در قالب طرح شهید رهنمون؛

۴۸۰ جهادگر سلامت در استان قم خدمت رسانی می‌کنند

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی قم از فعالیت جهادی ۴۸۰ پزشک جهادگر سلامت در قالب طرح شهید رهنمون در مناطق کم برخوردار استان خبر داد.

نادعلی، مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم اظهار کرد:پیرو منویات مقام معظم رهبری، بسیج جامعه پزشکی استان در مناطق محروم شهری و روستایی متشکل از ۱۵ گروه جهادی ۱۰ نفره در قالب طرح شهید رهنمون خدمت رسانی می‌کند.

او با بیان اینکه طرح شهید دکتر رهنمون با هدف ویزیت و تامین رایگان داروی بیماران اجرایی می‌شود، ادامه داد:چهل و چهارمین مرحله از این طرح با اعزام پزشکان متخصص به امامزاده جعفر شهید (ع) واقع در خیابان شاه ابراهیم قم انجام شد.

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان افزود: ۴۷۰۰ نیرو‌ی بسیجی در سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۴۸۰ نفر پزشک جهادگر هستند.

او بیان کرد:جهادگران سلامت در این طرح با همکاری نهاد‌های مسئول در حوزه سلامت از جمله کانون‌های بسیج جامعه پزشکی، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان و با شناسایی نیاز‌های درمانی مناطق کم برخوردار به صورت یک روز در ماه خدمات پزشکی و سلامت ارائه می‌دهند.

نادعلی با اشاره به چگونگی تامین هزینه‌های داروی بیماران در این طرح گفت:تیم شهید رهنمون در بیمارستان علی بن طالب (ع) سپاه پیرو تفاهم نامه با مرکز افق حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع (ع) دارو‌های بیماران نیازمند را از محل موقوفات بیمارستان سید محمد فاطمی و مزار مقدس شیخان و مابقی را با مشارکت خیران تامین می‌کند.

مدیر امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی استان با اشاره به اقدام خداپسندانه برخی پزشکان جهادگر در تامین دارو‌های بیماران نیازمند ادامه داد:از تقبل هزینه عینک گرفته تا انجام جراحی به صورت رایگان از جمله اقدامات آنان بوده است.

نادعلی در پایان گفت:مردم و خیران نیک اندیش برای مشارکت در تامین هزینه داروی بیماران نیازمند می‌توانند با مراجعه به کانون بسیج جامعه پزشکی در مراکز درمانی، گامی در جهت کاهش آلام بیماران نیازمند بردارند.

شهید دکتر رهنمون، مسئول بیمارستان‌های صحرایی در دوران دفاع مقدس، اسفند ماه سال ۶۲ در حال خدمت رسانی در بیمارستان صحرایی خاتم الانبیا در منطقه طلاییه شربت شهادت را نوشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار