معاینه فنی بیش از ۴۴ هزار وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در آذربایجان غربی

سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از مراجعه بالغ بر ۴۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان در ۷ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

کاوه یاسمنی گفت: این تعداد شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در شهرستان‌های سلماس، مهاباد، خوی، میاندوآب و بوکان است که در ۷ ماهه اول سال جاری ۴۴ هزار و ۵۶۶ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به آن مراکز مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در این مدت از مجموع مراجعات وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان ۳۹ هزار و ۵۲۲ دستگاه از تست‌های مربوطه قبول و ۵۰۴۴ دستگاه رد شدند.

یاسمنی افزود: بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستان‌های خوی با ۱۲۵۶۵ دستگاه، ارومیه با ۱۲۱۸۳ دستگاه و مهاباد با ۶۵۲۹ دستگاه انجام گرفته است و بیشترین مراجعه وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین برای انجام معاینات فنی نیز به ترتیب متعلق به کامیون، کامیون کشنده و مینی بوس بوده است.

وی گفت: در این مراکز انواع آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی، میزان صدا، تست سرعت، تست ترمز‌ها، نور چراغ‌ها، باک غیر استاندارد، آج لاستیک و سایر آزمایش‌های فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین گرفته می‌شود بطوری‌که عمده‌ترین دلایل ردی معاینه فنی این قبیل خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی تست ترمز، آزمون ظاهری و آلودگی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.