اختصاص هزار واکسن آنفلوانزا برای کادر درمان در بیمارستان های خراسان رضوی

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک هزار واکسن آنفلوانزا برای کادر درمان و تزریق به گروه‌های هدف در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

دکتر امیر رضا صالح مقدم افزود: این واکسن‌ها از نوع ایرانی و هلندی به بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج)، شهید کامیاب، طالقانی، دکتر شیخ، شریعتی و اکبر در مشهد و برخی از بیمارستان‌های شبکه‌های تابعه زیر پوشش دانشگاه تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: برای آزمایش سریع آنفلوانزا از افراد علامت‌دار، بیش از چهار هزار تست رپید در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته است که در مدت ۳۰ دقیقه ابتلا یا عدم ابتلا به این بیماری را تشخیص می‌دهد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دریافت واکسن بهترین و موثرترین راه پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزاست، گفت: بیش از ۸۰ سال است که از واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری استفاده می‌شود.

دکتر صالح مقدم افزود: واکسیناسیون آنفلوانزا به طور موثری از بستری‌شدن مجدد، مراجعات سرپایی و میزان بستری شدن در بیمارستان به علت بیماری جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، احتمال بستری شدن در بخش‌های مراقبت ویژه افرادی که واکسن آنفلوانزا را دریافت کرده‌اند صفر است و حتی در صورت بستری شدن میانگین آن چند روز کمتر است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن درخواست از تمامی کادر درمان واجد شرایط تزریق واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: از تمامی کادر درمان بیمارستان‌هایی که واکسن به آن‌ها اختصاص یافته است، درخواست می‌شود جهت حفظ سلامتی خود در انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

جدا از واکسن‌های آنفلوانزا که در بخش خصوصی و داروخانه‌ها موجود است، سالانه در بخش دولتی واکسن آنفلوانزا برای جامعه هدف در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همگام با کشور اختصاص می‌یابد که کارکنان بخش‌های عفونی، کارمندان محیط زیست، دامپزشکی و جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید از جمله جامعه هدف در این زمینه به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار