برگزاری بزرگداشت هشتاد و پنجمین سالروز شهادت شهید آیت الله مدرس در کاشمر

 مراسم بزرگداشت هشتاد و پنجمین سالروز شهادت شهید آیت الله مدرس در آرامگاه این شهید والامقام باحضور مسئولین استانی و شهرستانی و نماینده مجلس کاشمر برگزار شد.

سرابی مسئول فرهنگی استان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله مدرس گفت:آیت الله مدرس در زمان خود الگو بود، چون هرآنچه می‌گفت در عمل دیده می‌شد که دلیل اصلی ماندگاری سخنان ایشان همان بوده است امروز باید مسئولین ما شهید مدرس را الگو قرار داده و به جوانان معرفی کنند.

 او افزود:طی چندروز گذشته کنگره ملی و بین‌المللی شهید آیت الله مدرس را با ادغام کنشگری دین مدارانه در حیاط فرهنگی، سیاسی و علمی شهید آیت الله مدرس برگزار شود که اولین جلسه آن در این هفته  تشکیل شده و طبق برنامه ریزی درسال آینده اجرا می‌شود.

نیک زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت آیت الله مدرس گفت: آیت الله مدرس در زمان خودش فقیهی بسیار عالم بود و با افکار سازنده مقابل اش مقابل قانون باطل و جدایی دین و سیاست ایستاد. در آن زمان پیشنهاد داد باید پولی که برای نجسات استفاده می‌شود صرف خرید تجهیزات کارخانه‌ها شود.

 او  افزود:جوانان امروز بدانند که دشمن در فکر تفرقه اندازی است و چون ایران امروز را قوی می‌بینند به فکر آسیب رسانی هستند . امروز ایران در جهان رتبه چهارم نانو تکنولوژی،۱۲ بیولوژیکی، هشتم سوخت هسته ای، پنجم منابع موشکی همچنین در هواو فضا رتبه ۱۰ را داراست، اما دشمن نمی‌گذارد مردم و جوامع در دنیا این‌ها را بدانند.

نیک زاد نایب رئیس مجلس در مراسم شهادت آیت الله مدرس در کاشمر ادامه داد:ایران در ژن درمانی که تاکنون فقط در اختیار آمریکا بود با موفقیت شروع و به سرانجام رسیده است. این رتبه‌ها را وظیفه مسئولین است تا به گوش جوانان برسانند و در جهاد تبیین کوتاهی نکنند باید بگویید که ایران رتبه اول فولاد را در دنیا نصیب خودش کرده است.

او  در پایان با اشاره به فروش و صادرات ۴/۵ میلیون بشکه نفت در دوران قاجار تصریح کرد: با توجه بر اینکه امروزه جمعیت چهاربرابر آن زمان شده است کل بودجه عمومی کشور از صادرات ۴۲۰ بشکه بدست آمده است. امروز دانش فنی داریم، نفت داریم، اما تحریم هستیم و نمی‌گذارند بفروشیم درآمد نداریم که صرف آبادانی کشور کنیم میدانیم فشار اقتصادی بسیار بالا است، اما بدانید استکبار می‌خواهند معلوم را به مردم خصوصا جوانان نشان دهند، اما شما علت را جویا شوید. تحریم‌های آمریکا ما را به این روز انداخته است پس علیه او قیام کنید بر جامعه اسلامی که از آن خودتان هست ضربه وارد نکنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.