مواد غذایی مناسب برای درمان و جلوگیری از تشدید آنفولانزا

در این مطلب به مواد غذایی که برای درمان و جلوگیری از تشدید آنفولانزا کمک می‌کند پرداخته‌ایم.

افراد معمولا در بیماری هایی مثل آنفولانزا میل زیادی به غذا خوردن ندارند ، اگرچه که مواد غذایی خاصی وجود دارد که می تواند به ریکاوری و بهبود این افراد کمک کند. هنگام ابتلا به بیماری آنفولانزا باید به اندازه کافی از غذاهای مقوی و مایعات استفاده کرد تا بدن قوی و هیدراته شود و ریکاوری بعد از آنفولانزای او زودتر انجام شود.

سوپ مرغ

مطالعات نشان می دهد که مواد تشکیل دهنده سوپ مرغ باعث مبارزه با التهاب می شود و پاسخ های التهابی به بیماری را کاهش می دهد ، سوپ مرغ همچنین راه بینی و گلو را باز می کند و فرد راحت تر نفس می کشد.

سیر

سیر همچنین دارای خواص ضد ویروس و ضد باکتری هستند ، این ماده به فرد کمک می کند تا سیستم ایمنی خود را بهبود ببخشد و با عفونت هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی مبارزه کند.

سبزیجات

سبزیجات حاوی میزان زیادی فیبر هستند که گوارش را بهبود می بخشد و سبزیجات همچنین حاوی مواد مغذی از جمله  ویتامین c،  آهن،  فولیک اسید. این مواد نقش مهمی را در بهبود عملکرد سیستم ایمنی ایفا می کنند و همچنین خواص ضد باکتری و ضد التهابی دارند که بدن را سریع تر بهبود خواهند بخشید.

مایعات

مرطوب نگه داشتن بدن جزء مهم ترین چیزهایی است که فرد می تواند در مبارزه با آنفولانزا انجام دهد.

نوشیدنی و میوه 

میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین c می توانند سیستم ایمنی شما را تقویت کنند ، سطح بالای ویتامین c را می توان در مواد غذایی فلفل تند یا شیرین به هر رنگی،  آب پرتقال یا نارنج، گیرپ فروت، کیوی

زنجبیل

زنجبیل باعث از بین بردن حالاتی مثل حالت تهوع در آنفولانزا می شود ، خواص زنجبیل باعث بهبود سیستم گوارشی می شود. این ماده برای از بین بردن استفراغ در دوران بارداری نیز موثر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار