سامانه بارشی جدید وارد لرستان می‌شود

معاون هواشناسی لرستان گفت: از فردا غروب سامانه بارشی وارد آسمان لرستان می‌شود و تا روز شنبه این سامانه بر جو منطقه حاکم است.

زینب اکبری معاون هواشناسی لرستان در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روز‌های آینده اظهارداشت: طی امروز و فردا با توجه به گذر امواج کوتاه از روی جو منطقه، بیشتر انتظار داریم که افزایش پوشش ابر و نیز افزایش سرعت وزش باد پدیده غالب منطقه باشد.

او افزود: طی امشب و فردا صبح برای نقاطی از استان لرستان علاوه بر ابرناکی، وقوع بارش‌هایی به شکل خفیف و پراکنده پیش بینی می‌شود.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: از فردا غروب نیز سامانه بارشی وارد آسمان استان می‌شود که طی فردا شب و روز‌های جمعه و شنبه نیز روی منطقه فعال است که در این بازه زمانی ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق، کاهش دما، احتمال ریزش تگرگ در مناطق کوهستانی و ارتفاعات رگبار برف را به دنبال دارد.

اکبری بیان کرد: این شرایط نیز با وزش باد لحظه‌ای همراه است و از مخاطرات این سامانه بارشی می‌توان به لغزندگی جاده ها، اختلال در سفر‌های بین شهری، آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب، احتمال شکسته شدن سرشاخه ها، سقوط اشیا و حتی احتمال خسارت به محصولات کشاورزی را نام ببریم.

او  گفت: روز یکشنبه نیز بارش‌های پراکنده‌ای در سطح استان لرستان داریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.