نقش آفرینی و تاثیر گذاری با ظرفیت افکار جوانان

وزیر آموزش و پرورش در کرمان گفت: برای نقش آفرینی و تاثیر گذاری در جامعه، باید از نسل جوان و افکار او بیشتر بهره گیری شود.

عصر امروز درگردهمایی مدیران آموزش و پرورش استان با حضور وزیر آموزش پرورش، کمبود فضای آموزشی، کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه سرایدار و مشاور، کمبود بودجه مدارس و ادارات، تحصیل اتباع با توجه به اینکه کرمان افغان پذیر هست، تکمیل نشدن تغذیه رایگان مانند شیر در مدرسه، لوازم مدرسه مثل میز و صندلی فرسوده، نبود حصار در مدارس جنوبی، افزایش آمار ترک تحصیل در جنوب و شرق استان، توزیع تجهیزات آزمایشگاهی از مهمترین مشکلات اعلام شد.

وزیر آموزش و پرورش در این گردهمایی گفت : شهید حاج قاسم سلیمانی در درون عملیات سخت و در درون نبرد‌های خونین مکتب تربیتی را پایه گذاری کرد و خلا وی و افکار و اعمالش امروز مشاهده میشود.

وی گفت : اگرچه در کشور سال گذشته ۷ طلا داشتیم امسال ۲۰ طلا داشتیم که این جهش از همت شما معلم‌ها منشا میگیرد.

نوری افزود : امروز بعد از کرونا وارد مرحله‌ای پیچیده‌ای از آموزش شده ایم، و باید با امور تربیتی نوین با آن‌ها برخورد کنیم و تکنیک و تاکتیک برای نسل امروز و مدرسه امروز باید پیش رفت.

وی در باره رتبه بندی معلم‌ها گفت : از کم کاری ماست که معلم‌ها در چنین وضعیتی هستند.

وزیر آموزش وپرورش گفت:  بخشی از مشلات بودجه‌ای در مدارس بر عهده دولت است، اما باید اولیا هم در جریان قرار گیرند تا با آگاهی به کمک آموزش و پرورش بیایند.

 نوری تاکید کرد: تشکیل خیریه‌های دانش آموزی و آموزش غیر مستقیم به آن‌ها برای شرکت در کار خیر نقش جهاد تبیین را بازی میکند و شما بسیار تاثیر گذارید.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت : آموزش دانش آموزان به صورت میدانی، مهارت تفکر و ارتباط جزو وظایف امروز اصلی معلم‌ها و مدیران است و باید به سمت آموزش‌های نوین رفت و ما در این شرایط هنوز به دنبال مدیریت علمی هستیم که دانش آموزان آن را قبول ندارند.

نوری بیان کرد : معلم‌ها باید از کار صرفا در کلاس فاصله بگیرند و به نیاز‌های دانش آموزان هم باید پاسخ جدی داد آن هم در فضا‌های محیطی دیگر.

 وزیر آموزش وپرورش گفت: بحث نیرو‌های خدماتی به ویژه سرایدار کارش در حال انجام است و باید جلوی انتقالی‌ها و ورودی‌های جدید را گرفت آن هم طبق قانون.

به گفته نوری: روی دو نقطه تحول جدی هستیم اول دانشگاه فرهنگیان و گزینش نیرو‌های آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار