برخورد قضایی با مدیران کم کار

دادستان زرند گفت: با مدیرانی که تصرف اراضی ملی را گزارش نکنند، برخورد قضایی می شود.

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند در جلسه کارگروه پیشگیری از تصرف اراضی دولتی ریحان‌شهر گفت: در نظام اسلامی قانون در جهت تضمین عدالت، حفظ حقوق عامه و سهولت زندگی وضع گردیده است که پیروی از آن بر همگان لازم است، لذا بایستی همگی قانون مدار و در محور آن حرکت کنیم.

او افزود: قوانین موجود در خصوص حفظ اراضی ملی و دولتی از جمله قواعدی است که نفع عموم مردم را، از آن جهت که اراضی ملی متعلق به نسل کنونی و آتی جامعه است که به امانت در دست دولت قرار دارد تا آن را در اختیار نیازمندان آینده قرار دهد در نتیجه همگان اعم از دولت و مردم می‌بایست در حفظ و جلوگیری از تعرض متجاوزین به اراضی ملی کوشا باشند.

فرحبخش افزود:همانگونه که با مشاهده سارقین و متجاوزین به اموال منقول مردم بی اهمیت نمی‌باشیم، در مشاهده متجاوزان به اراضی ملی و دولتی نیز اهتمام لازم را داشته و تجاوزات احتمالی به اراضی ملی را به مسئولین امر گزارش لازم دهیم.

رضا یعقوبی سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب زرنددراین جلسه نیز بیان داشت: تعدی کنندگان به اراضی دولتی بایستی منتظر قلع و قمع مستحدثات ساخته شده خود در اراضی ملی باشند.

او با بیان اینکه شورای اسلامی و شهرداری و دهیاری‌ها موظف به پیشگیری و برخورد قانونی با هرگونه تصرف در اراضی ملی می‌باشند گفت: در صورت مشاهده هرگونه تعلل و سهل انگاری در پیشگیری از تصرف اراضی دولتی و عدم برخورد به موقع مسئولین مربوطه با قانون شکنان تصرف اراضی ملی، با مسئولین مربوطه از بابت ترک فعل برخورد قضایی لازم صورت خواهد پذیرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار