آلودگی هوا تاثیرات منفی روی سلامت افراد جامعه دارد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آلودگی هوا تاثیرات منفی روی سلامت افراد جامعه دارد، گفت : سوخت مازوت باید تنها در شرایط اضطراری در کرمانشاه استفاده شود.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران عضو برگزار شد، گفت : کمک به کاهش آلاینده‌ها و داشتن یک هوای سالم‌تر یک وظیفه همگانی است که باید دنبال شود.

وی افزود: مردم کرمانشاه در ماه‌هایی از سال با مشکل ریزگرد‌ها و آلودگی هوا روبرو هستند و در این شرایط باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که صنایع استان کرمانشاه از سوخت‌های پاک استفاده کنند تا این مشکلات تشدید نشود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: شرکت گاز موظف است سوخت پاک را برای تمامی صنایع استان کرمانشاه تأمین کند و از سوخت مازوت به عنوان یک سوخت جایگزین تنها در شرایط اضطراری و ویژه استفاده شود.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: باید ضوابط مصرف سوخت مایع توسط دستگاه‌های ذیربط در یک برنامه زمان بندی شده در طول سال مشخص و بر اساس آن عمل شود.

وی تاکید کرد: هرگونه قطع گاز صنایع باید در کمیسیون هوای پاک استان کرمانشاه بررسی سپس در صورت لزوم تأیید شود.

امیری مقدم گفت: تصمیمات حوزه سوخت و انرژی باید با توجه به نیاز‌ها و شرایط استان و توسط مدیران استانی ادارات برق، گاز و شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی اتخاذ شود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: تصمیمات این حوزه به شکل مستقیم با تولید، اشتغال و محیط زیست کرمانشاه در ارتباط است و نباید از طریق مرکز بدون توجه به شرایط استانی تعیین شود.

وی بیان کرد: سیستم گرمایشی منازل و دستگاه‌های اجرایی باید توسط اداره گاز بررسی شوند و مشترکان ملزم به رفع عیب باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.