سخنگوی دولت:

دولت در بازار دلار تمام قد در برابر جنگ دشمن ایستاده است

سخنگوی دولت گفت: دولت در بازار دلار تمام قد در برابر جنگ دشمن ایستاده است و برای نقدینگی، برنامه ریزی کرده تا سرعت آن را با افزایش تجارت کاهش دهد.

نشست صمیمانه سخنگوی دولت با اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه مشهد امروز جمعه (۲۰ آبان ۱۴۰۱) به همت حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد که در این نشست حاضران از دغدغه‌های مردم و جامعه نسبت به شرایط و اوضاع کشور در عرصه‌های مختلف به عنوان کسانی که بیشترین ارتباط با مردم را دارا هستند و در میان اقشار افراد اجتماع فعالیت و تبلیغ دین دارند، گفتند و پرسیدند.

علی بهادری جهرمی در ابتدا ابراز کرد: حوزه علمیه مشهد چشم و چراغ ایرانی‌ها و هر جایی از جهان است و ما به فرهنگ، هنرو وزن علمی و اخلاقی مشهدی‌ها می‌بالیم؛ هر گاه یکی از وزنه‌های علمی و فرهنگی از بین ما می‌رود ستونی از ستون‌های کشور و انقلاب کم می‌شود و در این راستا امید ما به جوانان حوزه علمیه است که جای خالی این بزرگان را پر کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کشور ما بعد از انقلاب پیشرفت‌های زیادی داشته است؛ افزود: در این حداقل ۱۰ سال اخیر رویکرد‌های دولتی، موجب عقب نگه داشتن شده بود؛ البته قبل از انقلاب نیز رویکرد‌هایی داشتیم که ما را از سابقه تمدنی خود عقب نگه داشته بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در سال‌های اخیر بر تحریم اقتصادی ایران به عنوان تحریم فلج کننده تمرکز کرده، چون اولویت اول کشور حوزه اقتصاد بود، اظهار کرد: شاید بخشی از ضعف ما در حوزه فرهنگ، پرداختن به عرصه اقتصادی بوده است.

بهادری جهرمی به شرطی شدن میز مذاکره توسط دولت قبل اشاره کرد و گفت: این دولت اجازه چرخش صنایع و نوآوری را نداد و منتج به این شد که یک سری از خواسته‌های دشمن به ثمر نشست به گونه‌ای که رشد اقتصادی ما از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، حدود ۴ دهم درصد باشد و در واقع هیچ پیشرفتی نداشته است.

وی با بیان اینکه هر جایی که دشمن بر روی عملکرد دولت و انقلاب دست گذاشت از دو حالت خارج نیست، توضیح داد: یا اینکه نقطه قوت و کاری خوب است لذا می‌خواهد به نقطه ضعف تبدیل کند و یا برخی وقت‌ها نقطه ضعف است. همزمان نیز رشد اقتصادی در این ده سال تفریبا صفر بوده، اما خلق پول بسیار افزایش داشته است که این امر یعنی یک بمب نقدینگی داشتیم که باید رشد اقتصادی حاصل می‌کرد در حالی که در واقع خلق پول، و فقط موجب تورم شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه به همین دلیل ما در ۴ سال گذشته تورم‌های بالای ۳۰ و ۴۰ درصدی داشتیم. البته کشور تورم بالای ۳۰ درصدی را تجربه کرده بود، اما ۴ سال پشت سر هم تورم بالای ۳۰ درصدی نداشته است، اذعان کرد: ایران تورم ۶۰ درصدی را دو بار در زمان جنگ جهانی اول و شهریور ۱۴۰۰ که تحویل این دولت شد، تجربه کرده؛ اوضاع ما در حوزه اقتصاد در ۷۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی با بیان این مطلب که تورم وقتی چند سال پشت سرهم رخ دهد، مزمن می‌شود و نیاز به درمان طولانی مدت دارد، گفت: تحریمی که آمریکا انجام داده بود و سیاست دولت‌های قبلی در ده سال قبل در حوزه اقتصاد، منجر به چنین تورمی شد.

سخنگوی دولت در ادامه پاسخ به سوال حاضران درباره رسانه و فضای مجازی ابراز کرد: متاسفانه در حوزه رسانه و افکار عمومی عملیاتی توسط دشمن انجام شده که اطلاع‌رسانی ما به مردم و مخصوصا جوانان از طریق رسانه‌های رسمی انجام نمی‌شود و اخبار کشور بصورت تحریف شده به مردم منتقل می‌شود.

بهادری جهرمی بیان کرد: کرونا این ماجرا را با تعطیلی اماکن مذهبی، مدارس و دانشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها که پیوند‌های اجتماعی بین جوانان و مردم برقرار می‌کند، تشدید کرد و موجب ضریب قدرت رسانه در فضای مجازی شد لذا دشمن در حوزه رسانه و افکار عمومی و در حوزه نارضایتی اجتماعی ناشی از فشار اقتصادی و مشکلاتی که این مسیر برای مردم ایجاد کرده، قرار گرفت.

وی از تغییر گفتمان این دولت گفت که البته اثر برگشت از سیاست‌ها برای اینکه بتواند خود را در سفره، اجتماع و فرهنگ مردم نشان دهد، به زمان نیازدارد و همین بس که در یک سال و دو ماه گذشته میانگین رشد اقتصادی با فعال کردن کارگاه‌های نیمه فعال و تعطیل، هدایت سرمایه گذاری داخلی و فروش نفت در جهت خنثی سازی تحریم‌ها را شاهد بوده ایم.

بهادری جهرمی از رشد رکورددار فروش نفت به طور ماهانه گفت و با بیان اینکه توسعه تجارت خارجی داشته ایم، ابراز کرد: ۱۶ سال صادرات ما به پاکستان تعطیل شده بود که در این دولت شروع شد و با سیاست دیپلماسی همسایگی دو کار مهم انجام دادیم و ابتدا توسعه تجارت خارجی ایجاد شد و در برخی از کشور‌ها به ۵ برابر رسید و دوم اینکه هندسه قدرت را به منطقه برگرداندیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با این کار هم در حوزه اقتصاد و تجارت تقویت شدیم و هم هندسه قدرت سیاسی در منطقه تقویت شد، اظهار کرد: همچنین در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله مد و لباس جلسه برگزار شد و در حوزه‌های مختلفی کار کردیم که نتیجه آن رشد اقتصادی و تورم ما با اصلاحات اقتصادی از ۶۰ به ۴۰ درصد رسید.

وی با بیان اینکه دشمن از این وضع کشور احساس خطر کردو پیشرفت ما را به ضرر خود می‌بیند، خاطر نشان کرد: او همه ابزار‌های خود را پای کار آورد، اما نتواست دانشگاه را که هدف اصلی اش بود، تعطیل کند، اما با این حال، راه بسیار بزرگی در پیش داریم و در این مسیر تکلیف دولت و حوزویان بیشتر از بقیه اقشار جامعه است.

بهادری جهرمی در خصوص ضعف رسانه‌ای نسبت به بیان عملکرد دولت، بیان کرد: دولت می‌گوید و بیان می‌کند، ولی صدای او نمی‌رسد؛ الان را با ده سال قبل مقایسه نکنید، زیرا شرایط تغییر کرده است و رسانه‌های رسمی ما به شدت تضعیف شده است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر گفت: جابجایی مدیران ناکارآمد جزو مطالبات به حق مجموعه‌های انقلابی است؛ از این رو رئیس جمهور کارگروهی تشکیل داد که مقامات را بررسی و در صورت مناسب نبودن، آن‌ها را عزل کند.

سخنگوی دولت در خصوص فیلترینگ پیام رسان‌های خارجی نیز جواب داد: سیاست دولت در حوزه فضای مجازی گسترش شبکه ملی اطلاعات است. در طول ۸ سال گذشته شبکه ملی اطلاعات ۳۰ درصد پیشرفت داشته، اما در یک سال اول دولت ۱۵ درصد رشد داشته است که در مجموع ۴۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مطالبات حضرت آقا از دولت توسط رئیس جمهور به وزرا ابلاغ و از آن‌ها در خصوص برنامه‌های خود پیگیری و ارزیابی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تاکنون ۱۵۰ تکلیف معظم له به دستگاه‌ها ابلاغ شده است. اساسا دولت گفتمان شفافی دارد و یکی از محور‌هایی که در یک سالگی آن مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت، رویکرد فرهنگی دولت بوده است که جزو نقاط قوت برشمردند.

بهادری جهرمی این نکته را هم اینگونه پاسخ داد که دولت به صورت تمام قد از مجموعه‌های ارزشی مانند حوزه علمیه حمایت می‌کند، اما باید به گونه‌ای باشد که که این نهاد وابسته نباشد.

وی همچنین به موضوع حمایت از بازی‌های انیمیشنی حوزه کودک و نوجوان با رویکرد ایرانی اسلامی با وام ۵۰۰ میلیون تومانی اشاره کرد و از سوی دیگر صندوق هنر و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرآنی در این خصوص مدنظر قرار گرفت.

بهادری جهرمی در پاسخ به لزوم بهره گیری از نخبگان جامعه در نقاط مختلف کشور، با بیان اینکه شبکه‌ای برای شناسایی و به کار گیری نخبگان نداریم و فعلا به صورت غیر سیستماتیک به دولت معرفی شدند، سوال دیگر را که موضوع مسکن بود اینگونه پاسخ داد که یکی از بخش‌های مهم این حوزه می‌باشد که می‌بایست مطالبه شود و همچنین مطالبه گری‌هایی از قبیل آسان شدن صدور مجوز‌های کسب و کار و آزادسازی سواحل از جمله همان طرق است.

سخنگوی دولت پرسش دیگر را اینطور پاسخ داد و با بیان این مطلب که خودرو همیشه مشکل مردم بوده و باید آنان در این خصوص مطالبه گری کنند؛ گفت: از سوی دیگر در بازار دلار دولت تمام قد تلاش کرده تا مبادلات ارزی کشور منحصر به دلار نباشد. همچنین دولت برای نقدینگی، برنامه ریزی کرده که سرعت آن را با افزایش تجارت کاهش دهد و برای این منظور قرارداد صادرات قطعات خودرویی با روسیه بسته شده، خدمات فنی مهندسی صادر کردیم و همچنین برای اولین بار بعد از انقلاب پالایشگاه فراسرزمینی در ونزوئلا احداث کردیم.

وی به موضوع مبارزه با فساد اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد که هیچ دولتی نبوده که مشاور وزیر، دستگیر و یا حدود ۱۰ معاون وزیر آنهم به خاطر کوتاهی یا فساد مجموعه زیردست شان برکنار کند، اما دولت سیزدهم این کار را کرد و گفت: تیم اقتصادی دولت همگن می‌باشد و البته که اختلاف نظر کارشناس لازمه تقویت کاراست؛ همچنین اصلاح نظام پرداخت یارانه ها، با اینکه هزینه بر بود عملیاتی و اجرا شد که از آن کاهش ۲۰ درصدی تورم از ۶۰ به ۴۰ درصد در واقع ۱۰ درصد هزینه تورمی برای اجرای اصلاح نظام پرداخت یارانه بوده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه این تهدید‌های اخیر فرصت‌های زیادی را ایجاد کرد، افزود: اگر دولت وارد این مسیر ایستادگی نمی‌شد هرگز دشمن ورود نمی‌کرد؛ این دولت روی اصول و خط و مشیی که رهبری ارائه کردند ایستاده که ثمره آن برای دولت و مردم بیشتر از هزینه اش خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۰:۱۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
جلوی فعالیت سپاه را برای تولید تجهیزات دفاعی و هجومی باز کنید قیمت دلار خودبخود منهدم میشود. قدرت تولید ثروت میکند. تاریخ این را اثبات کرده. دولت لازم نیست ژیمناستیک بازی در بیاورد. موشک و تانک و هواپیمای بمب افکن قیمت دلار را تعیین میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تمام قد ایستادگی دلار رو کشید به ۳۵ تومن
هروقت شد ۱۵ تومن حرف شما درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
تمام قد زیاده
یه کم بکش کنار باد بیا بابا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سخنگوی دولت باید سنش حداقل بیشتر از این باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
میادی هایی که از دلار دولتی جهت استفاده خود بهره میبرند را ببندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
بی حسابو کتاب ییازار ارز نریزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
کالاها با دلار بالای ۵۰ هزار تومان عرضه می شوند آن ها را چه می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
این همه نفت فروخته می شود دلارهاش کجا می رود و این همه کالا چرا بردن این همه نفت از آوردن چند کاغذ دلار آسانتر به نظر می رسد باید دلار های فروش نفت با جنگنده به کشور اورد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۳۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
با سلام، چنانچه واردات به بخش خصوصی و با ارز آزاد، یعنی با حذف ارز‌های دولتی، واگذار شود، گرانی اجناس وارداتی باعث رونق تولید داخلی می‌شود و در آن صورت گران شدن دلار مشکلی ایجاد نمی‌کند. اتکاء به تولیدات داخلی و اصلاح زنجیره‌ی توزیع و ارزانی اجناس، مهم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
خیلی چیزا واسه ملت و جوانها شده آرزو . با این وضع خدا داند سرنوشت مردم چی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
تمام قد یعنی چی؟! این اصطلاحات مسخره یعنی چی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
آقای رئیسی عجله کن که دوره ۴ ساله داره کم کم تموم میشه. فکر انتخابات باش حداقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
گرونی دلار کار کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
چراغ سبز نارسانه ها و اغتشاشگران غربزده به دشمن برای تحریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
با ۱۵ میلیون حقوق بگیر و کارمند که نون خور دولت هستن و هرماه نیاز به چاپ پول دارن و ۷۰ درصدشون مازاد و مصرف کننده و زیانده هستن آش همین آشه کاسه هم همین کاسه
۸۵ درصد بودجه کشور جزء هزینه جاری محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
ایستادین که ارزش پولمون اینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
دلار ۴۰ هزار تومنی تا آخر سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
سلام از کدام پیشرفت صحبت میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
دیگه حالمون از دشمن به هم می خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
به قول قديميها خجالت هم خوب چيزي است .
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۲:۴۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
واقعا هیچ امیدی به این دولت ندارم
همه وزرا و کادر اقتصادی ضعیفن
نه در زمینه اقتصادی نه در زمینه سیاست خارجی هیچ حرکت مثبتی نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
تبلیغات هنرمندان دشمنان ایران است که دولت را ضعیف نشان دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
دشمن دولت و ضعیف نشون داده؟؟!!منصفانه به منم بگید تو کدوم زمینه دولت عملکرد قابل قبولی داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
قرار بود دلار بشه 5 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
خخخ اتفاقا قرار نبود بشه ۵ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
واقعا ؟؟؟؟؟
آفرین به این همه و پشتکار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
خداییش بابت مسائل تخصصی چرا با طلاب جلسه میزارید؟؟؟ خب میخواید از این به بعد بابت مسائل فقهی با متخصصین راه و شهرسازی جلسه بزارید
هر که را بهر کاری ساختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
مسائل عمومی گزارش شده در مقابل هنرمندان دشمن که می خواهند دولت را ضعیف و یا پرسیژ آن را بشکنند چنیین جلساتی نیاز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
ب تو ربط نداره کی از چ پیام رسانی استفاده کنه تو نمیتونی تصمیم بگیری برا ماها فقط تلگرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
تو نمیتونی تصمیم بگیری ما از چه پیام رسانی استفاده کنیم/ فقط تلگرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
آقای سخنگو - شما که حس نمیکنی افزایش قیمت ها رو - ولی ما با تماااااااااااااام وجود حس میکنیم.
از اجاره مسکن گرفته ، تا قیمت گوشت و مرغ و برنجو.......
دمت گرم سخن گو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بن سلمان و نارسانه های معاند بزنید که پول ما را دزدیدن پس نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
باز دشمن ؟؟؟ کدوم دشمن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
دشمن داخلی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۴۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
مشکلات مردم و مملکت را با گفتار درمانی میخوان حل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
شعارهای توخالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
ساخت ریل وجاده یعنی ساخت زیرساخت مبارزه شدید با قاچاق کالا یعنی رشد وحمایت ازتولید گرفتن مالیات سنگین ازخارج رونده و جلوگیری ازرانت ودزدی ونبود تحریم یعنی خلق بودجه مورد نیاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
دلار ۲۳ از روحانی گرفتین ۳۷ کردین هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
دلار ۲۵ تومنی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۰:۲۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
روحانی هم دلار پنج تومنی رو گرفت و بیست و سه تومن تحویل دولت بعد داد..روحانی طی هشت سال ریاست جمهوری باعث کندی پیشرفت کشور شد و اگر یک دولت مثل دولت روحانی انتخاب میشد دلار بالای پنجاه تومن میشد.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۳:۰۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
روحانی دلار رو 3980 از دولت قبل تحویل گرفت و تا سال 95 بین 3500 تا 3700 نگه داشت (یعنی حدود 3 درصد !) اولین کسی که با کارخانه آمل چاپ پول و خلق ارز بی رویه و بی حساب دلار هزار تومنی رو با 350 درصد افزایش طی 4 سال تحویل روحانی داد دولت دهم بود ! دوم هم اینکه به فرض که دولت روحانی طی 8 سال دلار رو به 25 رسوند نتیجه این دولت که با کمتر از سه کار از احمدی نزاد و حتی روحانی هم پیشی گرفت خودش یه رکورد محسوب میشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
اونم تو چشم به هم زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
جالبههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
روحانی و رئیسی نداره وضع اقتصادی بدتر و بدتر و بدتر میشه و شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
بسه دیگه هر چی میشه میگید دشمنان، پس شما چه کاره اید؟ اگر همه کاره دشمنان اند خب اجازه بدید اونا بیان کشورو اداره کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
امیدواریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
اخه چرا دروغ میگید دولت خودش باعث و بانی گرونی و تورم تو بازار و جامه است خوشکل دارن از ملت نوسان میگرند مافیای پول و قدرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
سلام ،

یک صلوات بفرست موضوع را جنگ اوکراین بدان ،


از طرف من‌ هم‌ نظر اینکه ،
عربستان و پشتوانه نفتی شرق ضعیف شده ،

اگر بررسی اوپک را موزون کنی ،
گلوگاه را گرفته ایم ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
بی عرضگی دولت یا دشمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
ببین داش یک گروه خاص با دلار دلالی می کند جلو دلالی ارز و طلا بگیری حله و طلا فروش و صرافی ها را کنترل کنی و مدیران نالایق بانک ها تعویض کنی مشکلات بشریت حله افتاد
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۹:۰۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
یه سری نون شون در افزایش قیمت دلاره، چرا تو شبکه های اجتماعی تبلیغ خرید دلار می کنند؟
برای اینکه اقتصادی که رو به بهبودی میره را دچار مشکل کنند، برای اینکه تقاضای کاذب ایجاد کنند
نقدینگی زیاده،اگر دقت کرده باشید زمان درو برنج همه حمله کردن برای خرید برنج، نرخ تا 130 هزار تومان رفت ، الان بهترین برنج 90 الی 95 هزار تو مان است ، باید همه ما ایرانیان به فکر ایران باشیم ، بفکر بزرگی و ایران ابر قدرت
سربلند باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
چقدر دروغ...کاش مثل پینو کیو دماغ آدم دروغگو بزرگ بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
صد رحمت به دولت قبل تو چکاری کردی که کی بیا جا تو درست کنه با این تورم سر به فلک کشیده
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۸:۴۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
دولت قبل دلار را ده برابر کرد،خیلی از مشکلات از جمله افزایش نقدینیگ در زمان دولت قبلی باعث مشکلات فعلی است، دلار 4200 را کی بوجود آورد؟
تورم 60درصد را میشه یه دفعه جلوش را گرفت؟
اتلان این اختشاشات به خاطر اینه که بعضی ها که تا الان مالیات نمی داند الان باید مالیت بدن و جلوشان گرفته شده، تو ارگان های دولتی حساب ها را یکی کردن تا دخل و خرج شفاف بشه ، پرداختی ها همه در ادارات قطع شده و فقط با فیش حقوقی باید باشه و تازه سقف دارهف اگر از سقف تعیین شده بگذره از حقوق ماه بعد کس میشه
این افراد مفت خور آدم جمع کردن برای اعتراضات و پول هم می دن برای اینکار تا این ها برداشته بشه
حالا شما بفرمایید نباید اعتراض باشه
این ها برای جوانان مطرح نمیشه
اتفاقا" باید بگم به فضل خداوند از سال انیده وضعیت اقتصادی رونق بیشتری میگره؛ بانکها دارن کنترل می شن شدید
باید از طرحهای اقتصادی دولت حمایت کنیم و البته ما از دولت انتظار بیشتر داریم
چرا این موضوعات مطرح نمیشه!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
افرین به این دولت کارامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
دولت قبل هم منتخب مردم بود اما شما اگر دولت ادامه داشت بخاطر کرونا می مردی مرگت حتمی بود شاید منهم می مردم چون آنها هموار فکر می کردن بدون غرب نون هم نمیشه بخورید پس زنده بودنت مدیون دولت رئیسی هستید
Netherlands
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
با حرف های دوگانه ی جناب سخنگو که یکبار میگه ما برای قطع کردن نیومدیم یه جای دیگه ما هدفمون بیرون اندختتند مردم از شبکه های خارجی یه کاملا در تضاده....
منکه خودم به شخصه هیچ اعتمادی به این ها ندارم و نخواهم داشت و برام مهم نیست میخواد کی چی بگه یا این پیام پخش بشه یانه ...
چون در فکر راحت کردن خودم از زندگی کردن داخل این جهنم ایرانم.... با خودکشی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
برو بسلامت
پتو یادت نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
اینترنت تنها اینتستاگرام و وات ساپ نیست میلیونها تارنما داریم این اشتباه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
همون چرت و پرت های سابق..انگار زمان در ذهن شما منجمد شده
دولت ایستاده دولت اجازه نمیده
وقتی دلار از ۳تومن یدفه شد ۱۹تومن همینا رو گفتید..اما الان ۳۶تومنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
19 تومان!
نزدیک به 35 تومان شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
این را نگفت من بهت می گویم با دولت قبل با کرونا تو و من می مردیم این دولت کرونا را ریشه کن کرد من و تو زنده بودنمان را مدیون این دولت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
نه عزیزم جلوی واردات و پخش دومین و اواخر دولت روحانی گرفتن که جز دستاوردهای رئیسی تموم بشه
Iran (Islamic Republic of)
شروین
۲۳:۴۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
کرونا تو همه جهان ریشه کن شد نه فقط ایران
آخرین اخبار