سرای سالمندان و موسسه خیریه امام علی کوهبنان در ۴ طبقه احداث می‌شود

عملیات ساخت سرای سالمندان و موسسه خیریه امام علی (ع) کوهبنان از اردیبهشت امسال آغاز شده و قرار است در چهار طبقه احداث شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر، به همراه جمعی از مدیران خیریه ها، خیرین و ‌اعضای شورای اداری کوهبنان از روند احداث ساختمان سرای سالمندان و موسسه خیریه امام علی (ع) این شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید عفت شریعتی کوهبنانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، خدمت به معلولین و سالمندان را نوعی عبادت دانست و گفت: خدمت به این اقشار ارزشمند، نزد خداوند متعال از اجر و پاداش زیادی برخوردار است.

او افزود: اقدامات انسان دوستانه ای که در این موسسات صورت می گیرد؛ علاوه بر اینکه مردم را ترغیب به نوع دوستی می کند، کمک حال دولت نیز در زمینه پوشش افراد سالمند و خانواده های آسیب پذیر هست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنین مراکزی باید مورد حمایت ویژه بخش دولتی و خصوصی قرار گیرند تا خدمت دهی در بخش گسترده تری صورت پذیرد.

او افزود: کسانی که علاقه‌مند به انجام اقدامات خیرخواهانه در راستای توسعه شهرستان هستند، باید به این موضوعات ورود کنند تا چنین موسساتی در شهرستان توسعه پیدا کنند و افراد بیشتری را زیر پوشش قرار دهند.

فرماندار کوهبنان نیز گفت: کوهبنان از جمله شهرستان های خوش آب و هوای استان کرمان است که در بین شهرستان های راور، زرند، بافق و بهاباد که از هوای گرم تری برخوردارند، قرار دارد.

مجید توکلی ابراز داشت: یکی از جلوه‏ های فرهنگ ایثار و نوع دوستی، احترام به مقام سالمندان و خدمت کردن به آنان است؛ چرا که خدمت و تکریم بزرگان توصیه دین مبین اسلام است.

او افزود: کمک خیرین نیک اندیش در حمایت از چنین مراکزی می تواند به ظرفیت های موجود آن بیفزاید؛ لذا با پیشی گرفتن جامعه سالمندی در مقایسه با سال های گذشته، ضرورت پرداختن به این امر مهم است، پس ما آماده هر گونه همکاری برای گسترش موسسه خیریه امام علی (ع) و سرای سالمندان شهرستان هستیم .

حسین فارسی مدیر عامل موسسه خیریه امام علی (ع) کوهبنان و مسئول سرای سالمندان هم گفت: با عنایت خداوند و همت جمعی از دوستان از سال ۹۶ استارت کار احداث این خیریه در شهرستان کوهبنان زده شد .

او افزود: در سال ۹۷ مجوزهای لازم از وزارت کشور اخذ و این موسسه با شماره ۱۴۶ ثبت شد که از اردیبهشت امسال عملیات ساختمان سازی خیریه و سرای سالمندان کوهبنان در ملک مرحوم ابوی شروع شده و در حال حاضر آماده مسقف کردن است.

فارسی بیان داشت: در حال حاضر مساحت کل زمین ۲ هزار و ۷۰۰ متر است و در آینده ای نزدیک به ۵ هزار متر خواهد رسید که موسسه خیریه در چهار طبقه احداث خواهد شد.

مدیر عامل خیریه امام علی (ع) کوهبنان گفت: این خیریه شامل بخش سالمندان، بخش دارالایتام، درمانگاه، مجموعه فرهنگی و اداری و...... خواهد بود که غیر انتقاعی و غیرسیاسی  فعالیت می کند.

او تصریح کرد: شناسایی کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، جذب کمک های خیرین، فراهم کردن زمینه اشتغال و ازدواج پس از فراغت تحصیل و حرفه آموزی، احداث خوابگاه و ساختمان های مناسب، احداث واحد بهداشتی و درمانی، احداث سرای سالمندان و... از مهمترین اهداف پیش روی موسسه خیریه امام علی (ع) کوهبنان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار