توزیع ۱۴ هزار تن قیر رایگان در کرمانشاه

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : امسال ۱۴ هزار تن قیر رایگان با پیگیری ویژه استاندار کرمانشاه از وزارت نفت دریافت و بین شهرداری‌های استان توزیع شده و یا در حال توزیع است.

سعید سلیم‌ساسانی مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : این میزان قیر رایگان برای انجام طرح‌های عمرانی در شهر‌های مختلف استان و رفع مشکلات این حوزه توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۳۵ شهر وجود دارد، افزود: امسال در همین راستا کمک مالی ماهانه حدود سه میلیارد تومانی نیز برای شهرداری‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت استان انجام گرفته است.

سلیم ساسانی، پیگیری تخصیص ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی شهرداری‌ها را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد و گفت: در همین راستا یک نردبان ۵۴ متری آتش نشانی به عنوان یک تجهیز خاص و تخصصی برای کلانشهر کرمانشاه پیش بینی شده است.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه، تهیه برنامه توسعه شهر‌ها با چارچوب اقتصاد و معیشت را از دیگر اقدامات این حوزه دانست و یادآور شد: جهت رونق ساخت و ساز مجاز و فراهم نمودن زمینه صدور مجوز با تسهیلات و تراکم بالاتر (۷۵ درصد) و موضوع طبقات اضافه در بعضی مسیر‌ها در دست پیگیری است تا از ساخت و ساز‌های بی ضابطه و غیرمجاز جلوگیری و زمینه شکل گیری شهری پایدار، زیبا و اصولی فراهم شود.

وی با تاکید بر مدیریت پسماند و جمع آوری زباله و نخاله‌ها در حاشیه شهر‌ها نیز گفت: خوشبختانه در برخی شهر‌های کوچک مثل نوسود تفکیک از مبدا در حال انجام است و در کرمانشاه باوجود اقدامات خوب مدیریت پسماند که موجب به تولید کود کمپوست می‌شود در بحث جمع آوری و نحوه رفت و روب نارضایتی جدی وجود دارد که موضوع در دست پیگیری است.

سلیم‌ساسانی با تاکید بر قانون مداری شهرداران و مدیران شهری، گفت: این تفکر که برای کار کردن و خدمت به مردم باید قانون را زیرپا گذاشت به هیچ عنوان تفکر درستی نیست؛ ما در تمامی زمینه‌ها قانون مدون داریم که باید از آن پیروی کنیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه با بیان اینکه قانون گریزی بیشترین ضرر را به مدیریت شهری می‌زند، افزود: شهرداری‌ها باید قوانین و ضوابط مربوط به ساخت و ساز و دیگر رویه‌ها را برای مردم به صورت کامل شفاف سازی کنند.

وی در رابطه با اجرای پروژه‌های شهری گفت: شهرداری‌ها باید از آغاز پروژه‌های بدون اولویت پرهیز کنند و توان خود را بر اتمام پروژه‌های نیمه کاره متمرکز نمایند.

سلیم‌ساسانی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه کاره شهری همچون مجتمع تجاری فیروزه، قطار شهری و تله کابین طاقبستان باید تکمیل شود، گفت: باید توان اعتباری شهرداری و جذب سرمایه گذاری به جای آغاز پروژه‌های جدید بر تکمیل چنین پروژه‌های کلیدی که تاکنون سرمایه‌های بسیاری برای آن‌ها هزینه شده است، صرف شود.

وی افزود: بدون شک در صورتی که پروژه‌های مهم را نیمه کاره رها کنیم و به سراغ زخمی کردن پروژه‌های جدید برویم علاوه بر هدر رفتن سرمایه از توسعه دور خواهیم شد و اعتماد اجتماعی را از دست می‌دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.