ایجاد نخستین سامانه خودرویی کشور توسط شرکت برق خراسان رضوی

معاون شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نخستین سامانه خودرویی پایش برخط تجهیزات و شبکه توزیع برق کشور توسط این شرکت تولید شده است.

وحید باغیشنی معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: این سامانه که بر روی خودرو‌های تجهیزات شبکه توزیع برق نصب می‌شود، می‌تواند به صورت لحظه‌ای تصایر دوربین حرارتی را از دوربین‌های دید در روز و دید در شب تفکیک کند و بعد از تحلیل تصاویر، آن‌ها را به صورت آنلاین به نرم افزار مدیریت دارایی‌های فیزیکی به منظور ثبت دستور کار مکانیزه ارسال کند.

او افزود: سامانه مزبور امروز، ۲۷ آذر در جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فناوری وزارت نیرو در تهران رونمایی شد و در این نمایشگاه آخرین دستاورد‌های پژوهشی و فناورانه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی مانند طرح‌های چکامه (تحول ارتباطات زیرساخت)، همتا (اتوماسیون و هوشمندسازی) و بشارت ۱۴۰۵ (مدل بلوغ شبکه‌های هوشمند) ارائه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: داشبورد آنلاین شاخص‌های دارایی‌های فیزیکی با هدف هوشمندسازی فعالیت‌های بهره برداری و پیاده سازی نخستین موتور هوش مصنوعی صنعت برق با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء، هوشمندسازی پایش و کنترل خاموشی‌های با برنامه مبتنی بر آنالیز‌های مکان محور و سامانه مکان محور مدیریت دارایی‌های فیزیکی را از دیگر طرح‌های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برشمرد.

وحید باغیشنی بیان کرد: این شرکت امسال موفق به کسب ۲ رتبه برتر در استان شامل کسب رتبه نخست در جشنواره شهید رجایی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی و کسب رتبه نخست به لحاظ عملکرد پژوهشی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.