پیشرفت ۸۱ درصدی سد پلرود رحیم آباد شهرستان رودسر

استاندار گیلان از پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصدی سدپلرود و آبگیری این سد تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

اسدالله عباسی در بازدید از روند اجرای عملیات پروژه سد پلرود رحیم آباد با بیان اینکه این سد تاکنون ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته گفت: از محل اعبتارات سفر استانی رئیس جمهور مبلغ ۳ میلیارد ریال اعتبار تکمیل پروژه به این سد اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه با ورود پیمانکار جدید سرعت اجرای کار بالاست افزود: با اعلام پیمانکار و مدیران پروژه، این سد تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسیده و آبگیری خواهد شد و در سال ۱۴۰۳ مردم شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود از آب آشامیدنی و کشاورزی آن بهره‌مند خواهند شد.
استاندار گیلان همچنین از پروژه تقاطع کنارگذر کلاچای هم بازدید کرد.
عباسی با بیان اینکه در بحث کنارگذر کلاچای مشکلاتی وجود داشته که در بازدید امروز مورد برسی قرار گرفت گفت: مقرر شد میدانی در زیر این پروژه احداث شده تا مسیر تردد خودرو‌های کلاچای به بی بالان- رحیم آباد و بالعکس برقرار شود و این پروژه نیز پس از رفع موانع به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین پروژه در حال ساخت تصفیه خانه طول لات هم بازدید کرد.
اسدالله عباسی در بازدید از این پروژه با اشاره به اینکه شهرستان رودسر سال گذشته دچار تنش آبی شدید بود افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ و حیاتی شهرستان موضوع آب شرب بوده و در این راستا تکمیل تصفیه خانه طول لات در دستور کار قرار گرفت که اقدامات لازم در این زمینه انجام و اعتبارات مورد نیاز در این خصوص نیز تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه این پروژه مهم در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید افزود: با بهره برداری از این پروژه مردم رحیم آباد، رودسر، املش و سایر مناطق مرتبط با تصفیه خانه طول لات از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.
استاندار گیلان همچنین در نشست با مدیران کل، مدیران اجرایی شهرستان و پیمانکار سد مخزنی پلرود که ائمه جمعه شهرستان رودسر نیز حضور داشتند با اشاره به اینکه در شهرستان رودسر ۱۸۲ پروژه عمرانی بزرگ و کوچک در حال اجرا وجود دارد افزود: همه این پروژه‌ها با توجه به اولویت‌ها در حال تکمیل می‌باشد.
عباسی با بیان اینکه اولویت دولت در اتمام پروژه‌های نیمه تمام است گفت: سفر به همه نقاط استان بویژه مناطق کم برخوردار به همراه مدیران کل و معاونین در راستای رفع مشکلات مردم در جهت پیگیری پروژه هاست و تلاش می‌کنیم پروژه‌ها با توجه به اولویت‌ها به بهره برداری رسیده و مردم از آن‌ها بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.