بدسرپرستی مهم ترین مقوله اجتماعی استان کرمان

نخستین گردهمایی خانواده‌هایی که فرزندان با نیاز‌های ویژه را به فرزند خواندگی انتخاب کرده اند با حضورمسئولین استان کرمان برگزار شد.

 علیرضا وحید زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این همایش گفت: خانواده‌های فرزند پذیر با پذیرش فرزند از ما پیوندی مستحکم را بین خودشان وبهزیستی ایجاد کرده اند.

او افزود: جامعه ما یک سری وظایف مازاد ویک سری خدمات را متناسب با این مازاد دارد؛ و نیاز دارد که این خدمات به جامعه ارایه شود، بخشی از خدمات در حوزه دولت برنامه ریزی میشودوجنبه حاکمیتی دارد وبخشی از آن بحث مشارکت‌های مردمی است و توسط شرکای اجتماعی برنامه ریزی و اجرا میشود ومازاد هر جامعه‌ای در ترکیب لیست تعامل دولت ومردم مدیریت میشود.

وحیدزاده بیان کرد: مردم در بخشی از مشارکت، مال ودارایی و بعضی در فضای امنیتی جانشان را می‌گذارند؛ که مازاد به وجود آمده مدیریت شود وجامعه بتواند در شرایط مناسب زندگی به سر ببرد.

او تصریح کرد:یکی از سازوکار‌هایی که در بخش مدیریت مازاد اجتماعی فعالیت می‌کند بهزیستی است ویکی از مراکزی که ذیل بهزیستی به این موضوع می‌پردازد در واقع شیرخوارگاه است.

مدیرکل بهزیستی کرمان اظهار داشت: سالیانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ فرزند در شیرخوارگاه مادر کرمان پذیرش می‌شود که این فرزندان عمدتا" به دلیل بحث بی سرپرستی و بد سرپرستی پذیرش می‌شوند.

او تاکید کرد:مقوله بد سرپرستی در آمار‌هایی که بررسی کردیم بالاترین و مهمترین اختلال اجتماعی استان محسوب میشود.

او در خصوص پذیرش فرزندان بدسرپرست گفت: در روند مداخلات ومددکاری فرزندانی که والدین موثر ندارند وعلیرغم تلاش‌های مددکاری نمی‌توانند والدین موثر داشته باشند به حوزه شیرخوارگاه منتقل می‌شوند واز آنجا در اختیار خانواده‌هایی قرار می‌گیرند که میل به فرزند خواندگی دارند.

او گفت: این بچه‌ها با همه تجربه‌های تلخ وآسیب‌هایی که در کودکی دیده اند به یک خانواده منتقل می‌شوند به همین دلیل در روند تخصصی ومددکاری ومشاوره حرفه‌ای سعی داریم بهترین خانواده پیدا کرده و به بچه‌ها وصل کنیم. تا بچه‌ها در فضای آرام تداوم حیات دهند.

وحید زاده افزود: انتظار ما این است خانواده‌ها این همراهی وهماهنگی را با سیستم جامعه به ویژه سیستم کارشناسی بهزیستی داشته باشند تا ارتباط موثری را در رشد وموفقیت فرزندان داشته باشیم.

او  با اشاره به اینکه نگهداری از کودکانی که دارای بیماری خاص ویا دارای معلولیت می‌باشند به عنوان فرزند خوانده بسیار قابل توجه و اهمیت است گفت: خانواده‌هایی که این فرزندان را پذیرش میکنند دارای صفات والای انسانی بوده در واقع ایثار می‌کنند و این عزیزان هم از لحاظ اجتماعی و هم از بعد فرهنگی و مذهبی جایگاه خاصی را دارند.

محمد قاسمی مدیرکل ثبت احوال کرمان  نیز در این همایش گفت: خوشحالم که در فرایند فرزندخواندگی با بهزیستی همکاری داریم ودر کنار تلاش‌های بسیار بهزیستی که اجر زیادی نزد خداوند دارد، پیگیری مدارک هویتی به عهده ثبت احوال قرار گرفته است.

او افزود: شهروندان و متقاضیان فرزند پذیر روال قانونی کار را دنبال کنند تا در نگهداری وفرزند پذیری مشکلی ایجاد نشود.

مریم السادات طباطبائی مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: فرزند پذیری وحمایت از کودکان بی سرپرست کار انسان دوستانه ای است و در دین مبین اسلام نیز از سوی پیامبر اکرم به نوازش و محبت به کودکان سفارش بسیاری شده است.

او افزود: پذیرفتن فرزندان بیمار و خاص توسط خانواده‌ها علاوه بر تاثیرات مثبت در مودت و همدلی دربین اعضای خانواده، تاثیر اجتماعی به سزایی دارد.

علیرضا عبدی مدیرعامل موسسه خیریه کمک در این همایش گفت:  افتخار می‌کنم که تحت نظارت بهزیستی و به کودکان سرطانی خدمت میکنم.

او افزود: حمایت از کودکان بی سرپرست وبد سرپرست بخشی از فعالیت‌هایی است که همواردر حال انجام آن بوده وازین پس نیز با افتخار در کنار خانواده‌های فرزندپذیر هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۸ آبان ۱۴۰۱
برای اعطای سرپرشتی کمتر سخت گیری کنین تا ملت ترغیب بشن جگرشون را هم بعد از تحویل خون نکنین
آخرین اخبار