خیز وزارت بهداشت برای جوان‌ سازی جمعیت کشور

وزیر بهداشت گفت: برای جوان‌سازی جمعیت، ۴/۵ میلیون زوج نابارور را زیرپوشش بیمه قرار داده ایم که ۹۰ درصد هزینه‌های درمان آن‌ها زیرپوشش بیمه است.

 به نقل از  دانشگاه علوم پزشکی قم، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعلام اینکه در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم روزانه ۵۰ هزار بیمار کرونا، ۲۰ هزار بستری، ۸ هزار مریض بدحال و حدود ۷۰۰ مرگ و میر داشتیم، گفت: خوشبختانه با مجاهدت کادر سلامت، نیرو‌های داوطلب و همراهی مردم توانستیم با روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار و در هفته ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق واکسن کرونا را مهار کنیم به نحوی که اکنون مرگ و میر‌ها تک رقمی شده و روزانه ۳ تا ۴ جانباخته کرونا داریم.

او افزود: در طرح بیمه همگانی سه دهک پایین جامعه بیمه شدند و اکنون پس از ۴۳ سال کمتر کسی در کشور هست که در حوزه سلامت از حمایت بیمه برخوردار نباشد؛ بلکه تنها عده‌ای محدود باقی مانده اند که با انجام آزمون وسع می‌توانند بیمه شوند.

وزیر بهداشت همچنین ایجاد مراکز درمان ناباروری را در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای جوان‌سازی جمعیت هم‌اکنون ۴ و نیم میلیون زوج نابارور را زیرپوشش بیمه قرار داده ایم که ۹۰ درصد هزینه‌های درمان آن‌ها زیرپوشش بیمه قرار دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که دانش پزشکی با پیوست فرهنگی تقویت می‌شود، گفت: دشمن همواره به دنبال تضعیف سلامت و امنیت مردم است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت پیوند معارف دینی و فرهنگی با آموزش پزشکی و تقویت مبانی اخلاق پزشکی اظهار داشت: ارتباط علم پزشکی با این مبانی اثرگذار سبب تقویت خدمت به مردم در حوزه سلامت می‌شود.

او سلامت و امنیت را دو رکن اصلی و مهم در جامعه دانست و گفت: دشمن همواره به دنبال تضعیف سلامت و امنیت مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار