شمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا ۷۰ درصد در خراسان رضوی کاهش یافت

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون هشت بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی بستری هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون هشت بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی بستری هستند که این میزان طی سه ماه گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر محمد پهلوان کاشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین با ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا، شمار بستری شدگان مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز طی این بازه زمانی با کاهش حدود ۶۱ درصدی از ۵۱ نفر در ششم مهرماه امسال به ۲۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تنها سه مبتلای جدید کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند، ادامه داد: همچنین در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۹۳۴ هزار و ۹۴۰ تست آزمایشگاهی در این دانشگاه انجام شده است و بدین طریق ۵۲۹ هزار و ۹۹۵ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

دکتر پهلوان افزود: تداوم همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون نقش موثری در کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۴۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۶۶۴ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

هم اکنون یک شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۹۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵۴ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.