خاندوزی:

ایران هیچ محدودیتی در توسعه همکاری با مجارستان ندارد

وزیر اقتصاد کشورمان در دیدار با وزیر دارایی مجارستان گفت: ایران هیچ محدودیتی در توسعه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با مجارستان ندارد.

احسان خاندوزی که برای شرکت در سومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و مجارستان به بوداپست سفر کرده، یکی از برنامه‌های دولت ایران را حل مشکلات ایرانیان مقیم در خارج خواند و با اشاره به اینکه نصف ایرانیان مقیم مجارستان را دانشجویان تشکیل می‌دهند خواستار کمک دولت این کشور برای رفع مشکلات آنها خصوصا مشکلات بانکی شد.

به گفته او، مشکلات و موانع بانکی همچنین برای تجار ایرانی نیز مشکل ساز شده و رفع این موضوع نیازمند همکاری دولت مجارستان است.

وزیر اقتصاد ایران با اشاره به اعتماد متقابل دو کشور خواستار همکاری در زمینه‌های مشترک اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شد.

خاندوزی  افزود: امروز ایران سطح بالایی از تولیدات فناوری در حوزه‌های نانو و بیو دارد و ایران تمایل دارد در این زمینه با مجارستان که در حوزه صنعت پیشرفته است همکاری کند.

او از ارسال شرایط بورسیه متناظر دانشجویان دو کشور از سوی ایران به مجارستان طی هفته قبل خبر داد.

وزیر اقتصاد با اشاره به عملکرد مناسب ایران در حوزه علم و فناوری خصوصا دارو بر آمادگی شرکت‌های ایرانی برای صادرات دارو و سرمایه‌گذاری مشترک تاکید کرد چراکه قیمت محصولات ایرانی پایین‌تر از رقبای خارجی است.

خاندوزی تاکید کرد که ایران هیچ محدودیتی در ارتقای روابط با مجارستان ندارد و دولت جدید بر این موضوع تاکید دارد.وزیر فرهنگ مجارستان هم در این دیدار ضمن خوشامدگویی به وزیر اقتصاد ایران بابت سفر به بوداپست با اشاره به روابط دیرینه دو کشور خواستار همکاری در زمینه‌های مشترک شد.

یانوش چاک با اشاره به سابقه تاریخی مجارستان، از میزبانی این کشور از تعداد قابل توجهی دانشجویان ایرانی ابراز خشنودی کرد و ابزار امیدواری کرد تعداد دانشجویان مجار در ایران افزایش یابد چراکه تبادل دانشجو سبب تقویت و تعمیق همکاری‌های دو کشور خواهد شد.

وزیر فرهنگ مجارستان همچنین درباره همکاری های دو کشور در زمینه فناوری اعلام آمادگی و تاکید کرد که در دیدار با مقامات ارشد دولت پیگیر رفع مشکلات بانکی ایرانیان خواهد شد.

او با گرامیداشت حافظ شاعر شهیر ایرانی از صدور لوح یادبود حافظ در مجارستان خبر داد و برای برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی در این کشور اعلام آمادگی کرد.

وی ایران را گهواره تمدن خواند و گفت که کتاب خیام را در مجارستان چاپ کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار