مرز رسمی خسروی برای تردد زوار عتبات عالیات باز است

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اعلام اینکه مرز رسمی خسروی برای تردد زوار عتبات عالیات باز است، گفت : تردد زائران از این مرز به صورت روزانه به عراق اکنون در جریان است.

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : مرز رسمی خسروی از ۲۳ مردادماه امسال پس از حدود سه سال به روی زائران عتبات عالیات بازگشایی شد که از آن زمان تاکنون این گذرگاه یکی از مرز‌های فعال کشورمان برای تردد زائران جهت عزیمت به عراق و اماکن مقدس این کشور است.

وی اظهار داشت: ساعات مجاز خروج از مرز رسمی خسروی به عراق روزانه از ۷ صبح تا ۵ عصر است و در این ساعات زائران می‌توانند با داشتن گذرنامه معتبر از این مرز به عراق کنند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: ۵۸ گیت ورود و خروج و داشتن امکانات بسیار عالی در مجموع پایانه بین المللی مرز خسروی و همچنین داشتن راه دسترسی مناسب و وجود اماکن اقامتی بسیار مناسب با ظرفیت یک هزار و ۵۰ تخت از مجموعه شرایطی است که برای رفاه زائران عتبات عالیات فراهم شده است.

حیدری با اشاره به ایام اربعین امسال گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر در اربعین امسال از مرز خسروی برای عزیمت به عراق و بازگشت به کشورمان تردد کردند که در مجموعه بررسی‌های انجام شده و نظرخواهی صورت گرفته بیشترین رضایت نسبی زائران از مرز خسروی در بین مرز‌های ۶ گانه عبوری برای تردد زائران بود.

وی گفت: هم اکنون تعداد زائران به صورت روزانه از مرز خسروی برای عزیمت به عراق متغیر است و خروج زائران از این گذرگاه بین المللی هم انفرادی وهم به صورت کاروانی است که درخواستی از سازمان حج و زیارت برای اختصاص سهمیه کاروان‌های زائر از این مرز برای عزیمت به عتبات عالیات داشته ایم.

او از طرح توسعه پایانه مرز خسروی با ۳۰میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: این امر به منظور جداسازی مرز تجاری از دروازه زیارتی است تا این فعالیت‌ها کاملا به صورت منفک در مرز‌ها انجام شوند در واقع اصلاح ساختاری به لحاظ آمایش فضایی ایجاد شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار