موضع سلبریتی‌ها در قبال عملکرد تیم ملی ناشی از چیست؟

۲۴ ساعت از اظهارات تند یورگن کلینزمن گذشت، اما متاسفانه هیچ‌یک از سلبریتی‌های فوتبال ایران جوابی به بی‌احترامی‌های کلینزمن ندادند.

تیم ملی آمریکا و حامیانش قبل از سوت بازی حساس و سرنوشت‌ساز با ایران در شامگاه سه‌شنبه پیش‌ رو، بازی را شروع کردند. آنها می‌دانند خط پیروزی درون زمین، از بیرون آن شروع می‌شود. از این رو طی چند روز گذشته، به عجیب‌ترین نوع ممکن جنگ روانی را آغاز و پس از هجوم و واکنش کی‌روش و فدراسیون، عقب‌نشینی کردند. ابتدا این یورگن کلینزمن بود که اظهاراتی عجیب را درباره ایران و فرهنگ ما به کار برد. سپس فدراسیون فوتبال آمریکا در اقدامی عجیب پرچم ایران را به صورت مخدوش در صفحات مجازی کار کرد که در آن نشانی از ‌الله وسط پرچم ایران نبود. البته در هر ۲ مورد بعد از واکنش بجا و شایسته کی‌روش و فدراسیون، هم کلینزمن و هم فدراسیون فوتبال آمریکا مجبور به اصلاح عملکرد و گفته خود شدند.

اما در ابتدا بپردازیم به آنچه کلینزمن آغازگرش بود؛ مصاحبه یورگن کلینزمن به عنوان میهمان در برنامه «مچ آو دِ دی» شبکه بی‌بی‌سی جهانی آنقدر عجیب و غیرعادی بود که انگار کینه‌ای قدیمی و فروخورده در این ستاره پرافتخار دنیای فوتبال نهفته است. البته صحبت‌های ستاره سابق فوتبال آلمان در ابتدا با جملاتی احتمالا مثبت آغاز شد و او ایرانی‌ها را افرادی احساساتی آن هم از نوع غلیظش توصیف کرد که چه از جهت منفی و چه مثبت، همیشه شور و حرارت بالایی دارند اما در ادامه کلینزمن درباره خطاهای بازیکنان ایران صحبت کرد.

آمار نشان می‌دهد ایران مرتکب ۱۰ خطا و ولز مرتکب ۹ خطا در طول ۹۰ دقیقه شده‌اند که این نه اختلاف فاحشی دارد و نه نسبت به استاندارد‌های یک مسابقه در این سطح، رقم قابل‌توجهی محسوب می‌شود. او تاکید داشت باید به این موضوع پرداخته شود و بازیکنان ایران به نوعی با تحت فشار گذاشتن داور، شرایط را به سود خودشان رقم زده‌اند.

در ادامه کلینزمن درباره شرایط بهتر این دیدار برای تیم‌ملی ایران صحبت کرده و مدعی شد به دلیل برگزاری مسابقات در خاورمیانه، این بازی به نوعی دیداری خانگی محسوب می‌شد و بازیکنان این تیم به گرمای هوا و این شرایط عادت داشتند.

کلینزمن در ادامه تاکید داشت بازیکنان ایران داور و بازیکنان حریف را کنترل کرده و بلد بودند چه کاری کنند و البته این خیلی هم بد نیست (با لحنی عجیب و کاملا طعنه‌آمیز). عجیب اینجاست حتی وقتی مجری برنامه درباره بازگشت ایران به مسیر بعد از شکست سنگین مقابل انگلیس هم حرف زد، باز کلینزمن کاملا بی‌ربط مدعی شد این سبک بازی و فرهنگ ایرانی‌هاست و اصلا کارلوس کی‌روش به همین دلیل استخدام شده است؛ اشاره احتمالا بی‌ربط و البته غلط به ناکامی کی‌روش در کلمبیا و مصر در رسیدن به جام‌جهانی.

دوباره هم اضهارات بی‌ادبانه مبنی‌بر تحت فشار گذاشتن و فریب دادن داور و شلوغ‌کاری نیمکت و اینکه این فرهنگ بازی آنهاست کرد. کلینزمن تاکید داشت بازیکنان ایران با احساسات و فرم صورت‌شان داور را فریب داده و مکررا به داور چهارم معترض بودند. تاکید روی اینکه این فرهنگ ایرانی‌هاست و کاری می‌کنند که تمرکزت را از دست بدهی، دیگر بیش از اندازه و تکراری شد و عجیب بود که حتی این بازیکن سابق تیم‌ملی آلمان انگار علاقه‌ای نداشت کلامی درباره سلطه ۹۰ دقیقه‌ای تیم ایران بر ولز و سبک بازی قابل احترام تیم کی‌روش حرف بزند. در ادامه کلینزمن گفت اگر داور اروپایی بود شرایط فرق می‌کرد و این رفتار مانند بازیکنان کاستاریکایی بود!

رگه‌هایی از «نژادپرستی» و «خود برتربینی» در کلام یورگن کلینزمن به وضوح دیده می‌شد و چنین ادبیاتی از سوی یک کارمند رسمی نهادی مانند فیفا، رسما زیر سوال بردن بی‌طرفی این مجموعه و رفتاری حساسیت‌برانگیز است. بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور کلافه و مستاصل از این نگاه خودبرتربینی مردمان کشور‌های دیگر بویژه اروپایی‌ها هستند.

* سکوت سلبریتی‌های فوتبال ما؛ واکنش کی‌روش
۲۴ ساعت از این اظهارات تند گذشت، اما متاسفانه هیچ‌یک از سلبریتی‌های فوتبال ایران جوابی به بی‌احترامی‌های کلینزمن ندادند. نه علی دایی، نه مهدی مهدوی‌کیا، جواد نکونام، مسعود شجاعی و کریم باقری و نه هیچ‌کس دیگر. انگار نه انگار یک خارجی اینگونه فرهنگ ما را به باد استهزا گرفته است. آن‌ها که منتظر یک اظهارنظر از سوی منتقدان داخلی هستند تا بیانیه‌های آتشین خود را متوجه او کنند، برابر حرف‌های کلینزمن خود را به ندیدن و نشنیدن زدند تا به گونه‌ای مجبور نباشند از ایران و تیم‌ملی فوتبالش حمایت کنند.
موضع سلبریتی‌های فوتبال در قبال عملکرد تیم ملی در جام جهانی قطر ناشی از چیست؟
اما طبق معمول این کارلوس کی‌روش بود که به عنوان سرمربی تیم‌ملی ایران، مجبور به واکنش شد. کی‌روش که می‌دانست کلینزمن به عنوان یک آلمانی که سال‌هاست در آمریکا زندگی می‌کند و حتی چندین سال سرمربی تیم‌ملی فوتبال آمریکا بوده است، جنگ روانی را برای بازی سرنوشت‌ساز سه‌شنبه پیش‌رو، آغاز کرده است، در صفحه مجازی خود، جواب بجا و کوبنده‌ای به یورگن کلینزمن داد. کی‌روش که خواستار استعفای کلینزمن از فیفا شده است، در این متن نوشت: «یورگن عزیز! تو پیشقدم شدی که مرا کارلوس صدا کنی و من فکر می‌کنم اشکالی نداشته باشد که تو را یورگن خطاب کنم... بدون اینکه حتی مرا شخصا بشناسی شخصیت من را با غرور همیشگی خودت قضاوت کردی. هیچ اهمیتی ندارد که من چقدر برای عملکرد تو در زمین فوتبال می‌توانم احترام قائل باشم. آن سخنانت درباره فرهنگ ایران، تیم‌ملی ایران و بازیکنان من مایه شرمساری در فوتبال است. هیچ‌کس نمی‌تواند اتحاد ما را دچار تزلزل کند، چون این موضوعات در سطح ما نیست. اما حتی با این حرف‌ها ما دوست داریم تو را دعوت کنیم به عنوان میهمان در کمپ تیم‌ملی حضور پیدا کنی و با بازیکنان ایران ارتباط بگیری و از آن‌ها درباره کشورشان، مردم ایران، شعر و هنر و ریاضیات و جبر و تمدن هزاران ساله ایران بیاموزی و همچنین از بازیکنان ما بشنوی که چقدر فوتبال را دوست دارند و برای آن احترام قائلند.
کی‌روش در این پست آتشین جملات خود را اینچنین پی می‌گیرد: ما متوجهیم که به عنوان آمریکایی - آلمانی حمایت خود را از ما دریغ کرده‌ای، مشکلی نیست؛ و با وجود اظهارات و اشاره‌های توهین‌آمیزت در بی‌بی‌سی که تلاش کرده‌ای زحمات، فداکاری و مهارت ما را زیر سوال ببری، به تو قول می‌دهیم بدون آنکه قضاوتی درباره فرهنگ، ریشه و سابقه تو داشته باشیم، همواره از حضورت در جمع خود استقبال کنیم. در عین حال تمام نگاه ما متوجه این نکته است تا از تصمیم فیفا در ارتباط با پست سازمانی تو به عنوان عضوی از کمیته فنی جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ باخبر شویم، چرا که به طور واضح انتظار ما از تو این است که پیش از بازدیدت از کمپ ما از سمت خود استعفا کرده باشی». اشاره کی‌روش به تابعیت آمریکایی کلینزمن هم نشان‌دهنده هوشمندی این مربی است. در واقع کی‌روش بدرستی این رفتار بی‌ادبانه کلینزمن را در راستای جنگ روانی آمریکایی‌ها قبل از بازی با ایران تحلیل کرد؛ واقعیتی که رگ غیرت هیچ کدام از سلبریتی‌های فوتبال ایران را متورم نکرد. گویی این جماعت حالا نه تنها در صف حامیان تیم ملی فوتبال ایران نیستند، بلکه به گونه‌ای موضع گرفته‌اند که در صف طرفداران رسانه سعودی اینترنشنال خود را تعریف کرده‌اند؛ همان رسانه‌ای که طرفدار حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام‌جهانی و حالا طرفدار شکست فوتبال ایران در جام‌جهانی است. شاید تصور شود این سلبریتی‌های فوتبالی، حالا کسب‌وکار خود را در مسائل غیرفوتبالی دنبال می‌کنند.
البته یک نگاه ظریف می‌گوید بازیکنان سابق تیم ملی که اکنون به عنوان سلبریتی‌های فوتبالی خود را معرفی می‌کنند و در حوادث اخیر دنباله‌رو اغتشاشگران و تجزیه‌طلبان شده‌اند، نگران آن هستند که تیم ملی فوتبال ایران با صعود به مرحله بعد جام‌جهانی، تاریخ‌سازی کند و ملت این نسل تاریخ‌ساز فوتبال ایران را به عنوان اسطوره‌های فوتبالی خود بپذیرد و نسل‌های آینده هم فوتبال ملی ایران را با بازیکنان تاریخ‌ساز فعلی تیم ملی بشناسند؛ نه اسم‌های پرمدعایی که نه تنها آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال کشورمان نمی‌کنند، بلکه شاید به نوعی نسبت به نسل جدید فوتبال ایران و موقعیت اجتماعی آنان در جامعه و موفقیت‌های احتمالی آنان در جام‌جهانی «حسادت» می‌کنند.

* کلینزمن مجبور به عقب‌نشینی شد
اظهارات کلینزمن درباره سبک بازی ایران تحت هدایت کارلوس کی‎‌روش بویژه در بازی برابر ولز در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با واکنش تند این مربی پرتغالی روبه‌رو شد. به همین دلیل بی‌بی‌سی که اظهارات کلینزمن در این شبکه مطرح شده بود، بار دیگر با او صحبت کرد تا نظرش درباره واکنش کی‌روش را جویا شود.
کلینزمن به این شبکه گفت: «به نظرم برداشت بدی از صحبت‌های من شد. من واقعا سعی خواهم کرد با کی‌روش تماس بگیرم و اوضاع را آرام کنم. قصدم هرگز انتقاد از کارلوس یا نیمکت ایران نبود. بعضی حتی فکر کردند من از داور انتقاد کردم، چون او کاری درباره نحوه رفتار آن‌ها روی نیمکت انجام نداد».
او با توضیح درباره صحبت‌هایش اضافه کرد: «تمام حرف من این بود که آن‌ها احساسی با شرایط برخورد می‌کنند که در واقع از بعضی جهات قابل تحسین است. تمام نیمکت آن‌ها در تمام طول بازی با تیم داخل زمین همراه بود. آن‌ها بالا و پایین می‎‌پریدند و کارلوس مربی بسیار احساساتی‌ای است. او به طور مداوم کنار زمین حضور دارد و سعی می‌کند به بازیکنانش انرژی بدهد و آن‌ها را راهنمایی کند».
بدون شک اگر واکنش کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران نبود، او به این سرعت مجبور به عقب‌نشینی از مواضع عجیب و یکطرفه‌اش نمی‌شد. هر چند کلینزمن آلمانی- آمریکایی بالاخره یک جنگ روانی را در یک سطحی علیه فوتبال ایران انجام داد.
***
بعد از واکنش و شکایت فدراسیون فوتبال، هم کلینزمن عذر خواست هم آمریکایی‌ها

اصلاح پرچم ایران

فدراسیون فوتبال ایران در بیانیه‌ای اظهارات یورگن کلینزمن را محکوم کرد و خواستار عذرخواهی و استعفای او از گروه مطالعات فنی فیفا شد، همچنین فدراسیون فوتبال با ارسال ایمیلی به فیفا، اقدام فدراسیون فوتبال آمریکا در تغییر پرچم ایران را محکوم کرد.
در پی اظهارات سرمربی سابق تیم ملی آمریکا علیه فرهنگ مردم ایران و توهین به تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال ایران فیفا را مورد خطاب قرار داد و با محکوم کردن اظهارات مغرضانه یورگن کلینزمن علیه ایران خواستار استعفای وی از گروه مطالعات فنی فیفا شد.
فدراسیون فوتبال ایران پیش از این خواستار شفاف‌سازی فوری فیفا در این باره و خواستار عذرخواهی کلینزمن و استعفا از وظایف خود به عنوان عضو گروه مطالعات فنی فیفا شده بود.

در همین حال فدراسیون فوتبال ایران از کلینزمن دعوت کرد از کمپ تیم ملی در دوحه برای یادگیری درباره فرهنگ غنی ایرانی و ارزش‌های فوتبال و ورزش بازدید کند. سایت فدراسیون همچنین در قسمتی از بیانیه‌اش نوشت: «از آنجا که کلینزمن یک آلمانی است، به او قول داده می‌شود برای شرم‌آورترین قسمت تاریخ جام‌جهانی، «ننگ گیخون ٨٢»، زمانی که آلمان غربی و اتریش نتیجه را رقم زدند، مورد قضاوت قرار نگیرد و او به عنوان یک بازیکن سابق، با شیرجه‌های دراماتیک معروفش قضاوت نخواهد شد. مطمئناً او به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال برای هیچ موضوع سیاسی و تاریخی دیگری که مربوط به کشورش باشد، مورد قضاوت قرار نخواهد گرفت».

از سوی دیگر فدراسیون فوتبال ایران با ارسال ایمیلی به فیفا، اقدام فدراسیون فوتبال آمریکا در تغییر پرچم ایران را محکوم کرد. صفحه اینستاگرامی فدراسیون فوتبال آمریکا در اقدامی غیرحرفه‌ای نماد مقدس «الله» را از پرچم ایران حذف کرد. در پی این اقدام، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال ایمیلی به فیفا خواستار تذکر و برخورد جدی فدراسیون جهانی فوتبال با فدراسیون فوتبال آمریکا شد. پس از اقدام فدراسیون بود که آمریکایی‌ها بلافاصله مجبور به اصلاح پرچم کشورمان شدند. صفحه رسمی تیم ملی آمریکا که در اقدامی پرچم جعلی از ایران منتشر کرده بود، پس از واکنش ایران و اعتراض کاربران، مجبور به اصلاح آن شد.

منبع: روزنامه وطن امروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آزاد مرد باش
۱۵:۱۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
سلام. حیف حیف عمر و وقت مون که با دوستان و فامیل بخاطر یه مشت پول پرست و بیسواد کل کل کردیم و با تشویق و خرید روزنامه و پوستر حیف کلمه آقا که به کریم باقری و دایی و یحیی اعصاب خورد کن ، الحمدلله ماهیت فوتبالیست های مورد علاقم رو شد.. نامردها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
بعضی از این سلبریتی ها عدم رضایت و عدم شادی معلومه رییس شون دستوری نداده و الان ناراحته همین به همین سادگی نگاه به بعضی هاشون نکنید که در فیلمهای حماسی این مرز و بوم شرکت کردند اینها فقط نون به نرخ روز میخورند الان نرخ اونطرف بالاتره برای همین ساکت و یا حتی خشمگبن هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
ناشی از مفت خوری
Iran (Islamic Republic of)
م د
۱۸:۴۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
افراد ظاهراً مشهور بی وطن و دوتابعیتی اند
که کمر به نابودی کشورشان بسته آمد سال ها گدایی تحریم الان گدای حمله به کشور و مردم و تجزیه
خاک بر مزدور بی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
ناشی از بی هویتی ناشی از به پوچی رسیدن ناشی از بی شرافتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
به امید موفقیت تیم ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
خدا رو شکر پرویز پرستوییم شناختیم از بقیه بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۵:۱۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
برد و باخت در فوتبال مهم نیست همیشه احترام به ارزشهای ملی و دفاع از آنها مهم است کاری که کارلوس کیروش در دفاع از ایران کرد بخدا قسم اگر ۱۰ گل هم می خوردیم باز هم دوستش داریم این کار او قهرمانه و از ذهنها فراموش نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۵:۰۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
کارلوس غزیز سلام منم بدون اجازه شما با اسم کوچک صدایت کردم ولی کاملا شما رو میشناسم شما یک انسان کاملا باسواد در زمینه فوتبال هستی شما هنر مربیگری را در خون خود داری هنر مدیریت بر تیم ، هم بر تکنیک هم بر تاکتیک هم بر مسایل روانی تیم و کم پیدا میشود مربی در سطح جهان همه اینها را باهم داشته باشد یورگن شیرجه هم در حد و اندازه شما نیست اصلا عددی نیست که ارزش حرف زدن داشته باشد کارلوس بزرگ مربی ایران بزرگ دوستت دارم با هر نتیجه ایی که از جام بر گردی در قلب و جان ما جا داری ایران خانه همیشگی تو خواهد بود یا حق
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۴۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
آیا انتظار دارید یه مشت بی هویت بی شعور پول پرست وطن فروش واکنش نشان دهند ؟؟!!!! اینها برای چهار ریال پول و شهرت خودشان و ناموسشان را هم می‌فروشند!
یه مشت بی سواد دیپلم ردی پر مدعا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
سلبریتی ها خودشون یک کلینزمن هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
درورد بر ایران
پیروز باشد ایران
از شما حمایت می کنیم ما مردم وطن دوست ایران
شما با توکل بر خدا و غیرت ایرانی به پیش بروید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
ما مردم ایران پشت تیم ملی ایران هستیم و از آن حمایت می کنیم. به درک که این تفاله ها حمایت نکنند. دعای ما پشت این تیم خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
خیلی ساده ست چون سلبرییتی ها از خواندن سرود ملی و برد تیم ملی ناراحت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
حرف بزنن. گرین کارت و ورود بچه هاشون به غرب حذف میشه
Iran (Islamic Republic of)
م د
۱۴:۱۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
افراد ظاهراً مشهور دست در دست آمریکا با زد و بند های مخفی با مصی بی شرف اسماعیلیون و کریمی عقده ای قرار است کار جمهوری اسلامی را تمام کنند با دریوزگی جنگ برای کشور
نابودی زیر ساخت ها و میلیون ها نفر ایرانی فقط برای رسیدن غرب به نفت ما
لعنت بر شما وطن فروش ها
تا ابد این ننگ در تاریخ بر روی سیاه شما خواهد ماند
وای بدانید ایران عراق نمی شود بلکه مثل سوریه جنگ و نابودی زیر ساخت ها ولی باز پیروزی جمهوری اسلامی
Germany
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
سلبریتی‌های فوتبال ایران بی بخار و کشک تشریف دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
بعضی از سلبریتی های فوتبال دیگه جیبشون و حساب هاشون پر پول شده،فکر نمیکنم دغدغه مردم یا میهن را داشته باشند.
غربی ها هم کلا چیز عادیشون توهین به چیزهای مهم کشورهای دیگه........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
این که تیم ایران خشن بازی میکنه و خیلی اعتراض میکنه و رو درست گفته. باید انتقادپذیر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
چرا دروغ دیگران را تکرار میکنی؟مثلا میخوایی بگی خیلی متفاوت هستی؟!؟!
بدان که هر نوع تفاوتی مایه مباهات و تفاخر نیست.پس متعادل رفتار کن ودروغ افرادی مثل "کلیتزمن"را تکرار نکن.او بخاطر تابعیت آمریکایی خودش ،مجبوراست واقعیات را وارونه بیان کند.تو که مجبور نیستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
آفرین بر غیرتی ترین مربی ایران .اینگونه یک تنه درمقابل بدخواهان قدعلم می کند ومتاسفم برای مربیانی مثل مایلی .قلعه نویی .جلالی. فرکی. ... که برای هرچی اظهارنظردارند نمی آیند بصورت مستقیم از آقای کیروش حمایت کنند. چون ماهیت امثال نکونام .دایی . گل محمدی مشخص شد. اینها از نظر ما دوستداران فوتبال مرده اند. باید همه کسانی که دل درگروه وطن دارند از ملی پوشان حمایت کرد
و بااینکه خودم از پرسپولیبسهای دوآتیشه هستم از آقای روزبه چشمی که گلش را به روح حاج قاسم تقدیم کرد ممنونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
برا چی باید صداشون دربیاد خیلی از اینا دنبال گرین کارت امریکا هستند.لعنت به هر چی وطن فروشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
باز هم غیرت کی روش که به عنوان یک مربی حرفه ای شخصیت خود را به رخ خیلی ها کشید از سلبریتی ها وکسانی که نام بردید که اظهار نظر نکردند هیچ توقعی نیست چون آقایان خیلی وقت پیش ماهیت اصلی خود را به ملت خود نشان داده و شناخته شده برای ملت هستند....واما مهمترین مسئله این است که انشاءالله بازیکنان تیم ملی فوتبال دوباره تحت تاثیر این افراد قرار نگیرند و مثل بازی با انگلیس در دام دشمنان وبدخواهان خود وملت خود گرفتار نشوند امیدوارم که از سرمربی تیم ملی فوتبال آقای کی روش پیروی کنند و بیشتر از خود غیرت و غرور ایرانی را به این افراد نشان بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
کی اینا رو معروف کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
مرگ بر امریکا...مرگ بر امرکا...مرگ بر امریکا
مرگ بر منافقین خائن...
مرگ بر منافقین داخل...
مرگ بر سلبریتی ساکت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
مرگ بر منافقین خائن...
مرگ بر منافقین داخل...
مرگ بر سلبریتی ساکت... مرگ بر منافقین خائن...
مرگ بر منافقین داخل...
مرگ بر سلبریتی ساکت... مرگ بر منافقین خائن...
مرگ بر منافقین داخل...
مرگ بر سلبریتی ساکت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
درود بر همه فوتبال دوستا و دیگران حتی علی کریمی و مخصوصا دایی ومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
تو آزادی طرفدار و سینه چاک همه افراد مثل خودت باشی.آزاد آزاد.فقط فردا نیایی بگی چرا یه کم از دلار هاشون را بهت ندادن.چون تک تک اون دلار ها به جونشون بسته است تا جایی که حاضر شدند از دامان میهن و از کنار هموطنانشان و از عزت و محبتی که مردم به آنها بخشیده بودند؛براحتی آب خوردن بگذرند ولی حتی یک تک دلار سعودی را از دست ندهند.
حال دیگر خود دانی. از ما گفتن بود.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۳:۰۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
اگه سلبریتی ما درسرزمینهای غیرت داشته باشند که ندارند باید جواب یک خارجی بیاصل نسب رابدهند چون خودشان بی اصل نسب هستن بخاطر همین اشخاص خاص جواب نمی دن وموقع خطر دنبال سوراخ موش می گردن متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
اونا همه خاک برسرن در این مواقع، چقدر خوب چهره همه آشکار شد، خوب و بد قشنگ معلوم شدن. یک تکانی لازم بوده انگار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
سبربیتی ها میخواهم جای رفتن خراب نکنند سبربیتی ها وطن فروش هستند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۵۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
درود بر بزرگ مردی که اینطور جلوی حریفان میدان ورزشی ومیدان جنگ سیاسی کشورمان از پرچم مقدس کشورمان ومردمان خونگرمش دفاع میکن ؛ کجایند نون و نمک خوران این کشور باصطلاح فوتبالیستهای بخود مغرور اقای علی دائی ؛؛؛ مهدوی کیاء و ..... اگر یه مقدار بخود بیایید بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
از بیسوادهای کله پوک که بزرگشون علی کریمی هستند بیش از این انتظاری نیست
کاش بجای عجله برای استوری گذاشتن و سیاه کردن چهره کشور تاریخ معاصر کشورمون رو ورق می زدند تا شاید بفهمند کجا بودیم و کجا هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
اونا دنبال وطن فروشی و اقامت در خارجن
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۲۹ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
به خدا ایرانی یا به عبارتی هموطن بودن ، به رگ خونی و نام و شهرت نیست ، کارلوس کیروش ثابت کرد یک ایرانی اصیل است .من مطمئنم در مورد ایران هم مطالعه عمیقی داره و سیاست استبداد ستیزانه ی محکمی هم داشته باشه..این فرد اصلا مغرور نیست ، بچه ها تیم مدام از سر و کولش بالا میرن ... شما مربی انگلیسی هارو ببینید ، انگار هیچ حس انسان دوستانه نداره .ایرانی اصیل رو داشتم میگفتم ،یک ایرانی اصیل همیشه پای فرهنگ و اتحاد و تمامیت ارضی و عدم دخالت بیگانه و غیرت و چه و چه می ایستد ، منافق لکه ی ننگی است ، مادرمان ایران این سلبریتی ها و مشاهیر خاموش (مرده) یا برخی هوچی گر دروغ پرداز گرین کارتی و فرزندان نا بابش را عاق خواهد کرد ..خدا اراده کرده این مردم جلو بروند و جلودار باشند و همیشه پیروز ، هر چه ساز و برگ دارید ، فریب و مظلوم نمایی و نفاق و نادانی به زمین بازی بیاورید ، خدا عزت را به هرکه بخواهد خواهد داد .ایران تا با خداست عزتش لکه دار نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
شیر مادر و نان پدرت حلالت باشد.در پناه ایزد یکتا پیروز و سربلند باشی."آمین"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
از این درد نه تنها گریه که بلکه باید جان داد و مرگ را در آغوش گرفت
واقعا برای این سلبریتی جماعت باید تا پای جان گریست
وقتی چشم و چراغو تمام آمال و آرزوهات غرب باشه مگه میتونی بهش بد بگی؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۴۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
رفیق پشت سر مرده (سلبریتی جماعت) حرف نمیزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
واه واسه چی ارزش غصه خوردن نداره بی هویتن خوب
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی باقری
۱۲:۲۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
سلام حتی کسانی میخواستند عقده گشایی کنند پا را فراتر گذاشتند به آقای کی روش تاختند در این موقعیت آهای چند لیتریهای بی ارزش بدانید حتی اگر همینهایی که امروز گل زدند اگر خدائی ناکرده روزی بخواهند دین و ارزش‌های دینی را زیر سوال ببرند طرد می شوند شما که چنان ارزشی نداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
زنده باد ایران
زنده باد تیم ملی
رنده باد کی‌روش
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۲:۰۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
هر روز با گفتار و اعمالمان آزمایش می شویم ، سربلند آنکه در این امتحانات مستمر نمره قبولی بگیرد ، فعلا آقای کارلوس کیروش شاگرد اول است و تعداد بسیار زیادی از دیگران و دیگران و دیگران مردود و رفوزه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
سلبریتها چجوری سلبریتی شدن همین صدا وسیما همین مردم بزرگشون کردن مگه کین وچین یه مشت مفت خور که با پول مردم واغلب با حرام شکم بزرک کردن چرا همیشه شهید وشهادت وطن دوستی استقامت ومقاومت مال ما فقیر فقرها وبی نام ونشانهاست ولی خیانت وبی شرمی برای اغلب کثیر ایناست بنام ملت همیشه خنجر کردن تو کمر ملت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
افرین به رگ غیرت این مربی بزرگ که از این بی وطن های تازه به دوران رسیده، نسبت به ایران عزیزمان تعصبی تر هست.تاریخ این بی غیرتی شما را ثبت خواهد کرد. واقعا در این شرایط می توان از خودگذشتگی و ایثار شهدا و جانبازان عزیزمان را درک کنیم انانی که فقط بخاطر خدا و ایران اسلامی از همه چیز خود گذشتند بدون چشم داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
برا چی باید صداشون دربیاد خیلی از اینا دنبال پاس و ویزا امریکا هستند الان خود همین آقای کی روش از بعضی ایرانی ها ایرانی تر
دمش گرم انگار مثل ایرانی های اصیل شده، از هیچی نمیترسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
دقیقا زدید به هدف فقط بعضی از سلبریبی های ایران مزدور بیگانه هستند اگر بیگانه اشاره کنه میگن آفرین اگر بیگانه اظهار ناراحتی که مثل انتر نشنال سعودی اینها هم برای محافظه کاری فهعلا خرف نمی زنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
کلینزمن اعدام باید گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
کلینزمن یک آلمانی با تابعیت آمریکایی است.از او چه انتظاری داری؟!
باید برای خائنینی که توی همین آب و خاک قد کشیدند و با بذل و بخشش اعتبار از جانب همین مردم کسب شهرت کرده اند و حالا انگشت پر از عسل همین مردم را گاز میگیرند؛تاسف خورد.
ملت ایران از بیگانگان فعلا ننالند
که بر کشور هرچه کرد آن خائن داخلی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
درود بر کیروش .این طوری از مردم دفاع و حمایت میکنند !!! علی دایی،مهدوی کیا،فلانی و فلان فوتبالیست حقیر نه با غرور و حسادت!!!
آخرین اخبار