تصویب برگزاری رویداد بین‌المللی بانوان شاخص در مشهد

اعضای شورای اسلامی مشهد با طرح ۲ فوریتی برگزاری رویداد بین‌المللی بانوان و زنان شاخص و تاثیرگذار جهان در این کلانشهر موافقت کردند.

فاطمه سلیمی رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی مشهد گفت: مشهد، زنان تاثیرگذاری در تاریخ داشته است که زنان نوغان نمونه شاخصی از آن هستند.

او افزود: طبق مستندات تاریخی، زنان محله نوغان توس، هزار و ۲۰۰ سال قبل، نخستین عزاداران شهادت امام رضا (ع) بودند که با بخشیدن مهریه خود از شوهرانشان اجازه گرفتند تا بر پیکر پاک امام هشتم (ع) حاضر شده و به عزاداری بپردازند.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی مشهد ادامه داد: مشهد، به عنوان پایتخت معنوی ایران، باید مرکز معرفی زنان سرآمد و تاثیرگذار جهان باشد از این رو این طرح تنظیم و ارائه شد.

سلیمی بیان کرد: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری و در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دفتر ریاست جمهور و وزارت امور خارجه، نسبت به برگزاری رویداد بین‌المللی بانوان و زنان شاخص و تاثیرگذار جهان اقدام کند.

معرفی زنان تاثیرگذار در جهان در مشهد

غلامحسین صاحبی رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای مشهد نیز با اعلام مخالفت با این طرح، گفت: در مشهد زنان با مشکلات زیادی مواجه هستند، در این شهر زنان کارتن خواب داریم که زیبنده این شهر نیست.

او افزود: به جای پرداختن به معرفی زنان تاثیرگذار در جهان، باید مشکلات زنان همین شهر بررسی و رفع شود.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای مشهد ادامه داد: وقتی زنان در این کلانشهر با مشکل مواجه هستند چرا باید هزینه‌های مردم شهر را صرف تشکیل شبکه‌های جهانی کنیم؟

مشهد ظرفیت تبدیل شدن به چهارراه ترانزیتی اقتصادی، علمی و فرهنگی را دارد

عبدالله ارجائی شهردار مشهد گفت: جنبه بین‌المللی بودن مشهد یک موضوع مغفول در مناسبات بود که خوشبختانه شعار این دوره شورا با تأکید بر آن انتخاب شد.

او افزود: شهر مشهد سالانه پذیرای چهار میلیون زائر است و افزایش این تعداد تا ۱۰ میلیون نفر نیز پیش بینی شده است، لذا مشهد می‌تواند کانون تبادلات و مراودات بین‌المللی باشد.

شهردار مشهد ادامه داد: مشهد ظرفیت تبدیل شدن به چهارراه ترانزیتی اقتصادی، علمی و فرهنگی را دارد و پیش‌قراولی زنان هم نکته‌ای حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار