لهستان قصد دارد از پناهندگان اوکراینی برای غذا و مسکن پول بگیرد!

دولت لهستان امروز اعلام کرد قصد دارد از پناهندگان اوکراینی پس از ۴ ماه اقامت در مسکن دولتی، هزینه غذا و مسکن را دریافت کند.

دولت لهستان امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شهروندان اوکراینی که در مراکز اسکان جمعی در لهستان سکونت دارند، [از این پس] در هزینه‌های مسکن و وعده‌های غذایی سهیم خواهند بود.»

به گزارش رویترز، پناهندگان اوکراینی که در مکان‌هایی مثل اتاق‌های هتل یا خوابگاه‌های مدرسه با بودجه دولتی اقامت دارند، در صورت سکونت بیش از ۱۲۰ روز باید ۵۰ درصد هزینه را پرداخت کنند. بعد از ۱۸۰ روز ۷۵ درصد هزینه‌ها دریافت خواهد شد. بر اساس این طرح، کسانی که به دلیل سن یا ناتوانی خود قادر به کار نیستند، از این قانون مستثنی خواهند بود.

دولت لهستان می‌گوید قوانین جدید از اول مارس سال آینده میلادی (حدود ۳ ماه دیگر) اعمال خواهد شد. این لایحه فعلاً به مجلس فرستاده شده و انتظار می‌رود به راحتی تصویب شود.

از ماه فوریه، بیش از یک میلیون پناهنده اوکراینی با استفاده از کمک‌های دولتی در لهستان، همسایه غربی اوکراین، به طور موقت در این کشور اسکان پیدا کرده‌اند. اما پس از افزایش شدید تعداد پناهندگان و فشار‌های اقتصادی در ماه‌های اخیر، دولت‌های غربی برای حمایت از آن‌ها دچار مشکل شده‌اند. 

تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه و محدودیت تجارت در ماه‌های اخیر، قیمت مواد غذایی و انرژی را در سرتاسر اروپا افزایش داده است و بسیاری از کشورهای اتحادیه را برای ادامه کمک‌ها به اوکراین با چالش‌های جدیدی مواجه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار