آغاز تزریق واکسن آنفلوانزا و دوز سوم واکسن کرونا در بیمارستان ناظران

تزریق دوز سوم واکسن کرونا (بوستر) و آنفلوانزا به صورت رایگان از شنبه ۱۵ آبان ماه ویژه بیماران خاص و صعب العلاج از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در بیمارستان ناظران آغاز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا عسگری حسینی سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان ناظران گفت: با توجه به فرارسیدن فصل پائیز و شیوع بیماری آنفلوانزا تزریق واکسن آن برای بیماران مبتلا به سرطان از شنبه ۱۵ آبان ماه در بیمارستان ناظران آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه  تزریق دوز سوم واکسن کرونا (بوستر) و آنفلوانزا به صورت رایگان از شنبه ۱۵ آبان ماه ویژه بیماران خاص و صعب العلاج از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در بیمارستان ناظران آغاز می‌گردد، افزود: این روز‌ها اکثر مردم درگیر تزریق واکسن کرونا هستند، از تزریق واکسن آنفلوانزا امتناع می‌کنند، حال آنکه ساختار پروتئینی و سلولی این دو واکسن کاملا متفاوت است، ولی برای تزریق واکسن آنفلوانزا باید دو هفته از تزریق واکسن کرونا گذشته باشد. ضمنا کسانی که مبتلا به کرونا شده اند، چنانچه از زمان بهبود و رفع علائم بالینی چهار هفته گذشته باشد برای تزریق واکسن آنفولانزا هیچ ممانعتی ندارند.

سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان ناظران ادامه داد: در این بیمارستان واکسن آنفلوانزا تنها برای بیماران مبتلا به سرطان تزریق می‌گردد و کسانی که واکسن آنفلوانزا زده باشند نیز می‌توانند بعد از دو هفته واکسن بوستر یا همان دوز سوم کرونا را در این بیمارستان تزریق کنند و آن دسته از بیماران خاص یا صعب العلاج که دو دوز واکسن سینو فارم را زده باشند و از دز دوم آن‌ها شش ماه گذشته باشد، اجازه تزریق دز سوم یا بوستر سینوفارم را دارند.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.