روزانه ۹۰ هزار کامیون از گذرگاه‌های مرزی کشور تردد می‌کنند

مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: روزانه از ۲۵ گذرگاه مرزی کشور بیش از ۹۰ هزار دستگاه کامیون تردد می‌کنند.

جواد هدایتی مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای,در نشست هم اندیشی مدیران پایانه‌های مرزی کشور در مشهد با بیان اینکه تردد‌های از گذرگاه‌های مرزی همچنان درحال افزایش است گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در این گذرگاه‌های مرزی نشان می‌دهد ثبت تردد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد سالانه از ۲۵ پایانه مرزی کشور است.

او افزود: از سال ۱۳۷۵ تا به امروز برای فعالیت و بهره‌برداری از این پایانه‌ها و اجرای طرح‌های عمرانی و عملیاتی آن‌ها بیش از ۶ هزار میلیارد تومان شده است.

مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود:برای مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی اقداماتی، چون درجه‌بندی و اولویت‌بندی پایانه‌های مرزی کشور صورت گرفت.

  مدیر کل ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در همین راستا ساماندهی توقف و نوبت‌دهی به کامیون‌های مراجعه کننده به پایانه‌های مرزی و طرح ایجاد حریم حفاظتی در پایانه‌های مرزی ارایه شده است و همچنین ساماندهی و توسعه پایانه‌های مرزی مهمی همچون میلک، دوغارون، باشماق، آستارا و نوردوز آغاز و اجرایی شد.

هدایتی بیان کرد: خواب ۵۰ هزار دستگاه کامیون در مرز‌ها سالانه ۷۰ میلیون یورو برای ما هزینه دارد که معادل ریالی این هزینه برابر با دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که معادل با ساخت و تجهیز هشت پایانه مرزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.