خدمات رسانی مرکز اوتیسم در دزفول

رییس اداره بهزیستی دزفول از ارائه خدمات لازم به کودکان اوتیسم در مرکز اوتیسم این شهرستان خبر داد.

سعید ایثاری، رئیس اداره بهزیستی دزفول گفت: مجوز‌های لازم برای راه اندازی مرکز اوتیسم دزفول گرفته شد. مرکز اوتیسم دزفول می‌تواند در حال حاضر ۵۰ نفر از دانش آموزن اوتیسمی این شهرستان را که تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند را پذیرش کند.

او می گوید: به دلیل وقفه چند ماهه‌ای که بین تعطیلی مرکز قبلی و شروع کار مرکز جدید وجود داشت لازم است فراخوان داده شود تا همه‌ی خانواده‌هایی که فرزند اوتیسم دارند کودکان خود را در این مرکز ثبت نام کنند.

به گفته ایثاری این مرکز خصوصی بوده و خیران در آن مشارکت نمی‌کنند چرا که هزینه‌های مالی هم از طریق یارانه‌ای که از سوی سازمان برای کودکان واریز می‌شود و هم از درصدی که خانواده‌ها پرداخت میکنند تامین می‌گردد.

رییس اداره بهزیستی دزفول گفت: مرکز اوتیسم کودکان این شهرستان بصورت آموزشی و توانبخشی است، زیرا علاوه بر کار‌های آموزشی و مهارتی که برای کودکان ارائه میشود کار‌های توانبخشی مانند گفتار درمانی و در صورت نیاز کار درمانی هم برای دانش آموزان در نظر گرفته می‌شود.

برای گرفتن مجوز از کشور پیگیری‌های بسیاری انجام شد و ده روز پیش پروانه فعالیت صادر شد و مرکز به محض صدور پروانه، شروع به‌کار کرد چرا که از نظر فیزیکی آمادگی کامل را از قبل داشته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.