ناگفته‌های حاجی ایرانی از ۸۰ روز اسارت در زندان‌های سعودی

حاجی اصفهانی آزاد شده از زندان‌های سعودی در خصوص سفر به سرزمین مکه توضیحاتی ارائه داد.

 امسال بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا زائران بسیاری توانستند به سفر حج و زیارت خانه کعبه مشرف شوند. این توفیق نصیب تعداد زیادی از ایرانیان نیز شد تا اعمال حج را در سرزمین مکه به جا آورند و پس از انجام اعمال روز عرفه و عید قربان به سرزمین خود بازگردند.

در میان این رخداد‌های معنوی شیرین، اتفاقات ناخوشایندی نیز به وقوع پیوست که خاطر برخی زوار ایرانی را مکدر کرد؛ دستگیری تعدادی جوان ایرانی توسط پلیس سعودی به بهانه‌های مختلف سبب به وجود آمدن برخی تلخی‌ها در طول این سفر شد. در این میان، اما جوانی اصفهانی بیش از همه طعم زندان‌های سعودی را چشید و خانواده خود را نزدیک به ۸۰ روز در انتظار گذاشت.

خلیل دردمند از جوانان ساکن منطقه درچه اصفهان است که با مادر خود به سفر حج مشرف شد، اما با کاروان‌های ایرانی به کشور خود بازنگشت. او که پرورش یافته یک خانواده مذهبی با درآمدی معمولی از شغلی آزاد است، در پی زنده نگه داشتن یاد شهید قاسم سلیمانی در سرزمین مکه بود که توسط پلیس حرم دستگیر شد و مدت زیادی را در زندان‌های عربستان سپری کرد. دردمند چندی پیش با تلاش وزارت امور خارجه و سایر نهاد‌های مربوط به وطن بازگشت.

این حاجی در گفتگو با خبرنگار ما در ارتباط با سفر به سرزمین مکه اظهار داشت: خدا را شاکرم که این نعمت بزرگ را به من عطا کرد و مرا برای سفر بیت‌الله‌الحرام پذیرفت؛ شاید قشنگ‌ترین روز‌ها و ساعات عمر من در این سفر رقم خورد و قله زیبایی و معرفت و هر لذت دیگری در روز عرفه که مصادف با روز جمعه بود برای حجاج به وجود آمد.

وی افزود: اینکه خداوند به من توفیق داد که در کنار مادرم به این سفر مشرف شدم زیبایی‌های سفر را چند برابر کرد و از بابت این نعمت بزرگ هم در ایام زندان و هم حالا شکرگذار خدا هستم.

از عکس حاج قاسم می‌ترسند!

دردمند با اشاره به لحظه دستگیری خود عنوان کرد: شام عید غدیر در نزدیکی کعبه درحالی که موبایل یکی از دوستان با تصویر حاج قاسم در دستم بود و با موبایل خودم از آن عکس می‌گرفتم توسط پلیس حرم دستگیر شدم؛ قبل از آن با تصویر رهبر معظم انقلاب چنین عکسی گرفته بودم.

وی ادامه داد: آن‌ها بدون اینکه اجازه بدهند وسایل شخصی خود حتی دمپایی‌ام را بردارم من را به بدترین نحو به زندان حرم در نزدیکی شعب علی‌ابن ابی‌طالب منتقل کردند.

این حاجی تازه بازگشته با اشاره به دلیل در دست داشتن تصویر حاج قاسم بیان کرد: ادعای ما این است که هرچه داریم از شهداست و من دلم می‌خواست که در شب عید ولایت از حضرت آقا و حاج قاسم یاد کرده و به نیابت از آن‌ها زیارت کنم.

وی افزود: در طول سفر به سفارش دوستان خیلی کم از موبایل استفاده می‌کردم، اما در شب‌های جمعه در کنار کعبه با تصویر شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس و حاج قاسم عکس‌هایی گرفته بودم و مشکلی هم وجود نداشت، نمی‌دانم آن شب چه اتفاقی افتاد که پلیس‌ها روی این حرکت من حساس شدند و من را دستگیر کردند.

دردمند با اشاره به دلیل حساسیت پلیس‌های سعودی به عکس حاج قاسم تصریح کرد: آنچه مسلم است این است که آن‌ها از عکس حاج قاسم می‌ترسند و از این جریان واهمه دارند و از دیدن عکس شهید سلیمانی لرزه بر اندامشان می‌افتد و این موضوع سبب دستگیری من شد.

عربستان روی جوانان ایرانی حساس بود

وی با بیان اینکه ۱۱ روز در زندان حرم بودم و در این مدت ایرانیان زیادی را به آنجا می‌آوردند، گفت: چیزی که بسیار مشهود بود این بود که عربستان روی جوانان ایرانی خیلی حساس شده بود و آن دسته از جوانانی که ظاهری حزب‌اللهی و مذهبی داشتند را به هر بهانه‌ای دستگیر می‌کرد.

این حاجی ادامه داد: در طول مدتی که در زندان حرم بودم حدود ۱۰ جوان ایرانی را به آنجا آوردند؛ یکی را به بهانه انداختن یک چفیه ایرانی بر شانه‌هایش، یکی را به بهانه عکس‌برداری در کنار کعبه و چندین نفر را به خاطر عکس گرفتن با تصویر حاج قاسم بازداشت کرده بودند و یک نفر را وقتی بهانه‌ای برای دستگیری‌اش پیدا نکردند با تهمت اخلاقی به زندان آوردند. این افراد حدود چهار پنج روز در بازداشت بودند و بعد آزاد می‌شدند، اما قسمت من بود که زمان بیشتری را در زندان‌های عربستان سپری کنم.

وی با اشاره به دلیل حساسیت سعودی‌ها به جوانان ایرانی اظهار داشت: تنها کشوری که در حال حاضر در مقابل ابر قدرت‌ها ایستاده ایران است و عربستان هم به عنوان جیره‌خوار آمریکا در منطقه از اثر نفوذ ایران واهمه دارد و طبیعتا از هر حرکتی که بوی جمهوری اسلامی داشته باشد، می‌هراسند و از اینکه این حرکت یک جریان‌سازی و برایشان خطرناک باشد می‌ترسند.

دردمند افزود: این برای ما افتخار است که با خبیث‌ترین آدم‌های دنیا دشمن هستیم و آن‌ها از ما می‌هراسند.

انتظار رفتار انسانی از سعودی‌ها نداشتم

وی در ارتباط با اتفاقات رخ داده در زمان بازداشتش تصریح کرد: در طول مدتی که در زندان حرم بودم سه بار بازجویی شدم و به همراه مترجم به دادگاه رفتم؛ بعد از ۱۱ روز من را از زندان حرم به زندانی در شهر جده منتقل کردند. در بدو ورود به آنجا دوباره بازجویی شدم و پس از آن به زندان انفرادی که اندازه آن دو در سه متر بود منتقل شدم.

این حاجی اصفهانی ادامه داد: ۴۰ شب را در زندان انفرادی گذراندم و در آن اتاق کوچک وضعیت بسیار سختی داشتم؛ پس از آن من را به غرفه‌ای اجتماعی منتقل کردند که هفت نفر با ملیت‌های مختلف از جمله مصری، لبنانی، اندونزی، تاجیکستانی و پاکستانی در آن حضور داشتند. کمتر از یک ماه را در آنجا گذراندم و بعد آزاد شدم.

وی با بیان اینکه در این چند روز در چنگ دشمن بودم و انتظار رفتار انسانی از این قوم نداشتم، گفت: رفتار مسئولان زندان با همه بسیار وحشیانه، تحقیرآمیز و حیوانی و غذاهایشان از نظر کیفی و کمی بسیار ضعیف بود؛ زندانیان را تحت شکنجه روحی قرار می‌دادند و اصلا پاسخگو نبودند و به خود من اجازه هیچگونه تماسی را ندادند.

دردمند بیان کرد: نزدیک ۸۰ روز از خانواده و کشورم بی‌اطلاع بودم و از آن‌ها می‌خواستم تا با گوشی خودشان یک صوت ۱۰ ثانیه‌ای برای خانواده‌ام بفرستم تا خبر زنده بودنم را به آن‌ها بدهم، اما اجازه این کار را هم نمی‌دادند؛ البته از دشمنان انتظار بیشتری هم نیست.

اقتدار جمهوری اسلامی من را از شکنجه فیزیکی حفظ کرد

وی با اشاره به هراس آل‌سعود از اقتدار ایران عنوان کرد: چیزی که باعث شد در این مدت من را شکنجه فیزیکی نکنند هراس از اقتدار جمهوری اسلامی بود چراکه سایر زندانیان را برای گرفتن اعتراف شکنجه و به آن‌ها برق وصل می‌کردند، اما به لطف خدا و دعای مردم جرات دست زدن به من را نداشتند.

این حاجی تازه بازگشته ادامه داد: به خاطر تنازعات سیاسی و مذهبی بین ایران و دولت عربستان خودم را برای هرچیزی آماده کرده بودم، اما روی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه حساب کرده بودم و می‌دانستم که به همین دلیل آن‌ها جرات هیچ حرکتی علیه من ندارند و یک ایرانی زندانی در عربستان با اتباع سایر کشور‌ها بسیار تفاوت دارد و این موضوع مشهود بود.

وی در ارتباط با تماس و ملاقات با مسئولان ایرانی در طول بازداشت خود بیان کرد: در مدتی که در زندان حرم بودم با نماینده سازمان حج و زیارت دیدار داشتم، اما از زمانی که به زندان جده منتقل شدم نه در زندان انفرادی و نه در غرفه اجتماعی هیچ تماس یا دیداری با مسئولان ایرانی نداشتم.

مدیون دعای مردم هستم

دردمند این اتفاق را تجربه‌ای جدید و فرصتی برای تفکر در زندگی دانست و گفت: خدا را شاکرم که به من توفیق رفتن به سفر حج را عطا کرد و این اتفاق هم فرصتی بود تا من اندکی به اعمال و رفتار گذشته‌ام فکر کنم چرا که مطابق آیه قرآن هر مصیبتی که بر ما نازل می‌شود به خاطر اعمال خودمان است. فرصت خوبی بود تا به اشتباهات گذشته‌ام فکر کنم و با مرور زندگی کمی به خودم بیایم و از نفسم حساب بکشم تا ببینم کدام خطا منجر به این اتفاق شده است.

وی تصریح کرد: معتقدم آنچه که من را در آن شرایط و ایام حفظ کرد و موجب آزادی من شد علاوه بر پیگیری‌های مجدانه مسئولان، دعای مردم بود؛ وقتی که آزاد شدم و به اصفهان برگشتم متوجه شدم که چقدر مردم در محل زندگی خودمان و حتی در سطح کشور با پویش‌ها و دعا‌های خیرشان به من لطف داشته‌اند و همین موجب رها شدن من از چنگال دشمنان شده است.

این حاجی اصفهانی افزود: هنوز نتوانسته‌ام شکرگذار لطف خداوند و ممنون دار مردمی باشم که برای آزادی من دغدغه داشته و دعا کرده‌اند.

تمام عمرم فدای حفظ اقتدار ایران

وی ضمن خواندن شعر "بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت" خطاب به رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: در زمانی که در زندان بودم حاضر بودم تمام عمرم را در آنجا بگذرانم، اما خدشه‌ای به اقتدار و تقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نشود و خدا را شاکرم که این اتفاق نیفتاد.

دردمند بیان کرد: در زندان‌های سعودی تجربه جدید برای من رقم خورد تا ارزش آزادی، امنیت و ذره ذره خاک این کشور را بدانم و دشمنی سعودی‌ها و وهابیت برایم روشن‌تر شود و با اعتقاد بیشتر راه انقلاب و شهدا را دنبال کنم.

به حمایت رسانه‌های سعودی از یک جریان در کشور باید شک کرد

وی با بیان اینکه اگر روزی عربستان از ما حمایت کرد باید شک کنیم، گفت: جریان حاکم در عربستان از خبیث‌ترین افراد هستند و وقتی رسانه‌های وابسته به این جریان از حرکتی حمایت می‌کنند باید به ماهیت آن شک کرد؛ عربستانی که خشن‌ترین رفتار را با شهروندان خود در فضای اجتماعی و سیاسی دارد چگونه حالا از یک جریان هیجانی کاذب در کشور ما دفاع می‌کند؟ این جای تامل دارد.

این حاجی آزاد شده از زندان‌های سعودی خاطرنشان کرد: سخن من با بسیاری از عزیزانی که دچار هیجانات و غفلت شده‌اند این است که قدر آزادی و امنیتی که به برکت خون شهدا در ایران حاکم است را بدانید و اگر فقط ۲۴ ساعت یکی از خیابان‌های ما به دست دشمنان این نظام بیفتد هیچ چیز برای ما باقی نمی‌گذارند.

وی ادامه داد: برخی قدر نعمت آزادی و امنیتی که در فضای سیاسی و اجتماعی کشور وجود دارد را نمی‌دانند و مقداری از این به دلیل غفلت مسئولان از بحث تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است. اگر به مردم ما درست خدمت‌رسانی و روشنگری شود آن‌ها مثل ۴۰ سال گذشته پشت نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

دردمند بیان کرد: از مسئولانی که برای آزادی من زحمات بسیاری کشیدند و مردمی که من را مشمول دعای خیر خود قرار دادند سپاس‌گزارم و از کسانی که موجب نگرانیشان شدم حلالیت می‌خواهم.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۶ مهر ۱۴۰۱
اینترنت عربستان چطور بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۶ مهر ۱۴۰۱
نمیدونم تو حالت عادی که کودتا رسانه‌ای علیه رژیم دیکتاتوری آل سقوط نیست چطوریه ولی میدونم خیلی وقت نیست یه زن رو به خاطر توییت به سالها زندان محکوم کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
من نیز امسال توفیق شرکت در حج تمتع رو داشتم و صفای معنوی وصف ناشدنی داشت.خدا رو شکر که قسمت شد در این راه متعالی قدم برداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
دورود بر اقتدار جمهوری اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۵۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
خدا رو شکر ازاد شدی خداوند وهابیهای مشرک رو نابود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
خداروشکر که عربستان زندان رفتی حاجی. خدا رحمت کرد اینجا نرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۱
جدی؟ اینجا خاشقچی اره می‌کنند یا سعودی اینترنشنال بهت گفته زندانهای آل سقوط خوبه؟ طرف رو به خاطر یه عکس گرفتند. میفهمی؟ اگه تو ایران بخواند با امثال تو همونجور که تو کشورای دیگه از جمله همون کشورهای مثلا نایس لیبرال اروپایی برخورد کنند امثال تو جرات اینکه اینجا مزه بپرونند ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
خدارا شکر که از دستشان آزاد شدی ..خاشقچی بیچاره را که در جریانش هستی با ملت خودشون چکار کردن وای به حال اتباع دیگر کشورها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
ول کند حاجی حاجی چندبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
هموطن قدر آزادی و امنیت را میدانیم ولی نمی توانیم عملکرد مسوولین دزد و خبیث کشور را تحمیل کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۶ مهر ۱۴۰۱
مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
shaden
۱۷:۵۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
چرا هرجا میرید به قوانین احترام نمیزاید یه گندی بالا میارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۶ مهر ۱۴۰۱
چرا شماها به قوانین کشور احترام نمیزارید که اجنبی نیاد و کشورو امنیت رو به گند نکشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۶ مهر ۱۴۰۱
حجابم قانون ایران هست پس لطف کنیدبهش احترام بگذارید چون دلیلی نداره به خاطر اجرای قانون آشوب واغتشاش کنیدچون هرکسی هم ازخارج وارد ایران میشه به این قانون احترام میذاره ولی بعضی ها اون رو قبول نمی کنن ومیخوان به زورم که شده خلاف قانون عمل کنن وازشون حمایتم بشه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
ظهور نزدیک است........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
شانس آوردی. چون پیامبر خدا را چند سال در شعب ابی طالب محصور کردند و تو را چند روز. حجت قبول، داداش!
Lithuania
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
حالا از یه آدم الکی، قهرمان سازی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۵:۵۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
باید تو نایلون خوب بسته بندی کنی بندازی تو شامپوی معطر . اونجوری سگها هم نمی تونن ردشو بزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
عکس حاج قاسم رو؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جوان جویای نام ایرانی عقده‌ای
۱۵:۴۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
تمام ارازل اوباش سلبریدی ها سرباز فراری اند باید به خدمت اجباری بروند و جریمه سنگین بپردازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
تیتر خیر با متن هم خوانی نداره اول فکر کردم شکنجه شدی میگن قدیم قدیما عربستان حتی جرات نداشته زائر ایرانی رو بازداشت کنه چه برسه به هشتاد روز حبس اقتدار اون بود نه این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
ولا مابیکار نبودیم برای تو دعا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
داداش رفتی یه عکس نباید میگرفتی گرفتی بردنت زنداد طبق قوانین اون کشور حالا تو هم پیاز داغشو زیاد نکن دیگه اینقدر داستان سرایی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
خدا را شکر آزاد شدید و خدا را شکر ایران مقتدر در عرصه نظامی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
ان شاالله عربستان برای یک بار هم در طول تاریخ شده حاکم عادل و مسلمان و مهربان داشته باشه که برای زیارت خانه خدا ترس نداشته باشیم. از زمان پیامبر تا امروز همه فاسقان مسئول خانه خدا بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
عقل که نباشد جان درعذاب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
میگن بهش تجاوز شده؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
حتی عکس حاج قاسم هم برای دشمن ترس آور است
آفرین به شما که این ترس رو برای مردم جهان نشون دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
با کتک بردن و بازجویی شد و بازداشت کردن و تو انفرادی انداختن و شکنجه روحی دادن و... آخرش میگه بخاطر اقتدار جمهوری اسلامی نتونستن دست بزنن بهم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
سعی کنیم اداب مهمان بودن را رعایت کنیم تا مجبور به دروغگویی نشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۶ مهر ۱۴۰۱
خودت دروغگویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
یاقادر. ای حاجی با ارزش ایرانی .توافتخار آفرینی .پاینده باشی
مرگ بر امریکا. مرگ برناکثین.مرگ برمارقین.مرگ برمنافقین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
برابر قوانین عربستان.عکسبرداری از کعبه ممنوعه
این هم وطن عزیز بخاطر عدم رعایت قانون و ساده لوحی و حماقت خودش دستگیر و زندانی شده
جا داره بخاطر ریختن ابروی ایران به ۳ سال زندان در اصفهان هم محکوم بشه
Spain
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
خدا ال سعود را ریشه کن کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
کسی که پول مملکت رو به جیب عربستان سعودی میریزه حقش ۵ سال زندانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
۵۰سال هم براش کمه داداس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۶ مهر ۱۴۰۱
اونایی که صد برابر این پول رو میبرند تایلند و آنتالیا چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن رفیق دوست
۱۴:۰۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
تا یاد بگیریم به قوانین کشورها احترام بگذاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
سلام خدادخیرت دهد مرد شجاع ننگ بر آل یهود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
سلام خدادخیرت دهد مرد شجاع ننگ بر آل یهود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
ضمن اظهار خوشحالی از آزادی این عزیزمون و آرزوی سلامتی و سعادت ابدی برای ایشان، ضمن تایید مطالب ایشان باید گفت اگر می خواهیم آل سعود را خوب بشناسیم باید عملکرد داعش را مرور کنیم البته من دو سال قبل مراسم حج حضور داشتم و می دانم که بسیاری از مردم عربستان با سیاست های آل سعود موافق نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
من نمیدونم ما چه احتیاجی به این عرعرستانی ها داریم که میگید میخواییم باهاشون رابطه داشته باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
اونجا بزن درو نیست برادر همه جا ایران که نیست بی حساب کتاب باشه شاید درس ادبی باشد برای دیگران باید به قوانین احترام بگذارید اللهم صل الله علی محمّد وعلی ال محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۶ مهر ۱۴۰۱
آره فقط ایرانه میشه قانون حجاب رو زیر سوال برد، پلیس رو آتیش زد، با پول بیگانه به کشور خیانت کرد و چادر از سر ناموس مردم کشید و تازه طلبکار هم بود. عربستان به خاطر یه توییت ۳۰ سال میندازدت زندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
خدا را شکر که سالم و سلامت به کشور عزیزمان ایران برگشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
از خدا وند متعال درخواست داریم آل سعود ملعون، این شجره خبیثه را هرچه زودتر به حق حضرت زهرا ی مرضیه سلام الله علیها به درک واصل کند. آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
اگر یک سعودی به ایران بیاد و به قوانین کشور احترام نزاره به عنوان جاسوس زندانی نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
به امید دنیای اسلام محمدی یکپارچه...ودرامنیت بودن همه مسلمین...وانسان های دیگر.....دنیا بدون جنگ ودعوا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
لایکتون کار نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
بیَه اینم لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
خدارو شکر انشالله دفعه بعد رژیم جنایت کار سعودی در عربستان حاکم نباشه بری هرجور دوست داری عکس بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
چرا به قوانین احترام نمیزاری برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
چرا به قوانين احترام نميگذارى ؟!
كدام قانون؟!
مگر در سعودى قانون هم وجود داره؟
از اين پيامت بايد خجالت بكشى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
کدوم قوانین؟کجای قانون گفته حق ندارین،با قهرمان های ملیتون عکس بندازین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
اونا احترام میذارن، با رسانشون فتنه درس میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
ان شاءا..آزادی همه شیعیان بی گناه ولایی در سراتاسر جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
مرگ بر آل سقوط كافر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
ما هم امسال مشرف شدیم همه جا عکس و فیلم تهیه کردیم به تعداد بسیار بالا!و برای همه حتی حین طواف خانه خدا فیلم و عکس آزاد بود....بلاخره علت واقعی دستگیری شما چه بود...با دلایلی که شما می گویید باید حداقل 60% ایرانی ها بازداشت می شدند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
این سوأل رو از اون اشقیا(آل سعود)بپرس که چرا این بنده خدا رو دستگیر کردند و دلیلش رو رسانه ای نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
فهمیدن شما چاپلوس سعودی و غربی ها هستی کاری به کارت نداشتند
اگر میدونستند وطن پرست هستی به جرم نوشیدن اب به زندان میرفتی
البته ممکنه تا مسجد سر کوچه هم نرفته باشی و از روی قصد و غرض اینا نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
چطوری فیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
آيا تو هم با تصوير شهيد سليمانى عكس گرفتى؟
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۵:۴۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
بازگشت خانم مارپل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
سلام حجتون قبول باشه انشاءالله.
اما... شما منظورتون دقیقا چیه...؟
نکنه دارید میگید این آقا راستشو نمیگه...!!!
میدونید چی دارید میگید ؟
حرف خیلی سنگینی زدید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
پس یا خیلی خوش شانس بودی که به چنگ وهابی ها نیفتادی، یا جرات نداشتی عکسهایت را نشانشان بدهی، داداش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
با عکس حاج قاسم هم عکس گرفتین؟
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۱:۰۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
دعای مردم برای آزادی....!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علرضا
۱۱:۰۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
دفعه بعد اگه خواستی بری یادت باشه گوشی با خودت نبری
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
علیرضا جان ،خودت تنهایی این قدر فکر کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
دروغ میگه. گوشی ببر، بیشترم ببر. بقیه هم تشویق کن عکس بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
اگر من توفیق تشرف به بیت الله الحرام را پیدا کردم دو تا گوشی خواهم برد با یکی عکس زیبای حضرت آقا و حاج قاسم و خودم را تنظیم کنم با خانه خدا و با دیگری سلفی بگیرم تا چشم وهابی ها در بیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
سلام علیکم و رحمت الله و برکاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
عجب
آخرین اخبار