افزایش ۳۰ درصدی سطح زیر کشت پنبه در تایباد

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت پنبه در این شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مریم رضایی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد گفت: امسال سطح زیر کشت پنبه در تایباد ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار است که نسبت به سال زراعی گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: بهبود کارایی مصرف آب، انتقال فناوری و دانش، رونق مکانیزاسیون و افزایش عملکرد از راهکار‌های توسعه کشت و تولید پنبه بوده است که امسال تولید این محصول به طور میانگین ۲ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم در هر هکتار خواهد بود.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: کشت مکانیزه محصول پنبه در هزار و ۲۰ هکتار و اجرای روش‌های نوین آبیاری در ۱۴۲ هکتار از مزارع این محصول انجام شده است که نسبت به پارسال به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش داشته اند.

رضایی بیان کرد: ارقام ورامین، شایان، ساجدی، خرداد، لیدر و ماکسا بیشترین بذر‌های توزیع شده در پنبه‌زار‌های تایباد بوده است که باید کشاورزان به سمت ارقام پربازده‌تر و دوره کشت کوتاهتر سوق داد.

او تصریح کرد: تعداد ۳۴۵ نفر کشاورز در تایباد مشغول کشت پنبه هستند و محصول خود را در کارخانجات پنبه‌پاک‌کنی مشهد و تربت جام و همچنین بازار آزاد عرضه می‌کنند که این منطقه از لحاظ سطح زیر کشت رتبه سوم و از لحاظ تولید رتبه چهارم در خراسان رضوی را داراست.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تایباد تاکید کرد: پنبه محصولی راهبردی است که در صنایع نساجی، پوشاک، روغن و خوراک دام نقش دارد و در شرایط اقتصادی فعلی کشور، دستیابی به تولد پایدار پنبه یک ضرورت به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.