میانگین کشوری برسیم.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با وجود کمبود اعتبار و نقدینگی، برای ارتقای شاخص برخورداری استان از بزرگراهها، توسعه این ببه خش مورد توجه قرار گرفته و قرار است سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه دراستان احداث شود.

یوسف زاده بیان کرد: امروز همه پروژه‌های استان اردبیل دارای ردیف اعتباری ملی بوده و تلاش بر این است تا ۳ سال آینده به میانگین کشوری برسیم.

او اولویت اصلی توسعه بزرگراه‌ها را مسیر اردبیل - سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بخشی از باند دوم این بزرگراه به روی خودرو‌ها گشوده شده و با تامین اعتبار به‌صورت ملی و فاینانس بانک، این پروژه در سال‌های آینده تکمیل می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل با وجود همه مشکلات مالی و اعتباری، با همدلی و هم‌افزایی مسؤولان، تا چهار سال آینده در دست اجرا قرار گرفته است.

احداث هر کیلومتر بزرگراه ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه می‌برد

یوسف زاده متوسط هزینه ساخت و احداث هر یک کیلومتر باند بزرگراه را ۳۰۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت: از محل منابع ملی سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های استان ابلاغ می‌شود که نیاز است این منابع افزایش داشته باشد.

او همچنین از تکمیل بهسازی و ارتقای راه اصلی کریق- آرموداق شهرستان نیر تا پایان امسال خبر داد و گفت: در صورت اجرای باقی مانده این مسیر در استان آذربایجان شرقی، مسافت اردبیل تا مرکز کشور ۱۱۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: بهسازی جاده کریق - آرموداق در شهرستان نیر استان اردبیل به طول ۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که هشت کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده است.

یوسف زاده گفت: عملیات اجرایی کریق-آرموداق از سال ۱۳۹۴ شروع شده و از هشت کیلومتر مسیر، آسفالت دو لایه به طول ۴.۵ کیلومتر انجام گرفته و ۳.۵ کیلومتر مابقی مسیر هم رو به اتمام بوده و در مرحله اجرای آسفالت قرار گرفته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.