برگزاری همایش روز ملی حمل و نقل در مشهد

دبیر کل و اعضای کمیسیون حمل و نقل مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های کشور بر نوسازی ناوگان، اجرای ماده ۲۳ قانون درآمد‌های پایدار شهرداری و تامین مالی شهرداری‌ها برای توسعه حمل و نقل عمومی تاکید کردند.

احسان متولیان مشاور شهردار تهران در همایش روز ملی حمل و نقل که امروز، ۲۴ آذر ماه، در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: درخواست ما این است که دغدغه‌های شهرداری‌های کلان‌شهر‌های کشور در حوزه حمل و نقل در برنامه و بودجه که اکنون در فصل بودجه‌ریزی قرار داریم، مورد توجه قرار گیرد و از سوی رئیس مجمع شهرداران کلان‌شهر‌های کشور به دولت انتقال داده شود.

حسین حق‌شناس، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان نیز در این همایش به چالش‌های این کلان‌شهر در حوزه حمل و نقل اشاره و اظهار کرد: مساله اصلی شهر‌ها ترافیک و حمل و نقل همگانی است. دولت در این راستا قرار بود کمک‌ها و بودجه‌هایی را برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو در نظر بگیرد که هیچکدام تاکنون محقق نشده و به مرحله اجرایی نرسیده است. این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: برای رفع بخشی از مشکلات نیاز به همکاری، همدلی و هماهنگی میان شهرداری‌های کلان‌شهرها، پلیس راهور و... داریم.

در ادامه این همایش هادی شهردوست، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز نیز گفت: جرایم ماده ۲۳ قانون درآمد‌های پایدار شهرداری یکی از دغدغه‌های شهرداری‌هاست که در نشست مطرح شد و همکارانم در شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها در حوزه حمل و نقل توقع دارند تا اقدامی جدی در پرداخت سهم شهرداری‌ها انجام گیرد.

او افزود: در بخش درآمد پایدار شهرداری‌ها نیز موضوع رایگان بودن مصرف برق بوستان‌ها دیده شده، اما مصرف دوربین‌ها و سامانه‌های مرتبط این موضوع مورد توجه قرار نگرفته که این مساله محل ایراد و اشکال میان شهرداری‌ها و شرکت توزیع برق است که باید برطرف شود.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دولت در نوسازی اتوبوس و مینی‌بوس و ون ورود پیدا کرده، اما در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده ورود جدی نداشته است. این بحث نیز باید از سوی مجمع شهرداران کلان‌شهر‌ها پیگیری شود.

همچنین احمدرضا ریگی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار زاهدان، در ادامه این همایش گفت: شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها در موضوع ماده ۲۳ قانون درآمد‌های پایدار شهرداری و سهم شهرداری‌ها از عوارض مرتبط با تخلفات رانندگی دچار مشکل است که درخواست می‌شود با هماهنگی‌های لازم این مشکل برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار